Mamsie en Bertoes in NZ en KRIEBELS!!!!!!!! - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Rachel Foppen - WaarBenJij.nu Mamsie en Bertoes in NZ en KRIEBELS!!!!!!!! - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Rachel Foppen - WaarBenJij.nu

Mamsie en Bertoes in NZ en KRIEBELS!!!!!!!!

Door: Rachel

Blijf op de hoogte en volg Rachel

14 November 2011 | Nieuw Zeeland, Taupo

Lieve thuisblijvers,

Hier dan weer een verslag vanuit de andere kant van de wereld.

Het weer wordt hier al aardig lekker ondertussen. De kiwi’s hebben hun gelijk gekregen. Ze blijven hier allemaal maar zeggen dat je uit de zon moet blijven. Dat die gevaarlijk is. Maar ik was natuurlijk weer lekker eigenwijs, gevolg; ontzettend burned!!!! Meer hierover later….

In mijn vorige bericht zat ik vol spanning op mama en Bert te wachten. Afgelopen zondag was dan eindelijk de dag. Iedereen die mijn moeder kent weet dat zij het type is dat ALTIJD te laat komt. Deze dag dus ook, ik zat maar te wachten en te wachten. Eindelijk kwam ze dan aanrijden met Bert. Toch wel weer fijn om je mama even te knuffelen. Ik heb ze gelijk aan al mijn collega’s voorgesteld en ze daarna zelf mogen bedienen. Daarna zijn ze nog heerlijk een afzakkertje komen drinken bij mij thuis op de bank. Net alsof je elkaar de dag ervoor nog gezien hebt. Ik had daarna nog 3 dagen vrij om heerlijk met hun te zijn.

De volgende morgen zijn we na een heerlijk ontbijtje op een terrasje terug gegaan naar de Huka Lodge. Ik heb ze een rondleiding gegeven en hun mijn wondere wereld te laten zien! Ze stonden er net zo verbaasd bij als ik toen ik hier aankwam. Het lijkt allemaal zo onwerkelijk en mooi, dat het bijna nep is. Ben heel blij dat ik hun dit allemaal heb kunnen laten zien!

Iedereen die mijn verhalen leest weet natuurlijk dat ik veeeeeeeel meer doe dan alleen werken. Sommige van jullie denken zelfs dat ik alleen maar vakantie vier. Om dan maar gelijk in die sfeer te blijven; ik ben lekker ‘vakantie’ mee gaan vieren met mama en Bert. Na de rondleiding zijn we met de huka jet over de huka falls gaan scheuren. Is geweldig om te zien. De huka falls is de meest bezochte bezienswaardigheid in Nieuw Zeeland. Het water stroomt zo snel dat het binnen 1 minuut twee zwembaden kan vullen. De huka falls jet scheurt hier keihard overheen en maakt abnormaal snelle bochten. Het is moeilijk uit de leggen, vandaar dat ik er een filmpje bij heb toegevoegd!

De volgende dagen hebben we nog heerlijk genoten. We zijn onder andere naar een typisch Maori diner geweest. Ze geven hierbij een geweldig show met hun gewoontes en de welbekende ´huka´! Ook kregen we hungi. Dit is traditioneel bereid Maori voedsel wat onder de grond bereid word. Was een geweldige ervaring om mee te maken. Je hebt in Nieuw Zeeland dus Kiwi´s en Maori´s. Twee totaal verschillende culturen. Uit mijn ervaring hebben de meeste kiwi´s een hekel aan de Maori´s. Ook van deze ervaring heb ik een filmpje geplaatst!! En nu we het toch over kiwi´s hebben. Ik heb er eindelijk eentje gezien! Moest er wel 30dollar voor neer tikken, maaaaaaaaaaaar ik kan tenminste zeggen dat ik er eentje gezien heb.

Op mijn laatste vrije dagje was het heerlijk weer. Ik had met mams en Bert afgesproken bij de spa pools in Taupo. Natuurlijk verwarmde baden naast de huka falls en aansluitend daaraan. We hebben heerlijk gepicknickt en een sprong gewaagt in het kolkende hete water. En ja, de zon is hier fel en dat heb ik ervaren na die dag; ik was een kreeft. Vandaag alle vellen van mijn rug af getrokken! AUW, maaaaaaaaar wel vast een goede voor laag voor wanneer de zomer hier begint op 1 december. Ik bekijk het positief.

Na deze heerlijke daagjes samen met Mams en Bertoes was het weer tijd voor de realiteit! Werken. Om nog even in de vakantie sfeer te blijven hebben Jenna en ik die dag Fiji en Australië geboekt! Alles is nu rond! Can’t wait. Het kost wat geld, maar dan heb je ook wat. Ben denk ik zo blut als het maar zijn kan als ik terug kom,maar ach, it’s all worth it. Ik kom terug op 11 februari om 12:40 lokale tijd. Dus voor iedereen die mij heeeeeeeeeeeel erg mist, dat zijn nog maar drie kleine maandjes!

Back to reality, na een afscheidsontbijtje met mams en bert, die ik trouwens over twee weekjes weer zie in Wellington, zo een 4 uur rijden van Taupo. Zo rood als ik maar zijn kon ging ik naar werk. Ik kreeg natuurlijk van iedereen te horen dat de zon hier fel is en blablabla. Ik heb mijn lesje geleerd. We hadden afgelopen vrijdag dus een bruiloft. WAUW! Dat was zo ontzettend gaaf om mee te maken. Een hele strakke planning. Het was vooral heel snel werken en heel snel weer alles verplaatsen zodat de volgende activiteit daar weer plaats kon vinden. Dit weekend hebben we weer een bruiloft en die week erna weer! Ik hou ervan, alles moet perfect zijn in een korte tijd aangezien je aan zo een strak plan vast zit! Super leuk om mee te maken en te kunnen werken op dit soort dagen.

Werken is nogmaals nog steeds helemaal leuk. Jenna en ik hebben hier een beetje onze moeder. Marianne, zij is onze supervisor en zal ons ook beoordelen aan het einde van onze stage. Zij is een rasechte Hollander en kan ook van die geweldige Nederlandse opmerkingen maken. Met haar kunnen we over alles praten, hebben we het ook maar weer mee getroffen. En zo nu en dan zet ze ons zoals echte moeder weer even op onze plek en krijgen we een speech. We houden ervan!

Vandaag was ik lekker (dacht ik) vrij. Jenna heeft ongeveer vier dagen geleden allemaal uitslag en rare beten op haar lichaam gekregen. Ze begon er behoorlijk last van te krijgen. Vandaag op werk heeft ze het dus laten zien. Vervolgens werd ik vanmorgen gebeld dat ik alle bedden af moest halen en de bedden om moest draaien en de vloeren leeg moesten. Right, om 2uur zou de pest bestrijding langs komen en daarna tussen 4 en 6 de carpet cleaning. Weg vrije dag dacht ik terwijl ik ondertussen toch wel erg veel jeuk begon te krijgen. Meneer nummer 1 heeft alle vloeren bespoten met gif. Ik zat daar met mijn slaaphoofd en shirtje toen die mij begon te vertellen dat die mij toch wel een erg leuke vrouw vond. Na een uur lang al zijn verhalen om enge beesten aangehoord te hebben ging die eindelijk weg. Misschien was ik iets te gastvrij geweest door hem speculaas en koffie aan te bieden. Daarna kwam meneer nummer 2. Alle bedden nogmaals omgedraaid om als conclusie te ontdekken dat we bid muds hebben. Kriebel, kriebel, kriebel. Deze man was ook aardig, maar begon daarin tegen niet met me te flirten. Hele behulpzame man. Ondertussen kwam Jenna opgelucht van de dokter thuis. Ze was gelukkig niet gebeten, maar ze heeft gordelroos. Ook niet echt fijn. Zielige Jenna! Maaaar, onze kamer zit dus wel onder de vieze bijtende beesten. Gelukkig zijn wij beide nog niet gebeten. We slapen dus nu in een andere kamer en moeten alles laten zoals het is in onze kamer. Ze moeten een of ander spul bestellen en dan komen ze woensdag onze matrassen reinigen en de hele kamer! Tot zover mijn vrije dag.

Morgen ben ik gelukkig ook lekker vrij!

Sinterklaas is ook weer in NL! Helaas ben ik er niet bij in NL dit jaar om zijn feestje te vieren! Maaaaaar, wij gaan het ook gewoon hier vieren! Jenna en ik zijn al druk met gedichten schrijven bezig! Haha!

Nou dames en heren, mijn berichtje is denk ik alweer lang genoeg. Ben vast en zker weer het 1 en ander vergeten te vertellen, maar jullie hebben vast en zeker ook andere bezigheden dan het lezen van mijn lange blogs!!

Dikke kussen en knuffels! EN nogmaals, I LOVE POSTCARDS!!

  • 14 November 2011 - 12:29

    Rachel:

    De welbekende ´HAKA´ bedoel ik natuurlijk!!!

  • 14 November 2011 - 16:19

    Henk:

    hoi lieve dochter van me,
    ja, ik heb je gezien als kreeft op de skype. staat je wel goed hoor! blijf wel voorzichtig aub. fijn dat je het zo leuk hebt gehad met mamma en bert. wij hebben er ook veel zin in. kan niet wachten. je hoeft je geen zorgen te maken over de poezen. michiel zorgt goed voor ze en blijft ook een tijdje thuis zitten. ik vond je verhaal weer grandioos, maar je moeder kan er ook wat van hoor! leuk om haar te volgen. nou lekker ding, slaap nog even lekker en tot aan de skype.
    enne........je weet het hé?

  • 14 November 2011 - 21:40

    Oma:

    Het is weer een fantastisch verhaal met alles erop en eraan. Als ik zo lees wat je allemaal doet en meemaakt vraag ik met af of je straks nog wel naar ons koude kikkerlandje terug wil. Ik heb met plezier je foto''s en de videos bekeken die je gemaakt hebt toen mamma en Bert er waren. Op skype kan ik je maar niet te pakken krijgen maar ik blijf het wel proberen. Rachel geniet van alles maar laat jezelf niet weer verbranden. Groetjes en een knuffel van oma.

  • 15 November 2011 - 12:26

    Ev:

    Ik denken door de KRIEBELS header dat je verliefd was geworden op een Kiwi hahahaha.... leuk verhaal weer en dito foto's! enne voorzichtig met die zon he, echt slecht voor je huid dat verbranden.....
    Groetjes, Evelyn

  • 16 November 2011 - 11:02

    Michiel:

    Leuk verhaal! Goed om weer je eigen moeder te zien ;) en leuke dingen te doen natuurlijk! Het ziet er allenmaal echt super uit! Echt mooie foto's! Je moet je wel insmeren, en ja ik dacht ook die is verliefd geworden haha!

  • 16 November 2011 - 13:10

    Caro:

    Was zo gezellig je weer op de skype gesproken te hebben. Ik hoop dat de bed bugs nu weer weg zijn? En ook niet meer terug komen....Ik ga met daan bespreken of hij toch niet in januari naar nieuw zeeland zou willen. xxx

  • 16 November 2011 - 19:13

    Nicky:

    Harry, wat heerlijk om je moeder en Bert te zien he. Lekker vrije daagjes gehad en nu weer hard aan de slag. En wat doe je leuke dingen!!!! Ben ZO jaloers op Fiji haha. Wanneer gaan we weer Skypen? Kus

  • 17 November 2011 - 09:47

    Mirjam:

    Eindelijk een reactie vanuit Queenstown van ons. Hadden tot nu toe slechte internetverbinding. Wat dat betreft loopt NZ toch wel wat achter. Gelukkig dat die griezels pas zijn opgedoken nadat wij weer weg waren en hopelijk zijn ze weer verdwenen als wij weer bij je terugkomen. De dagen die we samen met jou en Jenna hebben doorgebracht waren geweldig. Ik begrijp nu ook heel goed dat je NL absoluut niet mist! Wat ik ook zeker begrijp is dat je die kriebels absoluut niet van de NZ boys krijgt. Zien er echt niet smakelijk uit. Wat er wel prachtig en ongelooflijk mooi uitzag was de Huka Lodge. Maar het mooiste van de reis was toch wel dat ik jouw weer zag. Ik heb genoten van die paar dagen samen. Met het vooruitzicht dat we elkaar snel weer zien, kan ik nu heerlijk genieten van al het mooie dat we onderweg tegenkomen, en dat is heeeeeeeeeel erg veel. Jammer dat jij niets van het zuidereiland ziet want dat is absoluut ook de moeite waard. Maar ach, je hebt niets te klagen, na NZ nog naar Melbourne, Sydney en Figi. Dat kon ik alleen maar dromen toen ik zo oud was als jij :) Dikke kus en tot gauw xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 19 November 2011 - 13:44

    Melanie:

    YES YES YES!!! He he! Eindelijk! HAKAAA!
    Heb hem ook gelijk aan mijn mams en paps laten zien en vinden hem prachtig! haha!
    En die boot is ook echt gruwelijk! Maar kon je er niet uit vallen? Omg met die stroming kom je dan nooit meer terug geloof ik? Maar Zoooooo leuk! geweldig lijkt me die boot!
    Hoe vond je de pepernoten? Wordt er ook aan suprises gedaan op het werk? Ik ben zo benieuwd om je weer even te zien lieve Tokkie! Ook naar je heerlijke rode huidje! hahahahaaha
    Spreek je snel! Dikke pakkert!! xxxxxxxxx

  • 23 November 2011 - 12:08

    Laura:

    Sorry, beter laat dan nooit, maar elke keer dat ik weer wat wilde schrijven kreeg ik weer de kriebels, ik voelde die beestjes gewoon over mijn toetsenbord kruipen... het is niet een van je meest smakelijk verhalen ooit, maar goed we doen het er weer mee: Maori eten dat onder de grond bereid is, zal een lekker zandsmaak geven, gordelroos, kriebelende beestjes, verbrande babyhuidjes.... maar goed dat Mams in de buurt was om je te vertroetelen. Waar zijn de tijden dat de kids bij de oudjes op bezoek kwamen? Tegenwoordig moeten de oudjes 40 uur opgerold in een vliegtuig zitten om dochterlief te zien, maar we hebben het er graag voor over hoor! Ben benieuwd waar de reis volgend jaar heen gaat, begin me nu al te verheugen.
    Keep up the good work!

  • 27 December 2011 - 14:04

    Ellis:

    Hahahaha ik weet dat ik tijdje niet gereageerd heb, maar dit is echt perfect, want zit me te vervelen als een gek op me werk en nu heb ik gewoon DRIE verhalen die ik van jou lekker op me gemak kan doorlezen!!!

    Wat geweldig met Mams en bert, ben blij dat het helemaal leuk was, gelukkig hebben we nog wel geskypt, dus had ik al veel gehoord.

    Drie kleine maandjes is nu al weer 2 kleine maandjes gelukkig, mis je echt tokkie tok en ik sta er ook als je terug komt!!!!!!

    XXXXXXXXXX heel veel liefs van je kip

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rachel

Na mijn Amerikaanse avontuur ga ik nu het volgende avontuur weer aan: ik ga stage lopen in Nieuw Zeeland:D:D

Actief sinds 08 April 2008
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 67679

Voorgaande reizen:

29 Juli 2011 - 11 Februari 2012

Stage Huka Lodge New Zealand!

10 Augustus 2008 - 15 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: