NZ, you have been AMAZING!! - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Rachel Foppen - WaarBenJij.nu NZ, you have been AMAZING!! - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Rachel Foppen - WaarBenJij.nu

NZ, you have been AMAZING!!

Door: Rachel

Blijf op de hoogte en volg Rachel

22 Januari 2012 | Nieuw Zeeland, Taupo

Lieve thuisblijvers,
Hier weer een kijkje in mijn avontuur! Het werd hoog tijd voor een nieuwe blog! Er is ondertussen alweer zoveeeeel leuks gebeurd! Dat wilde ik natuurlijk ook jullie niet ontnemen! Dit zal mijn laatste blog vanuit NZ zijn! Het avontuur zit er helaas alweer op!

Voordat ik echt afscheid ga nemen van NZ moeten we nog even terug in de tijd naar mijn afgelopen belevenissen!

Zoals vorige keer afgebleven zouden paps en Laura komen! Natuurlijk helemaal geweldig! Ze kwamen aan op een donderdag, na een fijn weerzien en gezelligheid in het zonnetje moest ik helaas werken! Het zonnetje was helaas de rest van de dagen weg tijdens hun verblijf! REGEN, REGEN en nog eens regen, maar ach dat maakte het niet minder gezellig.

De volgende morgen heerlijk bij hun ontbeten en na een kleding check naar werk gegaan! Een kleding check omdat ze natuurlijk wel goed voor de dag moesten komen als ze bij mij op werk zouden komen dineren. Ik had Laura en Paps in de trofee room gezet voor het diner. Dit is onze Zuid Afrikaanse kamer met allemaal attributen en met ontzettend mooi uitzicht op de Waikato river (dit is de rivier die voor de lodge stroomt, dit is een uitmonding van Lake Taupo. De Waikato river is de langste rivier in NZ. Lake Taupo is ook het grootste Lake in NZ! Leuk weetje!) Na hun de eerste indrukken gegeven te hebben waren ook zij natuurlijk onder de indruk van de lodge! De volgende dag heb ik ze de lodge laten zien! Alle kamers en mooie plekjes!

Die avond samen met Jenna en hun heerlijk uit eten geweest! Clara van werk zou helaas weer terug gaan naar Brazilië! Die avond gaf ze dus ook een feestje! Paps en Laura waren ook even gezellig mee geweest voor 1 drankje! We zijn gewoon 1 grote familie allemaal! Iedereen komt uit andere landen en we werken samen! Het is gewoon zo leuk met zijn allen samen! Je moet het met elkaar doen hier, het is voor iedereen anders en niemand heeft familie hier! A fijn, het was leuk om dit ook aan hun te kunnen laten zien! Dat ik hier ook een soort van familie heb, dat we allemaal als ‘buitelanders’ onderling een grote leuke familie zijn!! Daarna zijn wij nog met zijn allen de kroeg ingedoken en paps en Laura zoals oude mensen doen, gewoon heerlijk gaan slapen! De plannen voor het WK zijn dus ook al gemaakt. Jenna en ik gaan dan dus lekker bij Clara op bezoek in Brazilië!

De volgende dag was het natuurlijk gewoon weer SCHIJD weer hier. Dit is de slechte zomer in NZ sinds tijden! Heel veel regen. In NL kan ik daar lekker om zeiken, maar hier krijg je door al die regen wel een geweldig mooie natuur terug voor al die regen!! We hadden dus gepland om naar een Maori diner te gaan! Dit had ik eerder ook al gedaan toen mams en Bert er waren. Dit keer waren we het gaan doen in een ander Maori dorp. Voor de mensen die het niet meer weten, Maori’s zijn de originele inwoners van NZ! Het was weer geweldig. We kregen de Haka weer te zien en alle standaard rituelen van deze groep. Hierbij hoort dus ook het ‘hangi’ eten wat onder de grond bereid word. Paps was natuurlijk de chief. Als je naar zo een diner gaat word er altijd een chief in de groep aangewezen. Iedereen kent paps natuurlijk en het was dus ook geweldig!!

En zowaar was het de volgende dag geweldig weer! Ik heb ze dus een stukje natuur van Taupo laten zien. Dit is dus de mooie Huka Falls! Daarna zijn we naar de spa pools gegaan! Dit zijn dus die natuurlijke warm water baden! Wijntje en een Biertje erbij, was heerlijk genieten! Savonds heerlijk aan de BBQ gezeten en toen was het helaas al weer tijd om afscheid te nemen! Het waren een paar geweldige dagen die ook weer in dit avontuur thuis horen! Bedankt pap en Laura!

Toen begon het echte leven weer! WERK! Heel apart aangezien je weet dat het bijna klaar is! Over drie weekjes zie ik de mooie bergen niet meer om mij heen als ik naar huis rij, ik woon niet aan het lake EN het is winter! Ik was een paar keer in de vroege dienst gezet! Wel leuk aangezien Jenna altijd de vroege diensten werkt! Minder leuk: 6:30 beginnen met werken! Smiddags kwam de assistant manager naar ons toe en verzocht ons om, om half 3 voor de ingang te staan en in de bedrijfsauto te stappen! Rijdend kwamen we steeds dichter bij het vliegveld en toen werd ons vertelt dat we gewoon een helikopter vlucht gingen maken als afscheidscadeautje omdat we zo ons best hebben gedaan! WAUW, een beter cadeau kan je je niet wensen! De lucht was strakblauw! Na een paar instructies gingen we dan eindelijk! Het is zo mooi in een helikopter dat het lijkt alsof het nep is en je een 3d film zit te kijken ofzo! Je weet gewoon niet waar je moet kijken! Het toppunt was de landing op werk! Waar altijd de helikopters landen. Zo gaaf om de lodge van boven te bekijken en steeds meer te dalen!!! En ja waar ALTIJD de helikopters landen. Er is elke dag wel een heli en als het er niet 1 is zijn het er wel 2! Deze vlucht zal ik niet meer vergeten! WAUW WAUW WAUW wat is dat gaaf zeg!

We waren uitgenodigd voor een etentje bij Carol, die werkt ook bij de lodge! Aangezien we bijna weggingen vond ze een etentje toch wel leuk! Ik een lekkere Nederlandse appeltaart gebakken! Ze woont een beetje op het puntje van Taupo waardoor je een geweldig uitzicht hebt over Taupo vanaf haar huis! Was een hele gezellige avond. Nadeel was dat Jenna en ik de volgende morgen beide early shift waren. Teveel drank en te veel gezelligheid, super avond!

De laatste dagen op werk hebben we vooral heel veel genoten van alles! Nog een paar keer goed om ons heen gekeken en opnieuw genoten! We hebben het luxe leventje geleefd! Veel uit eten geweest, maar vooral heeel veel gedronken!! Was helemaal top! Het weer was ook helemaal top! We hebben lekker gezwommen in het meer, en rotsen beklommen! Gewoon echt vakantie gevoel!

Afgelopen donderdag hadden we onze laatste dag! Na werk gelijk de champagne open getrokken en met een goed en voldaan gevoel geproost! Ik heb een 9 gekregen voor mijn stage!! Zo een abnormaal hoog cijfer! Savonds lekker uit eten geweest met een paar collega’s om daarna heerlijk te gaan stappen! De volgende dag moesten we natuurlijk nog even shoppen! Nieuwe bikini, jurkjes, want ja Fiji en Australie komen eraan! Decadent aan het meer geluncht en savonds weer uit eten geweest met collega’s! Het houd niet op, het blijft allemaal maar leuk en gezellig! Zaterdags was het heeerlijk weer! De hele dag heerlijk in de tuin gelegen en helemaal niks gedaan! Savonds hadden we ons afscheidsfeestje! Was suuuuuper leuk!!! Ik kan niet anders zeggen dan dat ik deze mensen hier echt ga missen! Iedereen is zo gehecht aan elkaar!

En toen was het vandaag! Brakjes in mijn bedje dit berichtje voor jullie te schrijven! We hebben vandaag bij de lodge geluncht samen met Marianne onze supervisor!! Was helemaal geweldig om daar te lunchen en geserveerd te worden! Het is gewoon zo een mooi bedrijf en zo een gewenning bijna al. Het eten was ook suuuuper! Na een paar leuke cadeautjes was het dan toch echt tijd om afscheid te nemen, van de lodge en van alle leuke en lieve collega’s! Ook van Maxi, ons golfkarretje waarmee we roomservice doen voor de cottages! Zie foto!

Morgen laatste dagje in Taupo. Net mijn koffers ingepakt! Heel apart, de tijd is zooooo snel gegaan! Morgen nog lekker ontbijten aan het meer met een paar collega’s en dan word het tijd om afscheid van mijn smurfinnetje te nemen! Die moet ik helaas verkopen! Mijn eerste auto, ik zal der nooit vergeten! Ook moet er natuurlijk nog even geshopt worden en moeten we nog langs bij de bank EN de schoonheidssalon! Ik lijk de koningin wel! HEEEERLIJK!

Dinsdagmorgen is het dan zover, we moeten gaan! Marianne brengt ons naar het vliegveld waarna we vervolgens via Auckland naar Fiji gaan! We zullen die dag eerst naar Dolphin Island gaan, dat maakt ook deel uit van de Huka Retreats! Onder de Huka Retreats vallen: De huka lodge in NZ, Grande Provence in South Africa en Dolphin Island in Fiji! Wij mogen dus een kijkje nemen! Dat is gewoon een prive eiland! Als je dacht dat de Huka Lodge duur was, Dolphin Island is nog net ‘ietsje’ duurder! Ben heel benieuwd!!!

Ik ga nog geen afscheid van jullie nemen, want natuurlijk zal ik ook in Fiji en daarna in Australië een update geven! Helaas moet ik wel afscheid nemen van het mooie Nieuw Zeeland! Wat heb ik het hier ontzettend gaaf gehad! Zoveel gezien, geleerd en gedaan, maar vooral veel leuke mensen leren kennen! Nieuw Zeeland is een avontuur voor mij geworden waar ik van genoten hebt en ik zou het ook zo weer over doen! Stage is geen vervelend woord meer voor mij! Wat heb ik het gaaf gehad!!!!!! Dankje NZ en bedankt Huka Lodge!

Het word afkicken straks in NL! Afkicken van de drank, feestjes, diners, lunches, avonturen, natuur en zo kan ik nog wel even doorgaan! Gelukkig hoef ik nog niet terug naar de realiteit en gaan Jenna en ik eerst nog even heerlijk genieten in Fiji en Australië!!!

En voor mijn mams, GEFELICITEERD!!!!

Ik ga mijn auto even uitzuigen, moet helaas ook gebeuren…

Dikke kus en tot in Fiji!





  • 22 Januari 2012 - 09:33

    Lara:

    Nice, nice, nice!! Ik snap helemaal wat je bedoelt: ik ga Shanghai ook zoooo missen! Het eten, de mensen, en vooral het leventje.. We gaan straks in Nederland wel samen afkicken. ;) Supergaaf wat je allemaal nog hebt meegemaakt, vooral de helicoptervlucht klinkt amazing! En leuk dat je zelf ook nog mocht lunchen in de Lodge! :) Ik ben vandaag aangekomen in Beijing. Het is hier ZO koud! Het is hier nu overdag -5 met een enorm koude wind, gelukkig heb ik mijn wintersportkleding mee maar wat dat betreft ben ik wel jaloers op je trip naar de Fiji eilanden. (Vannacht wordt het hier -17 aaaah!) Nou geniet er nog even van, wordt niet te bruin;) en ik zie je weer in Nederland! Liefs xxx

  • 22 Januari 2012 - 10:29

    Mirjam:

    A fairytale,thats what it is! Ook ik kan zeggen dat ik heb genoten van je avontuur in NZ en er ook een paar dagen deel van mogen uitmaken. Ik begrijp dat je eigenlijk niet naar huis wilt met alles wat je daar meemaakt, de mensen die je daar ontmoet hebt en leven in zo'n prachtig land, maar stiekem ben ik toch wel erg blij dat je over 3 weekjes weer in ons koude kikkerlandje bent, waar een lunch uit een broodje kaas bestaat, je gewoon weer op de fiets moet, als je lief bent je de auto van mij mag lenen, je OV kaart nog steeds werkt, je winterjas al op je hangt te wachten aan de kapstok, muppie misschien weer thuis komt wonen, je vriendinnen weer om je kunnen lachen als je weer eens raar doet, Champie wordt vervangen door Prosecco, kortom als je er weer bent! Dit was echt een "dream come true" and an everlasting memory! Bedankt voor je felicitatie, ook ik ga er een prachtige dag van maken vandaag, ondanks de aanhoudende regen. Voor mij dus Prosecco ipv Champagne vanmiddag, maar ik zal aan je denken bij mijn eerste slok. Proost op het goede leven!

  • 23 Januari 2012 - 08:42

    Marjon:

    Ongelofelijk, wat een supertijd heb jij gehad. Helemaal top! En verdiend want je moet het toch zelf allemaal maar doen. Geniet samen met Jenna nog even van "echt" vakantie nu en wij zien je gelukkig weer de 11de!
    Veel plezier, dikke kus Marjon

  • 23 Januari 2012 - 19:15

    Oma:

    Wat een grandioos afscheid hebben jullie gehad plus nog een helicoptervlucht; het kan allemaal niet op, maar jullie hebben het dan ook verdiend. Ik kan me voorstellen dat je moeite hebt om daar weg te gaan, maar je hebt Fiji en Australie nog voor de boeg voordat je weer naar ons landje terugkeert. Is jullie vliegreis naar Fiji goed verlopen? Geniet van de laatste weken echte vakantie.

  • 24 Januari 2012 - 11:07

    Laura:

    Je laatste blog vanuit NZ, jemig, dat wordt afkicken voor ons. Iedereen heeft het erover dat jij moet afkicken maar WIJ moeten afkicken. Wat wordt het leven saai zonder al deze verhalen waar Paris Hilton nog jaloers op zou zijn. Maar nee hoor, iedereen leeft zo mee met Rachel die moet afkicken. Afkicken waarvan dan lieve schat? Geen lake Taupo maar het Gooimeer, geen champagne meer maar Prosecco (bubbels zijn bubbels, niet meer je eigen auto maar die van je moeder (is ook een stuk goedkoper), nog steeds je eigen villa (en je hoeft je kamer niet meer te delen). Enige is die helicopter, die is echt weg, maar weet je nog wat een fiets is? En wat dacht je van de voordelen: weer betaalbare sigaretten, jongens met gel in het haar, niet dagelijks met een kater naar het werk hoeven...... het leven is nog niet zo slecht in Nederland....... Enjoy Figi en Australie en geniet van je laatste weekjes, effe afkicken ......

  • 25 Januari 2012 - 10:35

    Henk:

    Hoi lieverd, fijn te horen dat jullie goed aangekomen zijn. Is toch weer een hele reis!
    Ja, het verhaal wat je nu weer geschreven hebt, ik begrijp je. Wat een mooi land, wat een leuke mensen, wat woonde je daar fantastisch, wat een heerlijke vriendin heb je er aan over gehouden, wat een geweldig stage adres, wat een ervaring. Ja, ik kan nog wel even doorgaan.
    Net als in Amerika, ook dit is weer een succes geweest. Je hebt het weer geflikt. Het werk was natuurlijk best wel zwaar, maar toch. Er zijn zoveel dingen die je kan meenemen in je verdere carriere. Hoe was dat woord ook alweer? Juist ja, aanpassen!
    Als je dit kan, kan je alles.
    Jenna en jij hebben het super gedaan. En dan jullie beoordeling! Een dikke vette NEGEN.
    GRANDIOOS!!!
    Daar kun je mee thuiskomen.
    Over thuiskomen gesproken, geniet er nog maar van en kom weer gezond naar huis. We zijn er en verheugen ons op de vele kadoos die je voor al je vriendinnen en ons meeneemt.

    Trouwens, waar moeten we dit of het volgend jaar naar toe? Zuid-Amerika?? Ik ga vast sparen.
    Dikke kus voor jullie beide, enne.......je weet het hé?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rachel

Na mijn Amerikaanse avontuur ga ik nu het volgende avontuur weer aan: ik ga stage lopen in Nieuw Zeeland:D:D

Actief sinds 08 April 2008
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 67687

Voorgaande reizen:

29 Juli 2011 - 11 Februari 2012

Stage Huka Lodge New Zealand!

10 Augustus 2008 - 15 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: