HAPPY NEW YEAR!!!!!! - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Rachel Foppen - WaarBenJij.nu HAPPY NEW YEAR!!!!!! - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Rachel Foppen - WaarBenJij.nu

HAPPY NEW YEAR!!!!!!

Door: Rachel

Blijf op de hoogte en volg Rachel

03 Januari 2012 | Nieuw Zeeland, Taupo

Lieve thuisblijvers,

Ten eerste hoop ik natuurlijk dat jullie allemaal een geweldige kerst hebben gehad met heeeeeeeeeeel veel gezelligheid en natuurlijk voor allen een geweldig 2012!!!

Aangezien ik om de twee weken toch een verhaaltje probeer samen te vatten voor jullie, ook deze keer weer. Al moet ik zelf zeggen dat na mijn laatste verhaal dit verhaal waarschijnlijk heel ´normaal´ en bijna saai zal zijn, maar he, het kan niet altijd gieren en brullen zijn! Er moet natuurlijk ook nog gewerkt worden!

Om eerlijk te zijn zal ik jullie deze keer niet jaloers gaan maken met mijn verhaal! Sinds mijn laatste blog heb ik eigenlijk gewoon heel veel gewerkt! Dagjes housekeeping waren leuk! Ik mocht onze grote en mooie cottages gaan schoonmaken! Ik moest gaan stoffen, waarop de supervisor zei: Ik kom over 3uurtjes even checken, ik had echt zo iets van 3uur lang stoffen??????? Ik stoffen, terwijl ik natuurlijk nergens stof kon vinden aangezien alles hier elke dag grondig onder de schoonmaak loep word genomen! Toch 3 uur lang gestoft, en al zeg ik het zelf, het voelde daarna wel veel schonen, ook al was er geen stof te vinden op mijn doekje! Daarna nog heerlijk gestofzuigd, het hele huis omgebouwd om tot de conclusie te komen dat de grond eigenlijk ook al wel heeel schoon was. Maar ach, ik heb de hele dag in mijn droomhuis mogen doorbrengen!! Dat is de Alan Pye Cottage, is voor de gasten bij de Lodge gewoon een leuk verblijf voor 3 dagen, maar voor de meeste van ons een droomvilla!!!

Voor de rest gewoon veel gewerkt, het word nu toch wel echt druk!! Kerst en Oud en Nieuw! Terwijl jullie allemaal heerlijk aan het dineren waren was ik aan het werken… Ik had dan ook totaal geen kerst gevoel. De zon scheen vol op en je bent niet met familie! Is dan toch wel even een hele aparte belevenis! Mijn kerstdiner op werk was lam, traditioneel vlees wat je in NZ eet met kerst, laat ik nou net niet van lam houden! Voor de gasten waren er wel speciale activiteiten georganiseerd! Zo kwamen er Maori´s de haka doen, ze kwamen een show geven! Dit zijn de beste van NZ en traden ook op bij de world champion ships van rugby. Dat mochten wij gelukkig wel even bekijken, maar om eerlijk te zijn heb ik het gevoel dat ik kerst dit jaar heb overgeslagen! Wel een kerstborrel gehad met collega´s, secret santa gedaan, maar kerst zonder iedereen thuis EN in de zon is toch een beetje wazig om eerlijk te zijn! Hier in NZ kennen ze ook geen 2e kerstdag, dat noemen ze boxing day. Dan is het overal giga uitverkoop in de winkels!! Je kunt het vergelijken met Black Friday in Amerika.
Op 3e kerstdag waren Jenna en ik beide lekker vrij! Om dus toch een beetje de kerstsfeer te voelen zijn we gaan schaatsen! JAJA, terwijl overdag het zweet over je rug loopt, zijn we heerlijk aan lake taupo gaan schaatsen! Terrasje gepakt en heerlijk uit eten geweest! Dus al met al toch nog een beetje een kerstgevoel gehad!

Jenna haar moeder was er wel deze dagen! Ik heb helaas niet veel tijd met haar door kunnen brengen aangezien Jenna en ik verschillende shifts draaien! Ik heb wel een paar keer gezellig met hun gezeten en de huka falls laten zien natuurlijk!

En jaaaaaaaa toen kwam oud en nieuw! Nogmaal gesproken dus aan het regelen wat je gaat doen. Ik moest werken. Ik moet zeggen dat ik een top avond heb gehad! Was spectaculair om mee te maken! We zaten helemaal volgeboekt en de huka logde is de huka lodge natuurlijk niet als het gewoon normaal zou zijn! De hele lodge was versierd met ballonnen, kaarzen, bloemen en grappige nieuw jaars speeltjes voor de gasten. Tijden de pre dinner drinks was er een goochelaar om met iedereen tructjes te doen. Na een geweldig diner voor de gasten was de champagne toren gevuld met een magnum fles bollinger champagne!! Omdat natuurlijk ook wij het nieuwe jaar in gingen, hebben we met het personeel samen een heerlijk glaasje gedronken en de prachtige vuurwerk show gekeken! WAUW, wat was dat mooi zeg, 15 minuten lang, speciaal voor alle gasten. Daar is wat geld de lucht in geknald! Daarna een gezellige after party in het staffhouse gehad om vervolgens om half 8 mijn bed in te kruipen! Dus het verschil met een normaal oud en nieuw was klein! Ik heb er dit keer nog geld aan overgehouden ook en een hele mooie vuurwerkshow!

Ondertussen wonen we hier dus met 4 meiden in huis! Een gezellige boel, al moet ik wel zeggen dat 4 meiden natuurlijk ook voor drama kunnen zorgen! Aan de andere kant is het weer een leer proces, daar kom ik weer met het woord: AANPASSEN! We gaan wel vaak gezellig uit en drinken de nodige borrels thuis en hebben dan de nodige discussies!

Jenna is 2 weken geleden ook 21 geworden!! Dit hebben we dan ook goed geviert!! Eerst heerlijk aan de coctails en vervolgens dansend haar 21e verjaardag in gegaan!! Wat ben ik blij met Jenna, wij delen hier zoooo veel met elkaar en wat hebben we een lol samen! Mijn stage heeft mij niet alleen een onwijs gave ervaring in NZ gegeven, maar ook een nieuwe vrienschap!

Ook hebben we dus nu officieel een nieuwe manager. Is toch ook wel raar om dat mee te maken. Er heerst gelijk een andere sfeer op werk. Dingen worden anders gezien en gedaan! Ook leerzaam, maar vooral apart om mee te maken!

En jaaaaaaaaaaa, paps en Laura zal ik donderdag weer zien! Die komen vrijdag heerlijk dineren bij mij! Ik ben die twee dagen daarna heerlijk vrij om ook hun mijn geweldige leventje te laten zien! Aan dit heerlijke leventje lijkt helaas bijna een einde te komen! 20 januari heb ik mijn laatste werkdag alweer! Gelukkig komen Fiji en Australie daarna nog, dus niks te klagen!

2011 was de start van dit geweldige avontuur in NZ dat niemand mij ooit meer kan afnemen, want wat heb ik een geweldige tijd hier!!! Het is niet te beschrijven, maar zou bijna niet meer naar huis willen! Stiekem natuurlijk wel, omdat ik jullie allemaal mis, maar het is een geweldig land! 2012 is een goed begin in NZ!

Ik heb trouwens de foto´s van de Rapids Jet binnen, dus hierbij, zoals belooft, zal ik de foto´s daarvan bij toevoegen!

Toch nog even een kleine alinea erbij met kleine dingen die ook nog gebeurd zijn, en misschien toch wel thuishoren in dit verhaal, aangezien het toch mijn dagboek vol herinneren is!

1: Another celebrity came to Huka!! Mag helaas opnieuw geen namen noemen, maar laat ik het zo zeggen ik viel bijna van de trap toen ze binnen kwamen. Laat ik het zonder de echte naam te zeggen en de achternaam vaag te vertalen zo zeggen: bloem
2: 2 weken geleden is er een lijk aangespoeld aan de rivier waaraan de huka lodge loopt, het lijk is blijven hangen achter een van de takken in het water, de hoveniers hebben hem gevonden. Ik ben dat ik die dag niet in de tuin stond!
3: Het is de laaste dagen vooral heeel veel regen, maar wat wil je met zo een prachtig groen land, het moet ergens groen van worden denk ik dan maar! Hoe kan het ook anders dat ik in mijn haast dan net iets te snel loop en volop voor 2 gasten boem/bats op de grond val! Zeg dan maar in het Engels met de tranen in je ogen dat het allemaal goed met je gaat en je geen pijn hebt! Eindresultaat: BLAUWE BIL!! Mijn uitglij record staat op 4 op dit moment!! En ik moet nog twee weken!
4: In NL betaal je geen toll bij een tollhuisje, nee je krijgt 3 weken later een rekening binnen! FIJN!


Nou dames en heren, jongens en meisjes, dit was het wel weer! Deze keer was die kort, maar jullie zijn nu natuurlijk ook druk met al jullie goede voornemens!!!;)

Liefs en knuffels van mij!


  • 03 Januari 2012 - 13:09

    Maya:

    Ik zag dat er nog niemand gerageerd had, dan moet ik natuurlijk wel even schrijven

  • 03 Januari 2012 - 13:14

    Michiel:

    Leuk verhaal zus! Is ook beter zo kort anders duurt het lezen zo lang;) Maar idd wel een aparte kerst en oud en nieuw... Maar anders is ook wel een x leuk!

    Geniet lekker van je vrije dagen straks met Henk en Laura, ben benieuwd wat zij ervan vinden...

    p.s. Chris en Ik zoeken nog een schoonmaker voor bij ons thuis...

  • 03 Januari 2012 - 13:17

    Maya:

    ik dacht meteen maar versturen, anders is iemand anders me voor! Ik lees altijd je verslagen en vindt het heel leuk om al je belevenissen te lzen maar ben vaak te druk/lui om te reageren. Maar nu heb je me toch wel uitgedaagd. tweede kerstdag in Nieuw Zeeland is te vergelijken met black friday in Amerika. Hallo! we zijn niet allemaal zo internationaal georienteerd. wat is dat?of heb ik je verslagjes eertijds uit Amerika niet goed gelezen. Verder spreek je over derde kerstdag. Nou , die kennen we in nederkand ook niet hoor! in welk land heb je dat verschijnsel opgepikt. Ze kennen in zaandan geloof ik wel derde pinksterdag! Nee hoor, rachel ik maak maar ge4ntjes. ik vind het heel leuk om steeds van je te horen/lezen. Ik zit nu heel hard aan mijn proefschrift te werken(daarom heb ik nu wel tijd om te reageren!)terwijl de meeste mensen hier nog vakantie houden, en ben blij met de onderbreking. Geniet nog even van je laatste weken op de lodge en veel plezier morgen met je vader en laura.

    Groetjes,

    maya

  • 03 Januari 2012 - 13:19

    Maya:

    maar goed dat ik na de eerste regel meteen op verzenden had gedrukt, anders was michiel me voor geweest

  • 03 Januari 2012 - 13:26

    Rachel!!:

    Suuuuper weer een reactie van Maya!! Succes met je proefschift en alle drukte!!! Enne broertje, schoonmaken wil ik best doen, wat is de tegenprestatie;)?

  • 03 Januari 2012 - 15:41

    Mirjam:

    Dit keer was ik eens niet de eerste. Tot mijn verbazing hadden zowel Maya als Michiel al gereageerd, zij hebben hun goede voornemens direct omgezet in acties! Kan je van mij niet zeggen, nu ik geen nieuwe opdracht heb ben ik ontzettend lui geworden :) Zit nu dus ook niet de hele dag achter mijn PC en ben wat trager in mijn uitvoering van zaken. Toch mis ik nog wel enkele sappige details in je verslag, zoals de dode aangespoelde man, het springen op het bed van een belangrijke gast in de lodge (ik weet niet of ik zijn naam mag noemen) en je enorme uitglijer op de lodge door de regen. Maar misschien ben je dit vergeten te melden omdat je als afsluiting bij al je lezers een goede indruk achter wilt laten. Lieverd, ik vind het geweldig wat je allemaal doet en ik heb gezien hoe hard jullie moeten werken en hoe goed jullie het doen. Jullie krijgen vast de beste evaluatie die stagiaires ooit gekregen hebben! Ook ons Oud en Nieuw was een geweldige vuurwerkshow vanaf het dakterras bij Michiel en Chris. De foto's zien er weer spectaculair uit.
    Lees ik nu goed dat je 2 dagen eerder klaar bent? Het zit er echt bijna op voor jullie. Wat mij betreft heeft het lang genoeg geduurd, maar ik snap heel goed dat je eigenlijk niet naar NL wilt.
    Geniet nog maar lekker van die laatste paar weekjes! Kusssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss

  • 03 Januari 2012 - 19:34

    Oma:

    Een minder spectaculair verhaal maar toch wel leuk om te lezen hoe je met Kerst en Oud en Nieuw heb moeten werken, maar daarnaast ook van alles heb kunnen genieten. Nog maar een paar weekjes en je komt weer terug naar ons kleine landje. Geniet samen met papa en Laura als die bij je zijn. Misschien spreken wij elkaar nog via skype en zo niet dan maar wachten totdat je weer thuis bent. Veel plezier in Australie en in Fiji.

  • 03 Januari 2012 - 21:07

    Henk:

    Goedemorgen lieverd, net wakker en heerlijk in de zon je verhaal gelezen met een mok koffie in de hand. Ja, we zien het nu zelf ook. Wat een schoonheid heeft dit land. En hoe leuk zijn de mensen hier. We hebben al een aardig programma achter de rug. Van torens,grotten, wormen,kastelen, watervallen, looproutes, art-deco, wijnproeverijen, skiliftjes, lavagrond, groen, groen , groen en nog eens groen, eten, drank en links rijden!!!! Geweldig. Maar het mooiste op het programma ben jij natuurlijk.
    TOT MORGEN LEKKER DING!!!!!
    Enne........ je weet het hé?

  • 04 Januari 2012 - 19:27

    Bert Vd Noorderweg:

    Mooi verhaal weer ,wij hebben een stukje mee kunnen maken van jou belevingen daar ,super en onvergetelijk !!ook als we alle foto s weer zien , gaaf die rapids jet, Veel plezier met je pa en Laura , en geniet van Australie en( party) figi ,tot de volgende maand (ik wil wel weer terug!!) xx

  • 05 Januari 2012 - 04:30

    Jenna Leigh:

    Hallo Raggiebaby,
    Nou, ik vind dat je er weer een leuk verhaal van hebt gemaakt! Jemig, wat is de tijd gevlogen. Ik weet nog goed ons 1e Nieuw-Zeelandse broodje bij de Subway, haha! Roasted or melted?? Het lijkt wel een eeuw geleden, zoveel hebben wij hier meegemaakt! Nog maar 2 weekjes werken en dan zit ons fantastische avontuur er al weer op. Gelukkig hebben we nog iets leuks in het vooruitzicht. Fiji en Australie. Het zal wel gek worden als we straks weer in Nederland zijn en niet meer gezellig kunnen kletsen voordat we gaan slapen. Maar weet je wat? Dan bel ik je gewoon ff op! Haha! Raggiebaby, je bent een topper! Geniet van deze dagen met ja papa en Laura! Het zal vast super gezellig worden!
    xxxxxxxxx

  • 05 Januari 2012 - 09:08

    Laura:

    Er moet me een biecht van het hart....... wat hebben we moeten lachen om jouw escapedes on arrival to Kiwi land. Dat kleine meisje, links rijden en dan ipv de richting aanwijzer de ruitenwissers aanzetten, lekker in het zonnetje zitten en hartstikke verbranden...... het is ons ook allemaal overkomen, dus je hoeft je niet te schamen lieve schat. Maar je voelt je overal ZO welkom en de mensen zijn zo gastvrij. Zelfs bij de kassa in de supermarkt vragen ze , how are you doing. Dat het een beleefdheidsvraag is waarop je met "yes, thanks" antwoordt, moest Henk nog even leren. Dat leidde in het begin dus tot lange rijen aan de kassa omdat hij een compleet reisverslag ging geven, very boring ...... maar het gaat al beter, hij doet dat nu alleen nog in de kroeg. Hoogtepunt van de reis was het weerzien met jou vandaag en wat een enorm gevoel van trots gaf dit, je flikt het toch maar allemaal daar in je eentje. Top! Deze ervaringen neemt niemand je ooit meer af. We gaan er nog veel meer van meemaken en natuurlijk morgen lekker eten in de Huka Lodge!

  • 18 Januari 2012 - 20:00

    Nicky:

    Wanneer komt je laatste verhaaltje vanuit nz? Dat lijk vind ik echt vies en vooral hoe je het lachend vertelde haha. Laatste paar daagjes werken Harry. Genieten in Fiji en Australië en kom dan maar weer lekker terug naar het koude Nederland. Tot snellll xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rachel

Na mijn Amerikaanse avontuur ga ik nu het volgende avontuur weer aan: ik ga stage lopen in Nieuw Zeeland:D:D

Actief sinds 08 April 2008
Verslag gelezen: 361
Totaal aantal bezoekers 67682

Voorgaande reizen:

29 Juli 2011 - 11 Februari 2012

Stage Huka Lodge New Zealand!

10 Augustus 2008 - 15 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: