Daar ging mijn smurfinnetje bijna.......BLUB BLUB - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Rachel Foppen - WaarBenJij.nu Daar ging mijn smurfinnetje bijna.......BLUB BLUB - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Rachel Foppen - WaarBenJij.nu

Daar ging mijn smurfinnetje bijna.......BLUB BLUB

Door: Rachel

Blijf op de hoogte en volg Rachel

14 December 2011 | Nieuw Zeeland, Taupo

Lieve thuisblijvers,

Na twee weken hier dan weer een klein blikje uit mijn avontuur voor jullie allen! Ga er lekker voor zitten, pak een kopje thee en een koekje, want dit gaat weer een lang verhaal worden met opnieuw leuke belevenissen! Misschien zelfs nog wel een 2e koekje, want nu ik mijn verhaal aan het nalezen ben merk ik dat het mij al 30minuten heeft gekost…..

In mijn vorige blog waren mams en Bert net weggegaan! Jenna en ik hebben samen sinterklaas gevierd op 4 december aangezien we 5 december moesten werken. Gelukkig regende het die dag, is anders toch wel heel apart om het in de warmte te vieren hier. We hadden gelukkig genoeg Nederlandse lekkernijen van de Sint gekregen en dus ook echt even het sinterklaas gevoel gehad!

Nu hebben we ondertussen de kerst sfeer een beetje in huis gehaald. Ik heb alleen totaal geen kerstgevoel. Op de radio zijn de kerstliedjes alweer ingezet, maar ik heb eerder het gevoel dat het juni is..

Aangezien hier dus officieel de zomer is begonnen op 1 december betekend dat ook dat het hoogseizoen bijna gaat beginnen. Vanaf kerst gaat het heel erg druk worden op werk en ook in Taupo. Veel mensen reizen dan af naar Taupo naar hun vakantiehuizen en weet ik het allemaal. De schoolvakaties lopen hier dus ook totaal anders dan in NL. Zij hebben dus nu bijna zomervakantie. Aangezien het hoogseizoen bijna begint gaan bedrijven hun ding weer promoten. Hierdoor konden we via Huka Lodge gratis mee in de Rapids jet. Aangezien wij dit ook aanbieden aan de gasten als acitiviteit. Als personeel moet je dan natuurlijk wel weten wat je verkoopt. Met mams en Bert ben ik in de Huka Jet geweest. De huka jet gaat snel, maar op rustig water. De rapids jet gaat ook keihard, maar dan tegen stroming in en heftigere wateren. We zouden dit die dag na werk gaan doen, dus wij als personeel allemaal in onze nette kleertjes, stropdasjes en noem het maar op die boot in. Eindresultaat: Doorweekte schoenen, broeken, bloesjes en stropdassen! Op deze boot was het dan ook niet mogelijk om zelf filmpjes te maken, het was te nat en je bent te druk bezig om te zorgen dat je niet uit die boot valt. Er zijn foto’s gemaakt, maar die krijgen we later nog! Dus foto’s komen later van deze gave middag!! Hier is trouwens ook de nieuwe hobbits film opgenomen! Ook wel weer leuk dus om gezien de hebben! De director van de film was natuurlijk alleen niet zo blij met al die boten die de hele tijd langs bleven scheuren!

Zoals ik al zei begint het hoogseizoen BIJNA. Het is dus op dit moment heel erg rustig. Opzich ook wel weer goed, want er zijn veel nieuwe mensen. Die kunnen nu goed ingewerkt worden zodat ze klaar zijn voor de drukte straks. Zo is er ook een nieuw Nederlands meisje bij ons in huis nu. Zij is ook van de hogere hotelschool en is hier voor haar management placement. Dus we hebben een heerlijk gezellig Nederlands huis nu. Dit is van korte duur, want volgende week komt er weer een kiwi bij, dit keer een meisje! 4 meiden in het huis wordt een gezellig kippenhok! Voordat er een nieuw iemand komt, komt elke keer housekeeping heel luxe langs. Het hele huis word dan onderhanden genomen en schoongemaakt. Zo lief en leuk! Dat word nog afzien straks thuis! We hebben ook onze eigen tuinman die elke twee weken het gras komt maaien! Aan deze tuinen hoef ik mijn handjes dus niet vuil te maken!


Doordat er dus nu niet heel veel werk is en ze ons toch uren willen geven worden we ook op andere afdelingen geplaatst. Zo heb ik een paar keer in de tuinen gewerkt van de Huka Lodge. Opzich wel heel erg leuk. De zon scheen lekker en ik ben zelfs verbrand. Mijn hele nek is aan het vervellen. Ik heb mijn lesje dus weer geleerd en mijzelf die dagen erna in de tuin goed ingesmeerd. Ik heb ook mijn aandeel kunnen plaatsen in de mooie tuinen daar. Ik mocht natuurlijk harken en onkruid wieden. Ik heb talent voor tuinieren denk ik!;) Was leuk en een leuke afwisseling. Daar gaat het natuurlijk allemaal om: flexibility! Is een belangrijk onderdeel van deze studie ook. Ik ben een paar keer de ochtend dienst gewerkt en dan weer een paar keer laat. We hadden twee evenementen voor suppliers en voor een groep bejaarde. Ik moet dus zeggen dat ik mezelf goed heb vermaakt. Veel afwisseling en nieuwe dingen! Is altijd leuk! Vooral omdat je nu na 4,5 maand een soort routine in het werk hebt gevonden. Natuurlijk maak ik nog steeds fouten, maar afwisseling is ook leuk af en toe! Het is bijna onmogelijk om geen fout te maken, er zijn zoooooooveel details en soms zie je het gewoon echt niet, maar ik denk dat ik aardig op weg ben. Thuis zal ik er achter komen hoe erg alles in mijn systeem zit. Misschien ga ik daar de stoelen ook wel in een rechte lijn zetten en dan natuurlijk wel allemaal in dezelfde schaduw hoek. En trouwens, ik denk dat geen van de andere interns van school kunnen zeggen dat ze gardening bij Huka Lodge op hun CV kunnen zetten;) Ik sta morgen en overmorgen housekeeping, dus ben benieuwd!! Heb ik ook wel weer zin in! Dit wordt dus vervolgt….


Aangezien het dus niet heel druk is hebben Jenna en ik nu drie dagen per week vrij. We wilde graag nog een tripje maken samen. Uiteindelijk zijn onze vrije dagen van 2 weken achter elkaar gezet. Heeeel fijn! We hadden besloten om naar Bay of Islands te gaan. Is in het noorden van Nieuw Zeeland. Het spreekt natuurlijk al voor zichzelf. Aangezien het 8uur rijden is hadden we besloten om een stop te maken op de heenweg in Coromendal. Is ongeveer halverwege. Is ook heel mooi en een must om gezien te hebben in Nieuw Zeeland. Coromendal staat bekend om zijn hot pool beach en the Cathedral Cove. De eerste dag hadden we heeeeeerlijk weer en een strak blauwe lucht! Die dag zijn we dus naar het hot pool beach strand geweest. Geweldig mooi blauw water. Voor de gene die niet weten wat ik met hot pool bedoel. Je hebt daar een stukje op het strand waar je letterlijk graaft in het zand en zodoende je eigen ‘badje’ creëert. Hoe dieper je gaat, hoe warmer je badje word dat zich met zeewater op vult. Natuurlijk aan de andere kant van de wereld op het strand kom ik iemand uit Huizen tegen. Echt zooooo apart. Zijn ouders zijn eigenaar van Keurslager Koelewijn en toen ik nog bij de hoop werkte kwam hij daar vaak ijs halen. Zo apart, zit je in Nieuw Zeeland, kom je iemand uit Huizen tegen! Maar goed, na een heerlijk dagje op het strand gelegen te hebben zijn we nog even door het plaatsje Coromendal gaan lopen om een beetje te shoppen. Aangezien deze dagen de kosten natuurlijk weer behoorlijk omhoog gooide, hadden we besloten om toch maar weer in een backpackers lodge te slapen. Dit keer hadden we speciaal een kamer voor alleen meiden geboekt en maximaal voor 4 personen. Alles was top en heeeel schoon, we hadden 1 ander meisje uit Engeland erbij. Die nacht hebben we letterlijk geen oog dicht gedaan. Dat meisje was aan het snurken als een man!!!! Was echt niet normaal hard, ze bleef maar door knorren! Die morgen dus maar weer vroeg weggereden naar Cathedral Cove. Je moet eerst een uurtje lopen voordat je op dit strand uitkomt. Het woord zegt het alweer, je kunt het zien als een groot gat in een steen! De foto’s zullen jullie meer duidelijkheid geven hoop ik! Deze dag was het weer helaas iets minder, des al niet te min, was het nog steeds heel mooi om te zien! Daarna zijn we doorgereden naar Bay of Islands. Al die kronkel weggetjes in die wintersport gebieden waren hier niks bij. Zoooooooooooveel bochtjes, ik werd er zelfs misselijk van en ik was degene die reed. Maar ach, na weer een lange rit kwamen we aan. Dit keer ook in een hostel met een eigen kamer. Daarna hebben we natuurlijk even het dorpje verkend en van het uitzicht genoten. Savonds hebben we heerlijk een patatje speciaal gegeten en bitterballen! HEEEERLIJK! Toen we de volgende dag opstonden was het helaas heel erg slecht weer. Toch wilde we, waar Bay of Islands om bekend staat, een dolphin tour doen en zwemmen met dolfijnen. Eenmaal op de boot werd je bijna zeeziek van alle hoge golven waar we overheen voeren. Uiteindelijk in een rustige baai een hele troep dolfijnen gevonden! Wauw, wat is dat gaaf om te zien. Het waren er wel 60. Ze gingen springen en alles erop en eraan. Ook hadden we een onderwater microfoon, zo wist onze host precies te vertellen wanneer ze weer gingen springen. Dat kun je horen aan de geluiden die ze maken. Ze waren met zeewier aan het spelen en schoten dan weer de lucht in. Helaas hebben we niet met ze kunnen zwemmen, er waren kleintjes bij van nauwelijks 24uur oud. Het is heel zeldzaam om die te zien, maar helaas hebben we hierdoor dus niet met ze kunnen zwemmen. Achteraf misschien maar beter, want er zitten white sharks en hammer sharks in dat water. We zijn toen nog gestopt op twee andere eilanden en langs de andere eilanden gevaren. We zijn van de boot afgegaan in Russel! Dit is het oudste stadje van Nieuw Zeeland. Hier zijn de Britten binnen gekomen. We zijn in de oudste kerk geweest en hebben het oudste huis bekeken. Ja ik ben een echte tourist. Aangezien het weer nog steeds heel slecht was en de voorspelling ook niet veel beter zou worden voor die dagen erna hadden we besloten de volgende morgen de vertrekken uit Bay of Islands en naar Cape Reinga te rijden. Dat moet je eigenlijk ook gewoon gezien hebben. Dat is het Noordelijkste puntje van Nieuw Zeeland. Je staat letterlijk op de top. Je ziet de twee verschillende zeeën tegen elkaar opbotsen en je ziet ook duidelijk een lijn met het kleurverschil. Zie foto! Dit was onwijs gaaf om te zien. De twee dingen die je moet doen opweg naar Cape Reinga zijn belhave te surfen op het zand ook het 90 mile beach te berijden. Helaas konden we niet surfen door de regen, het zand was te hard geworden, dus niet glad genoeg om te surfen. We hadden dus maar besloten het 90 mile beach op te gaan. Dit een letterlijk een strand van 90 mile lang waar je op mag autorijden ipv op de normale weg richting het noorden. Wij natuurlijk als twee nuchtere Hollandse tutjes dat strand opgereden. Aan het begin ging het vrij goed en was heel gaaf om te doen. Op een gegeven moment voelde we dat het zand wat zachter begon te worden en begonnen we ook weg te slippen. Gelukkig is slippen op een strand niet erg aangezien je alleen maar zand om je heen hebt en water, maar het word link als je dan vast komt te zitten in datzelfde zand en je weet dat het binnen 1uur vloed zal worden en alles dus onderwater staat. Ja in deze geweldige positie zaten wij dus. Na een half uur als twee gekken gegraven te hebben en alles te hebben gedaan wat we konden bedenken zaten we nog steeds helemaal vast, ondertussen het water op ons afkomend. Er reed geen kip meer rond daar natuurlijk aangezien het vloed werd. Toen we net besloten het alarmnummer maar te bellen kwam er een auto aan. Onze redders. Een grote pick up truck. Er werd een touw vastgebonden aan de achterkant van mijn auto. En ik ondertussen gassend achter het stuur werd ik er met een knal uitgetrokken en kreeg ik ondertussen instructies hoe te sturen zodat ik niet opnieuw vast zou komen te zitten. Vervolgens is dat touw aan de voorkant van mijn auto vastgebonden zodat zij ons weer naar het begin konden slepen. Het nadeel was wel dat die hard moest rijden aangezien de kans anders groot was dat we weer vast zouden komen te zitten. Dus met 70km/uur en een touwtje van 3 meter werden we terug getrokken naar het beginpunt. POEEEEH, dat was even eng en gelukkig is alles goed gekomen. Wijze les: ga als nuchtere Hollander niet op zo een strand rijden als je eigenlijk niet helemaal weet of dat wel kan en al helemaal niet als je geen man bij je hebt!!!!! Daarna hadden we weer een lange tocht voor de boeg op weg naar huis. Ook al was het weer niet perfect, we hebben het heel erg leuk gehad, veel gelachen, angst gehad en keiharde spierpijn van het intensieve graven! We hebben nu het hele Noorder eiland gezien behalve Wellington. Voor de rest zijn we op alle hot spots geweest! Ontzettend leuk!

We gingen naar huis aangezien wij op tijd terug wilde zijn voor de staff party! Die was gisteren avond! Een beetje dubbel aangezien de manager dus ook weg gaat! Is een suuuuuper leuke man en goed in wat die doet! Er komt wel weer een nieuwe Nederlandse manager en dan zie je weer hoe klein de wereld is. Hij komt uit Hilversum. Hij woont al heel lang in Nieuw Zeeland. Vorige week was zijn hele familie op bezoek en kwamen ze bij de huka lodge eten. Ik mocht ze bedienen. Zo merk je maar weer hoe klein de wereld eigenlijk is!! De staff party was gezellig. Was hier in Taupo. Hapjes drank en iedereen van werk! Leuk om iedereen in normale kleding te zien buiten werk om! Ze doen dan ook een soort santa present en dan trekken ze random namen uit een box. Ik heb kaarsen gewonnen van bee wax! Altijd gezellig, Jenna heeft wijn, dus die combi moet goed werken! Daarna met zijn allen nog uitgeweest. Was een gezellige nacht, maar aan gezelligheid zit helaas ook een prijs; wat ben ik brak zeg!!!!! Lekker vroeg me bedje in straks en dan morgen vroeg de housekeeping in!

Na weer veelste veel geld uit gegeven te hebben tijdens ons tripje kwam ik er ook achter dat ik mijn auto moest laten keuren. Je hebt een warrant sticker op je raam hier, als die verlopen is moet je zeg maar eerst weer een keuring doen voordat je een nieuwe sticker krijgt. Ik mijn auto daar heengebracht en uiteindelijk bleek er iets mis te zijn waardoor ik mijn sticker niet mocht. Ik ben natuurlijk met een knal dat zand uitgetrokken toen we vast zaten en ook daar onderneem ik nu de gevolgen van. Mijn bumper zat een beetje los waardoor mijn lichten apart deden ofzo. Ik snapte de helft van het verhaal. Ik weet niet van auto’s, laat staan als het in de kiwi taal word vertelt tegen iemand die een kater heeft… Het is nu allemaal gemaakt en goed!!! Mijn auto is goedgekeurd, dus dat is altijd fijn. Iemand van werkt wilt mijn auto kopen en we gaan volgende week voor een test ritje. Ookal duurd het nog 1,5 maand, toch wilde zij er alvast een beroep op doen! Mijn lieve smurfinnen auto!! Gelukkig was het achteraf veel goedkoper en minder ingewikkeld dan ze dachten dus heeft het me niet heel veel geld gekost. THANK GOD!

Nou lieve thuisblijvers, dit was het denk ik wel weer! Dit is het in het kort en het is alweer een lang verhaal geworden!

Mijn volgende blog gaat denk ik pas na kerst worden! Het word lekker druk op de lodge weer! Heb er zin in! Ik werk met kerst en oud & nieuw! Is weer eens wat anders. Ook niet zo erg, ook wel weer gezellig! Ik wens iedereen thuis dan ook heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele fijne kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar! Dat ik jullie in 2012 maar weer allemaal lekker mag knuffelen!

En paps en Laura zijn er ook bijna!!!!! Weer leuk bezoek in mijn wondere wereld!!! Zij zullen ook bij de lodge gaan eten en door mij bediend worden!

Liefs

  • 14 December 2011 - 08:23

    Mirjam:

    Het was net of ik er zelf weer even was. Helaas hebben wij Bay of Islands en Coromendal over geslagen om snel bij jou te kunnen zijn (wat het zeker waard was) maar op deze manier heb ik het gevoel dat we toch geweest zijn. Maar het is natuurlijk wel weer typisch iets voor jou om vast te komen zitten. In NL loop je tegen het enige opstakel aan op een verlaten strand, als dat er dan niet is, dan graaf je jezelf maar vast! Gelukkig is het allemaal goed afgelopen met de auto want ik wil mijn investering er wel weer uit hebben hoor! (over jou hebben we het dan maar niet.....) De schoonmaak door Housekeeping is overigens geen overbodige luxe, dus probeer dat ook zo te doen, net zoals je je werk in de Huka Lodge doet. Heb ik er thuis in NL ook nog wat aan :) Jullie dolfijnen waren trouwens wel veel groter dan onze dolfijnen, maar wat is dat mooi om te zien hè! Zou zo weer terug willen hoor ondanks mijn mooi versierde kerstboom en het NL kerstgevoel. Gelukkig houden we zo toch nog een beetje het NZ gevoel :)
    Dag lieve schat, blijf genieten en heel veel plezier met de moeder van Jenna volgende week.

  • 14 December 2011 - 10:11

    Ev:

    Hey Rachel, wat een top verhalen weer, die op het strand vond ik het hoogtepunt, ook omdat ik het gewoon ook voor me zag :-) Ik wens jou ook supergave feestdagen met veel fun en drank en zie uit naar je volgende verslag!
    Liefs, Ev

  • 14 December 2011 - 14:36

    Mel:

    LEKKEREE KIWI!
    Heeeeerlijk om te lezen!
    Wat eeen verhaal met dat strand.. kan ook alleen jou overkomen! hahahaha Ben heeeeel benieuwd naar je avonturen op de Huka Lodge nu het hoogseizoen gaat worden! Het zal wel bikkelen zijn en niet meer de kroeg in na het werk.. Oelala...

    Ik zou het zeeeeer op prijs stellen als ik je snel weer spreek! Miss you lief vriendinnetje van me!(L)

  • 14 December 2011 - 17:05

    Nicky:

    Wow.. Tot nu toe echt het gaafste verhaal. Ik kijk met een lach naar je verhaal en vooral naar je foto's. Wauw, wat vet Harry. En wat goed dat jullie gewoon op weg gaan. Snurkende meisjes in de kamer is dan niet meer interessant hoor. En alweeeer verbrand? Ik leer het nooit maar jij bent echt het toppunt. Snel even Skype xxx

  • 14 December 2011 - 22:03

    Oma:

    Wat een verhaal zeg, het was een genot om te lezen wat je weer allemaal hebt mogen beleven en de avonturen die je hebt meegemaakt. Dat akkefietje op het strand is trouwens ook iets wat typisch iemand als jij kan overkomen. De foto''s zijn weer prachtig en zijn een welkome aanvulling op je verhaal. Rachel geniet van het bezoek van pappa en Laura en maak er weer iets gezelligs van. Ik wens je fijne kerstdagen en een gelukkig 2012.

  • 14 December 2011 - 23:57

    Jenna Baby:

    Hahahahahaaa, wat een heerlijk verhaal weer! Echt goed voor de lachspiertjes. Ik ben benieuwd of we dit verhaal nog kunnen overtreffen. Ik ben bang van niet namelijk. Tot strakjessss, xxxxxxx

  • 19 December 2011 - 14:58

    Henk:

    Hoi lieverd,

    En iedereen maar zeggen, dat het alleen jou kan overkomen. Nou, nee hoor! Ook Laura is het overkomen, in de Zeeuwse blubber wel te verstaan. Drie uur 's nachts de auto er uit laten trekken en toen moesten we nog twee uur rijden. Toch iets wat alleen een vrouw kan overkomen?????

    Maar goed, je verhaal en belevenissen zijn nog steeds GRANDIOOS.
    Wat jij meemaakt en onderneemt, daar doen veel van jou leeftijdsgenoten jaren over.

    Wij gaan het zometeen ook allemaal meemaken. Mamma en Bert wilden ook wel weer mee.
    Lieverd, we gaan aftellen en zijn vanaf nu over ongeveer 1.468.800 tellen bij je.

    Dikke kus, enne...........je weet het hé?

  • 19 December 2011 - 16:33

    Monique:

    Hi Rachel,

    Dikke kerstknuffel vanuit een druilerig Huizen! Geniet van de kerstboom in de zon en kerstliedjes bij 20 graden. (lijkt me echt zo'n rare ervaring!) XXXX Monique

  • 20 December 2011 - 09:09

    Laura:

    Allereerst toch een compliment Rachel dat je steeds weer de moeite neemt om zo'n onwijs gaaf verslag te schrijven en daarvoor uuuuuuuuren achter de computer gaat zitten terwijl je ook je kostbare tijd heel anders had kunnen invullen. Maar goed, wellicht dat je nu ook een hoop leed bespaard is gebleven, zoals met het autootje. Maar daar heeft iedereen al zijn mening over gegeven dus dat ga ik niet doen. En hoezoe, dat kan alleen jou overkomen, flauwekul. Een paar voorbeelden van wat alleen jou zou kunnen overkomen:
    - open haard aansteken in de lodge met spiritus waardoor het luxe resort tot de grond toe afbrand
    - de duurste fles wijn uit de kelder uit het handje laten vallen
    - autootje niet op de handrem waardoor deze een enkele reis bodem lake Taupo maakt
    - ondanks herhaaldelijke goede adviezen toch het fraai gevormde lijfje verbranden.
    Zou op zich ook best geinig zijn als je autootje het ruime sop had gekozen: met een beetje mazzel had je hem eind februari op het strand bij Scheveningen terug gevonden als de wind een beetje goed staat.
    Lieve Rachel, blijf ons lekker vermaken met je leuke verhalen, dikke knuffel en tot volgende week! Wil je het keuzemenu voor de lodge alvast doorsturen, dan kunnen we er vast naar kijken. Denk dat ik wel zin heb in een lekkere schnitzel of gehaktbal. Moet jij toch kunnen regelen....

  • 27 December 2011 - 14:54

    El:

    Wauw!!!! dit is nou echt een vet verhaal...wat gaaf van die dolfijnen zeg!!! wat maak je toch een hoop mee tok, hoe ga jij je ooit weer aanpassen aan dat saaie nederlandse leven? :P volgens mij moet jij eerst in een soort van afkick kliniek voordat je hier weer normaal kan functioneren!!!

    Tot snel bij onze skype date!!!

    XXXXXXX(L) veel liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rachel

Na mijn Amerikaanse avontuur ga ik nu het volgende avontuur weer aan: ik ga stage lopen in Nieuw Zeeland:D:D

Actief sinds 08 April 2008
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 67681

Voorgaande reizen:

29 Juli 2011 - 11 Februari 2012

Stage Huka Lodge New Zealand!

10 Augustus 2008 - 15 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: