Na drie maanden nog steeds niks te klagen......... - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Rachel Foppen - WaarBenJij.nu Na drie maanden nog steeds niks te klagen......... - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Rachel Foppen - WaarBenJij.nu

Na drie maanden nog steeds niks te klagen.........

Door: Rachel

Blijf op de hoogte en volg Rachel

30 Oktober 2011 | Nieuw Zeeland, Taupo

Lieve thuisblijvers,
Jullie zitten hopelijk allemaal weer vol smart op een nieuw reisverslag te wachten.

Ten eerste, nee ik heb de skydive nog niet gedaan, het weer is de laatste dagen niet echt goed geweest en daarbij is het ontzettend druk op werk geweest…

Misschien doe ik het wel als Mama en Bert hier zijn, dan is ze er misschien wat rustiger onder. Zoals de meeste weten komen mijn mams en Bert zondag hier!!! Nog maar een weekje, wat gaat de tijd toch weer snel. Zij zullen op hun dag van aankomst in Taupo bij mij komen eten bij de Huka Lodge, ik zal hun dan ook gaan bedienen, ben heeeeeeeeeeel benieuwd wat ze van het sprookje vinden waarin ik werk. Daarna ben ik lekker drie daagjes vrij om met hun te zijn! Kan niet wachten om te laten zien hoe ik de afgelopen drie maanden geleefd heb en……… om natuurlijk eindelijk weer even te knuffelen!

Sinds mijn laatste blog heb ik eigenlijk niet heel veel ondernomen. Ik heb vooral veel gewerkt. Het was onwijs druk op werk. Ik kon na 9 dagen mijn benen niet meer voelen, maar had energie alsof ik aan de crack zat. Zoals ik al eerder vertelt had verzamelen alle gasten in de lodge room voor hun pre-dinner drinks and after-dinner drinks. Ze eten allemaal in een door hun gekozen kamer in de lodge. Dit kan dus de trofee room zijn, met allemaal atributen uit zuid-afrika (zie foto), of bijvoorbeeld the outside fire(zie foto) en zo zijn er nog meer soorten kamers. Elke kamer is voorzien van zijn eigen openhaard, want ja die loeien hier bijna 24/7. Ik ben er dan ook achter gekomen dat ik verschrikkelijk ben in het maken en aanhouden van vuren. Zo hebben we dus een bovenverdieping en de begane grond. Ook hebben nog een locatie om te eten, genaamd de jetty, die ligt aan het water onderaan aan de berg van de lodge. Helaas heb ik hier geen foto van. Ik had dus de geweldige taak om de bovenverdieping te serveren, dus dat is trap op trap af en ga zo maar even door. Als ik geen conditie heb als ik terug kom weet ik het ook niet meer, bloedheet krijg je het er van! In dezelfde drukke week werd ik in de owner’s cottage gezet. De huka lodge heeft gewoon normale ‘suites’ (wat een normaal mens niet als normaal ziet, maar als paradijs) en dan hebben we twee complete villa’s! The alan pye cottage and the owner’s cottage. Als daar gasten zijn willen ze meestal daar eten, en aangezien alles mogelijk is kan dat natuurlijk. Dan heb jeje eigen personal chef and service! Wat wil je nog meer! Was erg leuk om te doen!

In dezelfde drukke periode had ze eigenaar van de huka retreats (huka lodge, dolphin island and grande provence) besloten om langs te komen. Wat een happening zeg. De baas komt en iedereen reageert alsof de koning komt. Hoewel je hem natuurlijk ook wel zo kan zien, die man heeft 3 geweldige bedrijven. Hij weet wat die wilt en hoe het moet. Ik ben begon een beetje stressen, voor de mensen die mij niet goed kennen; ik stress! Iedereen liep gespannen rond. Gelukkig, dacht ik, was aan onze kiwi Todd gevraagt of hij onze eigenaar Alex wilde serveren voor wanneer hij hier was. Pff daar ben ik vanaf dacht ik. Op de dag zelf werd er toch besloten dat ik hem ging serveren aangezien hij ook Nederlands is en gewoon van Nederlands praten en alles eromheen houd. Zenuwen…… Maar achteraf viel het allemaal ontzettend mee, erg aardige man, geeft je gelijk een warm en goed gevoel. Hij is een klein weekje geweest en komt in december weer terug.

Sommige van jullie vragen zich dus af wat ik eigenlijk doe. Het is heel afwisselend. Ik doe gewoon de service. Maar dat kan dus als personal ‘butler’ zijn zegmaar. Eigenlijk restaurantje spelen in een geweldig mooi huis. Tussendoor room service. Elke dag is gewoon anders. De ene dag zet je alle tafels op, en ja die zijn mooi hier met al hun kleine details, of je bent alles voor de avond aan het voorbereiden. Je bent kamers aan het ombouwen om de tafels te laten passen of omdat het maar 2 mensen zijn. Of al dat slepen en tillen met tafels goed voor je rug is, geen idee, maaaaaaaaaar het eind resultaat mag er daarna zijn! Het is een standaard ritme, maar tegelijkertijd ook weer heel afwisselend en leuk!

Morgen sta ik bijvoorbeeld stock. Ik moet alle wijnen en alles tellen voor de stocklist. Er is een hele grote wijnkelder, waar trouwens ook in gedineerd kan worden, maar ga al die flessen maar tellen. Ik hoop iets meer kennis te hebben over de wijnen na morgen.

Kortom, werk ik nog steeds leuk en geweldig, heb het nog steeds erg naar mijn zin!!! Er komen binnenkort bruiloften aan, dus ben heel benieuwd hoe het sprookje waarin ik werk eruit zal zien wanneer er een bruiloft is!!!

RUGBY! The All Blacks hebben gewonnen!! Joehoe! Nogmaals, rugby interesseert me totaal niet, maar wel ontzettend gaaf om hier te zijn en het een beetje mee te maken. Ten eerste, zwart als klein is toch echt drie keer niks als je oranje gewend bent. Daarbij is het totaal niet zo een feest als met Nederland. De halve finale bijvoorbeeld was hier op een zondag, wij als Nederlanders stonden tot snachts te feesten terwijl alle kiwi’s al naar huis vertrokken waren omdat ze de volgende dag moesten werken! Hallo, jullie staan in de halve finale!!!! Finale was wel iets beter, drukker en mensen bleven daarna langer in de kroegen. Jenna en ik hebben nog een mooie vlag ‘gevonden’ als souvenir voor in huis!

Op mijn vrije dagen heb ik vooral opgeladen. Lekker uit eten geweest, pedicure en dat soort relaxte dingen. Even niks. Jenna en ik hebben ook besloten na stage naar Australie en Fiji te gaan!!! We weten al precies wat we willen, nu nog even de juiste data’s! Can’t wait!!!!

Zoals jullie allemaal steeds vragen; zijn er al beroemde gasten geweest. Ik kan helaas geen namen noemen aangezien deze pagina openbaar is, maar ik kan wel zeggen dat er op dit moment hobbits zijn in de lodge die naar hun ring zoeken;)

Ook ben ik van de week aangehouden. Opeens gingen loeiende sirenes achter me aan, ik had geen idee wat ik gedaan had. Het was een lange weg waarop k niet kon stoppen. Dus 500meter lang werd ik achtervolgt. Voelde me net een crimineel!!!! Achteraf was ik ergens naar rechts gegaan waar dat toch echt niet mocht. Na een heel kruisverhoor over wie ik was en wat ik hier deed en al mijn gegevens nagekeken te hebben mocht ik doorrijden met een waarschuwing. Hij snapte gelukkig dat ik uit een ander land kwam en daardoor wel een foutje mocht maken. Pffff, gelukkig. Mijn lieve Nederlandse lachje heeft me er doorheen geholpen…

Hier thuis gaat alles nog steeds goed. Ik heb er echt een maatje voor het leven bij gekregen door Jenna hier te hebben leren kennen! We hebben zo ontzettend veel lol samen! Onze Duitser woont hier niet meer, hij is geen intern dus mocht hier maar tijdelijk wonen. Het is nu dus Jenna, Frank(kiwi) en ik. Eigenlijk is Todd (die hier voorheen woonde) er ook altijd. Ik weet niet wat er tussen die twee afspeelt, maar die zijn echt dag en nacht samen. Letterlijk! Ze slapen elke nacht samen, werken samen, alles!!! Het woord opruimen hebben ze helaas nog nooit van gehoord, laat staan deuren dicht doen of op slot doen. Dus laat mij maar lekker vrijgezel blijven, want samen wonen na met deze twee jongens te wonen is een grote ramp!!!! Het zijn schatjes, maar daar is dan ook alles mee gezegd!

Nou lieve thuisblijvers, tot zover dit berichtje met weinig nieuws, maar van een nog steeds uiterst happy Rachel!!! Ik werk met plezier en leef mijn vrije dagen als een vakantie! Zelfs als ik niks onderneem voelt het nog als vakantie! HEERLIJK!!!

Nu nog even wachten op mama en Bert en hun de wonderlijke wereld van Rachel laten zien!!!

PS: I LOVE POSTCARDS!!!!!!!

Dikke knuffels vanuit de andere kant van de wereld!

  • 30 Oktober 2011 - 01:32

    Rachel:

    Owja, was ik nog vergeten!!! We willen sinterklaas vieren hier, de pepernoten zijn welkom!!! haha

  • 30 Oktober 2011 - 10:53

    Mirjam:

    Over precies 1 week zit ik hopelijk aan een van deze mooie tafels te genieten van al het goede wat me bij jou te wachten staat. Heerlijk in alle opzichten. A.s. dinsdag is het dan zover en vertrekken wij zelf, hou het dus kort want ga zo mijn koffer(s) pakken. Laten we het voorlopig maar even niet over de skydive hebben, we zien wel en wie weet ben ik wel zo gek om met je mee te duiken :) Je weet maar nooit of de Kiwi gekte ook op mij neerdaalt. De Rugby mannen hebben blijkbaar geen blijvende indruk achtergelaten, gelukkig......

    Lieverd, nog even en dan kunnen we inderdaad weer lekker knuffelen.
    Dikke virtuele knuffelsssssssssssssssssssssssssssss

  • 30 Oktober 2011 - 12:20

    Oma:

    Het is weer een fantastisch verhaal wat je ons voorgeschoteld hebt en ik heb er volop van genoten. Ik ben ontzettend blij voor jou dat je nog steeds overal ten volle van kunt genieten. Je knappe smoeltje en je lieve glimlach heeft zoveel indruk op die agent gehad dat hij jou geen bekeuring heeft gegeven, waar een een beetje flirten al niet toe kan leiden.
    Over een weekje is Mirjam en Bert bij jou te gast; verwen ze maar lekker en geniet daarna van de dagen die jullie samen zullen doorbrengen. Ik zie alweer uit naar je volgende verslag.
    Groetjes en een dikke knuffel van oma.

  • 31 Oktober 2011 - 11:27

    Ev:

    Hey Rachel, leuk verslag weer, vervelen doe je je in ieder geval niet..... Die Alex schijnt juist superchill en relaxed te zijn zegt mn pa, totaal geen pretenties of iets dergelijks maar gelukkig heb je dat zelf aan den lijve kunnen ondervinden. Waar ik nou zo benieuwd naar ben: is de inrichting van zijn resorts door hem zelf bedacht of heeft hij een hele goeie interieurstylist hiervoor ingeschakeld (met geweldige smaak), want behalve de locaties is ook de inrichting supergaaf van al zijn resorts....

    Nog even je Mirjam en Bert zijn er, lekker hoor door je dochter bediend te worden :-)

    Heel veel plezier nog daar en geniet van je "hoge" bezoek deze week..........

    Groetjes, Ev

  • 31 Oktober 2011 - 11:51

    Rachel Foppen:

    Heej Ev!!
    Leukt dat je mij nog steeds blijft volgen!!!
    Ja maar dat is het punt met hem, hij is en lijkt heel relaxt, maar ondertussen runt die natuurlijk wel top bedrijven, die moeten ergens vanuit opgezet zijn;) Dus een beetje spanning als hij komt is gezond denk ik, haha!
    Maar over de inrichting, er was ook een architect met hem mee vorige week, die onderandere de owner's en alan pye cottage ontworpen heeft! Ik denk dat veel vanuit zijn visions en missions is ontworpen... Zo staat de kleuren rood, groen en blauw centraal in het meubilair in de main lodge hier, rood staat voor warmte, blauw voor het water, en groen voor de natuur er omheen. Overal is in ieder geval over nagedacht!!!
    Hoop dat alles ook goed gaat met jou!
    xxx

  • 02 November 2011 - 11:39

    Ellis:

    Heee lieve tokkie!!

    Wat een super verhaal weer, leuk dat je ook net even wat meer verteld wat je nou allemaal precies doet :P hahaha genoeg zie ik maar weer!!
    Ik hoop dat je een super tijd gaat hebben met je mams en bert, maar dat gaat wel goedkomen, je moeder was lekker zemuwachtig de avond voordat ze ging!! Mel en ik gingen even langs!!

    Haha nou morgen even lekker skypen!!

    Mis je tok xxxxxxx (L) veel liefs

  • 03 November 2011 - 11:51

    Laura:

    Nou, wij hebben na 3 maanden ook nog steeds niks te klagen. We maken dan ook niet zoveel mee als jij en dan valt er ook weinig te klagen. Zal zeker wennen voor je zijn als je weer thuis bent, wat zal jij je vervelen: geen open haarden om aan te houden, alleen de verwarmingsknop even omdraaien, geen meubels die verhuisd hoeven te worden, jemig, wat wordt dat saai voor jou.., maar we vinden wel wat klusjes voor je, maak je geen zorgen. Ga je die kiwi's nu echt uitleggen wat sinterklaas is? Dat wij een, een nuchter Hollands volk, een oude vent in een rok hijsen met een nepbaard, geassisteerd door een paar zwarte mannen in maillot die met oud snoep gooien dat wij vervolgens van de grond schrapen en doen alsof het een delicatesse is? Ga jij mensen wijs maken dat deze man op een paard door de schoorsteen naar binnen komt?? Rachel, kijk uit dat je niet opgepakt wordt wegens waanideeen ipv spookrijden.
    Geniet lekker van je daagjes met mams en Bert en by the way, wij hebben ook geboekt! Kiwis, here we come!

  • 09 November 2011 - 11:19

    Henk:

    Hoi lieve dochter van me,
    Ik heb ook niets te klagen hoor. Heb je net gezien en gesproken. Je zag er goed uit. Een gelukkige blik in je ogen omdat je mamsie er is. Een heerlijke mooie rode kleur op je lichaam van de zon. Ja ja, het was er vandaag bloedheet. Leuke dingen gedaan met mamma en Bert. We zullen het allemaal wel weer lezen.
    Het gaat je gelukkig allemaal goed af. Blijf zo doorgaan lieverd.
    Ik ga nu pepernoten halen en roep iedereen op:
    STUUR DE MEIDEN BERGEN PEPERNOTEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Enne......... je weet het hé?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rachel

Na mijn Amerikaanse avontuur ga ik nu het volgende avontuur weer aan: ik ga stage lopen in Nieuw Zeeland:D:D

Actief sinds 08 April 2008
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 67679

Voorgaande reizen:

29 Juli 2011 - 11 Februari 2012

Stage Huka Lodge New Zealand!

10 Augustus 2008 - 15 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: