ADRENALINE!!! - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Rachel Foppen - WaarBenJij.nu ADRENALINE!!! - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Rachel Foppen - WaarBenJij.nu

ADRENALINE!!!

Door: Rachel

Blijf op de hoogte en volg Rachel

28 November 2011 | Nieuw Zeeland, Taupo

Lieve familie, vriendinnetjes en vriendjes,

Het word weer tijd voor een nieuw verhaal dacht ik zo! Zit vol van de energie en adrenaline!! JAAAAAAAA ik heb de jump gemaakt in het diepe, vandaar de adrenaline, maar meer hierover later…Moet het verhaal natuurlijk wel een beetje opbouwen voor jullie…

Om nog even een update over onze vieze kriebel beesten te geven; ons hele huis is bespoten en zou dus helemaal kriebel en beest vrij moeten zijn. GELUKKIG! Na een paar dagen in de ‘logeer’ kamer geslapen te hebben nu dus weer lekker in mijn eigen bedje! En over de reacties over kriebels voor de mannen?? Als ik in NL al geen kriebels krijg van de mannen krijg ik ze hier al helemaal niet! Of ze zijn leuk, MAAR getrouwd, of ze zijn gewoon ontzettend uhlll…. Al zeg is niet dat er zo af en toe geen leuke hapjes voorbij hobbelen…

Om dan maar gelijk door te gaan op de lekkere hapjes. We (Jenna en ik) hebben nu dus officieel ALLES voor Fiji en Australië geboekt. Heel wat armer, maar het is het allemaal dubbel en dwars waard. Jullie vragen je natuurlijk af waar de lekkere hapjes in dit stukje dan voorkomen. Die komen 1 voor bij alle lekkere cocktails aan de zand witte stranden straks en 2 alle bruine en gespierde mannen daar! We will see…..

Hoewel alles hier natuurlijk ‘bijna’ een sprookje is, word ook hier de realiteit af en toe weer even weergeven. We hebben de afgelopen tijd wat problemen gehad in het huis met onze huisgenoot en oude huisgenoot. Er hebben zich bepaalde dingen afgespeeld waardoor nu besloten is dat onze huidige huisgenoot per december het huis uit moet en onze oude huisgenoot hier niet meer mag slapen. Gelukkig is het allemaal opgelost en zal dit het beste voor iedereen zijn! Dit bekend wel dat Jenna en ik nog maar met zijn tweetjes hier wonen! Best eng, maar heej, als rasechte Holland bitches overleven we dat ook wel weer!

Werk nu dan weer, de hele reden dat ik hier natuurlijk ben! Nog steeds helemaal leuk! Na de eerste bruiloft die ik in mijn vorige blog had beschreven heb ik er nu nog twee meegemaakt. Natuurlijk moet er gewerkt worden, maar stiekem een beetje mee spieken mag altijd. De tweede bruiloft was een ECHTE kiwi bruiloft. Kiwi’s staan erom bekend heeeeeeel veel te drinken en vooral als het gratis is. Bij deze bruiloft dus ook. Vluchtige en snelle ceremonie om daarna snel aan de bubbels te gaan. Als je als kiwi trouwt is het heel normaal om de dag erna een BBQ te geven. Bij deze bruiloft dus ook. Alles weer ombouwen en snel werken zodat je up to date blijft met the runsheet.. Weer een geweldige happening om mee te maken! Die mensen geven zo ongelofelijk veel geld uit, abnormaal gewoon. Denk hierbij aan het verblijf van alle gasten bij de huka en noem maar op! Ook al was ik stront verkouden en lichtelijk afwezig, toch maar weer leuk om gezien te hebben. Afgelopen weekend dan weer een bruiloft, dit keer van een jong stel. Was weer een sprookje en de drank vloeide weer rijkelijk!! Als ik ooit mijn prins vind (met de nadruk op ooit) en heel rijk ben dan mogen jullie allemaal naar Nieuw Zeeland mee!!

Om nog even door te gaan over werk, de komende weken voordat het hoogseizoen hier begint is het heel rustig. Daarom staan we allemaal een paar keer in de tuinen. Op zich geen straf, de tuinen zijn tot het laatste detail heeeeel mooi afgewerkt, maar of het nou een slim idee is om mijn handen aan het werk te zetten aan dit moois??? Ik heb geen idee, maar ik ga het allemaal wel zien! Heb er wel zin in, is weer eens iets heeeeel anders. Ben ik ook nog een beetje een hovenier, al moet ik denk ik gewoon harken ofzo, geen idee. Lekkere zonnetje erbij en gaan.. Heb er zin in, leer ik weer wat totaal nieuws en anders.. Hierover volgt later nog verslag…

Ondertussen begint het hier nu toch echt al een beetje zomer te worden. Op 1 december is het hier officieel zomer. De zon begint al lekker te schijnen en de BQQ kan in gebruik genomen worden. Af en toe heftige regen en savonds koelt het toch wel flink af. Ik weet dat jullie allemaal lopen te vernikkelen in ons koude landje, dus kom allen langs om samen met mij van de heerlijke zomer in NZ te genieten. Vergeet alleen niet om je zonnebrand mee te nemen, want verbranden gaat hier heeeeel snel.

Ik heb natuurlijk drie weekjes geleden mams en Bert gezien! Die kwamen heerlijk op bezoek. Na een kort afscheid hebben zijn hun avontuur vervolgt naar het zuid eiland van NZ. Ondertussen heb ik natuurlijk gewoon hard gewerkt en op mijn vrije daagjes genoten van het zonnetje en Taupo. Het gewone heerlijke relaxte leventje.. Na vorige week 2 dagen in de ochtend dienst gestaan te hebben ( ja 6:30 beginnen) en dus helemaal uit mijn nachtritme gehaald te zijn en zaterdag om 8uur te beginnen (terwijl ik normaal pas om 4:00 naar bed ga) viel dit me toch wel een beetje zwaar. Het voelde als een grote kater zonder drank gedronken te hebben! Het voordeel van deze shift is dat je de hele middag en avond nog hebt. Dit kwam dus goed uit, want mams en Bert kwamen zaterdag weer terug in Taupo!! JEEJ!

Na een heerlijk weerzien een deel van hun foto’s en verhalen gehoord te hebben zijn we lekker uit eten geweest. Dit keer hadden we maar twee daagjes samen. We zouden de volgende dag een boottocht gaan doen, maar toen ik de volgende morgen wakker werd en zag hoe onwijs mooi weer het was en hoe strak blauw de lucht was had ik een ander plan bedacht! SKYDIVING!!! Toen mama en Bert hier aankwamen dacht ik even dat mama gelijk zou flauw vallen toen ze het hoorde, maar gelukkig bleef het bij kramp en buikpijn! Dit was gewoon DE dag om dit te gaan doen. Smorgens heerlijk met elkaar in het zonnetje in de tuin gezeten en nog een beetje gewinkeld. Smiddags om 15:10 was het dan eindelijk zover.

Jenna, mama en Bert zouden met mij mee gaan. Na eerst een uitgebreide uitleg gehad te hebben en mama zo ongeveer zat te springen van de zenuwen naast me was het dan zover. Jenna had ook opeens impulsief besloten mee te gaan springen. We hadden besloten voor de silver package te gaan. Hierbij spring je dan vanaf 15000 feet hoog ( zo een 6km hoog) uit een vliegtuig met minimaal 200km/hour! Je hebt een vrije val van 1 minuut, vervolgens gaat bij 5000 feet hoog je parachute uit en vlieg je nog een beetje rond met spins tussendoor. Je krijg hierbij dan 50 foto’s en een filmpje van het begin tot het einde. Dit filmpje kan ik helaas niet plaatsen aangezien dit filmpje 15min duurt, maar wel wat foto’s voor een goed strak getrokken plaatje (op de foto’s zie je wat ik met strak bedoel). Het is natuurlijk niet dat je elke dag even uit een vliegtuig springt. Mama nog steeds trippend en Bert lachend naast ons begonnen we onze pakken aan te trekken. Tot mama’s schrik moest ik ook nog eens met een meisje springen, alle andere instructeurs waren grote brede mannen en ja uitgerekend IK kreeg het kleine meisje! Hoe verzin je het! Nou toen gingen we eindelijk het vliegtuig in, aangezien Jenna en ik als enigste een filmpje lieten maken, moesten wij dus ook als eerste springen. Er springt dan letterlijk een extra mannetje met je mee om alles te filmen. Hoe hoger je komt hoe gekker je word, op zo een 10000 feet kregen we een zuurstof masker op en word die camera de hele tijd op je hoofd gericht, probeer dan nog maar eens te lachen… Uit het niks ging de deur open en ja hoor daar ging Jenna, pfff wat een val!!! Daarna was het mijn beurd, WAUW!!! Dat was zo verschrikkelijk gaaf!!!!!! Je zit zoooooo hoog en gaat zo hard. Je hele gezicht word strak getrokken en je weet ook niet meer hoe je moet kijken en waar je moet kijken!!!!!!! Op een gegeven moment gaat dan je parachute uit en knal je met een vluchtvaart keihard omhoog, niet bepaald een fijn gevoel. Daarna vlieg je nog 5 minuten door verwondert om je heen te kijken. WAUW!!! De grond komt dichter bij en dan zie jeje mams en Bert staan zwaaiend en lachend aangezien ze weet dat ik het gered heb!!! Echt, dit is gewoon zoooo gaaf!!! Once in a lifetime experience! Het gaat allemaal zo snel en achteraf besef je het allemaal pas, ik heb het filmpje denk ik al 20 keer nagekeken, maar het blijft zo onwerkelijk en gaaf!!! Uit een vliegtuig springen, wie verzint dat. En voor iedereen die zich afvraagt waarom zou je dat in godsnaam doen??? 1.Als je al een skydive doet, doe dat dan in NZ, NZ staat erom bekend, 2. Dit is iets wat je in je leven gedaan moet hebben, 3. Je vergeet dit never nooit meer, 4. Het geeft je een kick van hier tot in NL, 5. Omdat het gewoon zo WAUW en gaaf is… Mama is ondertussen weer rustig en vind het achteraf toch wel heel leuk meegemaakt te kunnen hebben..

Na deze onwijze kick hadden we daarna DRANK nodig en veel. Aangezien het heerlijk weer was zijn we lekker aan het lake front gaan zitten op een terrasje. Savonds heerlijk ge BBQ ’t en een vuurtje gestookt in de tuin. Vandaag dan alweer ons laatste dagje samen. Heerlijk een beetje gerommeld met elkaar en lekker op een terrasje geluncht met zijn drietjes! Savonds als goede afsluiter fish and chips gegeten en daarna was het helaas weer tijd om afscheid te nemen! Mams en Bert gaan nu door naar Fiji om vervolgens terug te keren naar NL! Bedankt lieve mams en Bert voor een paar geweldige dagen samen! Ben heel blij dat jullie alles hebben gezien en hebben meegemaakt! Was TOP!!!!

Na dit geweldige weerzien gaat het leven hier natuurlijk ook gewoon weer door! Terwijl iedereen hier ondertussen alle kerstversiersels alweer uit de kasten haalt, zijn wij natuurlijk nog met sinterklaas bezig. Ondertussen liggen er al behoorlijk wat cadeautjes voor onze ‘openhaard’ van de moeder hulppieten van de sint. Wij gaan het dan ook gewoon gezellig vieren. Druk met gedichten en cadeautjes in de weer. We hebben onze schoen al 2 keer gezet! Toch is het wel heel apart. De zon schijnt, je kunt met je bikini in de tuin zitten en het is bijna sinterklaas en kerst. Hele aparte combinatie; zon en feestdagen..

Ik weet dat het bij jullie maandag is, begin van de week, altijd een moeilijke dag, ik hoop hierbij weer voor een beetje afleiding gezorgd te hebben. Ik ga nu maar stoppen met typen, want juist omdat het maandag is moeten jullie weer door!!! Ik ben morgen nog lekker een dagje vrij, dus ik ga op pieten pad!

Dikke knuffels en kussen vanuit het zonnige NZ!!

Rachel

  • 28 November 2011 - 12:29

    Caro:

    wat een stoer wijf ben je ook!!! echt niet normaal, ik vond bungee jumpen al te eng laat staan uit een vliegtuig springen! Once in a lifetime experience ......Goed dat je huisgenoot vertrokken is, rust in de tent...snel skypen xxx

  • 28 November 2011 - 12:44

    Henk:

    JEEEEEEEEEEEMIG, WAT EEN LEF!!!!!!!!
    Hoi lieverd,
    Beter om het van te voren niet te weten. Nu ben ik trots op m'n dochter en lach ik erom.
    Maar als ik het had geweten????
    Fijn om te horen dat je het zo leuk hebt gehad met mamma en Bert.
    Fijn om te horen dat je stage nog steeds bevalt.
    Fijn om te horen dat die beesten weg zijn.
    Fijn om te horen dat het zomer gaat worden.

    Fijn om te weten dat wij binnenkort bij je op de stoep staan.

    Dikke kus, enne..........weet het hé?

  • 28 November 2011 - 13:15

    Oma:

    Wat een verhaal; wat heb je weer allemaal uitgehaald. Ik ben blij dat ik niet van te voren wist dat je die sprong ging maken; achteraf ben ik wel geweldig trots op je. Het is leuk te horen dat je het fijn hebt gehad met Mirjam en Bert, die alweer gauw naar huis komen. Ik wens jullie een fijne sinterklaas en ik spreek je wel weer een keertje via skype. groeten en kusjes van oma.

  • 28 November 2011 - 19:02

    Anita:

    Inderdaad Rachel, wat ben jij stoer.
    En wat lijk je op je broer, terwijl je aan de vrije val bezig bent!!
    Ik kan me voorstellen dat mama stond tecshaken van de zenuwen. ( zou ik in ieder geval wel gedaan hebben)
    Tja, en ondertussen heb je alweer afscheid moeten nemen, wat niet makkelijk zal zijn voor beide dames.
    Maar Henk komt ook alweer snel, dus weer genoeg om naar uit te kijken.

    Liefs

  • 29 November 2011 - 08:49

    Marjon:

    Super! Zoals je moeder zo mooi schreef: jij weet wat het meervoud van lef is: leven! Veel mensen hebben het er over maar jij doet het! En dat geldt voor je hele avontuur in NZ, geweldig hoor. Foto's zijn ook erg leuk. Enige nadeel: roos vroeg al of zij later ook zo'n skydive mag maken!
    Liefs marjon

  • 30 November 2011 - 02:55

    Jenna Leigh:

    Hello Raggiebaby,
    Er worden hier wel de nodige lachspiertjes gekweekt. Ik denk dat ik af moet kicken als ik weer in NL terug ben. Ik zal het nooit meer vergeten onze JUMP! Ge-wellll-DIGGG!!!
    xxxxxxxxxxx

  • 30 November 2011 - 16:00

    Maarten:

    Heeej Rachel!
    Echt gaaf dat je dat hebt gedaan. Kleine meisjes worden groot. Nog veel plezier daar en als ik jou was zou ik er blijven tot de zomer. Het is hier bar koud! Geniet ervan lieverd
    Dikke kus

  • 02 December 2011 - 15:51

    Nicky:

    Rocheltje,
    Super gaaf weer. Herken het hele verhaal terug in ons Skype gesprek haha. Maar ooit aan de vent en dan mij meenemen naar New Zealand? Goeie deal!

    X

  • 06 December 2011 - 20:14

    Laura:

    Je weet de spanning wel op te voeren, lieve schat, via bijtende beestjes naar tuinieren in tuinen naar mans en bert met als climax de ultimate skydive. Had alleen niet begrepen dat je een parachute om zou hebben, was het niet de bedoeling om een vrije val te maken? De foto's zijn er niet minder leuk om, wat een spektakel en als extra krijg je niet alleen een mooie videoreportage waar je natuurlijk de rest van je leven indruk blijft maken op alle "studs all over the world" maar ook nog eens een gratis facelift. Ik ga het zeker ook proberen, een zo'n duik en je hele gezicht staat weer lekker strak, super!
    Lieve schat, fijn dat de tuin is aangeharkt als wij komen, het zonnetje dan lekker schijnt en alle beestjes uit je huis zijn, voelt toch wel lekker zo. Het aftellen is nu voor ons begonnen, we gaan lekker alvast foto's met mams en Bert kijken en dan kan onze voorpret echt beginnen!

  • 27 December 2011 - 14:12

    KIP:

    TOKKIE!!!!!!!!!

    wat ben ik trots op je dat je gewoon dat hebt gedaan!!!!!!! WAJOOOOO ik denk niet dat ik het je na zou doen!!! wat facking vet en die foto's zijn al helemaal geweldig. Wat moet jij toch een gave tijd hebben daaar....gun jou dat natuurlijk maar mis je wel hoor dus ben ook wel erg blij als je gewoon weer terug komt naar Nederland en mij :P

    XXXXX veel liefs en een dikke kippe knuffel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rachel

Na mijn Amerikaanse avontuur ga ik nu het volgende avontuur weer aan: ik ga stage lopen in Nieuw Zeeland:D:D

Actief sinds 08 April 2008
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 67680

Voorgaande reizen:

29 Juli 2011 - 11 Februari 2012

Stage Huka Lodge New Zealand!

10 Augustus 2008 - 15 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: