Enjoying the good life.. - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Rachel Foppen - WaarBenJij.nu Enjoying the good life.. - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Rachel Foppen - WaarBenJij.nu

Enjoying the good life..

Door: Rachel

Blijf op de hoogte en volg Rachel

08 Oktober 2011 | Nieuw Zeeland, Taupo

Lieve thuisblijvers,

Hier dan eindelijk weer een nieuw verhaaltje voor jullie vanuit het mooie Nieuw Zeeland.

Om de meeste van jullie maar gelijk gerust te stellen, ik heb de skydive NOG niet gedaan, ik was helaas te druk met andere leuke dingen en wacht tot het weer iets beter word, dan is het dubbel genieten !! Dusss, nog even afwachten..

Ik had dus gezegd dat ik het even rustig aan zou doen om te sparen voor de skydive, maarja als je in Nieuw Zeeland bent is het natuurlijk dom om thuis te zitten en niks te doen, leven moet je als je hier bent! Buiten het werken om, wat ik hier ook doe en de hoofd reden is dat ik hier ben, ook al denken velen nog steeds dat dit een grote vakantie is voor mij, proberen we zoveel mogelijk te ondernemen!

Omdat het toch om mijn stage gaat zal ik daar eerst maar een update over geven! Werken is nog steeds helemaal geweldig! Heb het erg naar mijn zin. Vorige week was een speciale en leuke week, ik mag er helaas niks over schrijven in deze blog, maar als jullie een kijkje willen hebben van het sprookje waarin ik werk moeten jullie allemaal in april tv gaan kijken! That´s all I can say for now…. Details will follow!!

Ik ben voorlopig nog in de avond dienst, daarna zal ik naar de ochtend dienst gaan wat betekend dat ik elke dag om 6:30 moet beginnen. Het voordeel hiervan is dat het tegen die tijd zomer is, dus dat ik na werk dan lekker naar het strand kan in Taupo!!

Vorige week zijn Jenna en ik naar Auckland geweest! Is ongeveer 4 uur rijden vanaf Taupo! Was toch wel weer even wennen in de stad, de drukte en dan ook nog aan de goede kant van de weg zien te blijven! Met onze Nederlandse muziek hebben we het overleeft en zijn we veilig aangekomen! Van te voren hadden Jenna en ik niks geboekt, we dachten hostels zat, dus moet makkelijk lukken. DACHTEN wij ja als nuchtere Hollanders, want de rugby world cup is natuurlijk aan de gang en ja die dag speelde ze in Auckland. Na een paar rondjes te zijn gelopen, een stop gemaakt te hebben voor een heerlijke carrot cake bij starbucks en van het zonnetje genoten te hebben hadden we de hoop op een slaapplek al bijna opgegeven! Laatste poging was een backpackershostel (lees; 1 groot stink hol). En ja hoor ze hadden een kamer voor ons, wel voor het driedubbele tarief aangezien de drukte, maar we hadden een slaapplek. Maar….die moesten we wel delen met 4 (Franse) jongens. Na even goed gezeurd en gelachen te hebben om de grap waarin we terecht waren gekomen hadden Jenna en besloten dat je beter verwend dan verwaarloosd kunt zijn! Daarna onze koffers op slot gedaan en naar een ander deel van Auckland gegaan. We zijn daar heerlijk uit eten geweest en hebben daarna een vriendinnetje ontmoet waarmee ik omging in mijn highschool year in Amerika. Daarna zijn we weer terug gegaan naar de city centre of Auckland. Daar was namelijk een vriendinnetje van Jenna. We hebben dus het nachtleven van Auckland heerlijk kunnen verkennen. Eerst naar een grote tent geweest die helemaal opgezet was voor rugby om vervolgens het nachtleven van Auckland in te duiken. Was nog een heel gedoe om snachts weer mijn ´stapelbed´ in te komen aangezien onze Franse kamergenoot zo ongeveer met zijn hoofd in het trappetje lag waarin ik omhoog moest. Volgende dag weer vroeg op, want wat doe je als je een kater hebt, je drinkt gewoon door. Jenna en ik hadden daarom gepland om naar waheke island te gaan. Dus is een eiland vlak bij Auckland. Na het noorder en zuider eiland het grootste eiland van Nieuw Zeeland. We gingen daar de taste of waheke doen. Dit hield in dat je langs verschillende vineyards zou gaan en naar een olive vineyard. We zijn daar met de ferry heen gegaan. Die dag heerlijke wijnen geproefd en veel geleerd over wijn en olive oil. Wisten jullie bijvoorbeeld dat als je in de albert heyn denk exstra virgin olijfolie gekocht te hebben het negen van de tien keer niet meer zo genoemd mag worden? Twee jaar na de datum waarop de olie geproduceerd is mag je het al geen exstra virgin olive oil meer noemen. En voor alle vrouwen met snurkende mannen, of andersom, een shot olijfolie voor het slapen schijnt het snurken te doen voorkomen! Afijn, na deze intense maar geweldige dag zijn we terecht gekomen in een kiwi hostel. We hadden mazzel, we waren de enigste, dus een heel huis voor ons zelf en zelfs onze eigen kamer! De volgende dag terug naar Auckland gegaan om de stad nog iets beter te kunnen verkennen om vervolgens weer lekker naar huis te gaan. Top weekend! Veel lol gehad en vooral nog meer gelachen.

Na Auckland begon natuurlijk het serieuze leven gewoon weer. Lekker werken, gelukkig is het hier geen straf om te werken. Altijd gezellige mensen om je heen, dat is en blijft het voordeel van het werken in een kleiner bedrijf! Ik kan niet anders zeggen dan dat ik het erg getroffen heb met mijn stage! Ik leer veel, vindt het werken leuk en de locatie is gewoon amazing!

Na het werken was het natuurlijk weer tijd om Nieuw Zeeland weer een stukje meer te leren kennen. Via werk konden we een gratis overnachting krijgen in ´clearview estate winery´. Huka Lodge verkoopt wijnen van hun. We zijn dus naar Hawkes bay geweest! Is heel groot met allemaal plaatjes. Napier is er 1 van en wat groter en bekenden hier! Jenna moest helaas werken vandaag, dus die kon niet blijven slapen, dus die is alleen voor de dag gekomen gisteren! We waren met nog 3 andere collega´s van werk. Iemand uit de keuken, receptie en de assistant manager. Gisteren vroeg weggereden. Eenmaal aangekomen in Napier zijn we even een kijkje op het strand gaan nemen en even heerlijk te gaan lunchen om een terrasje! Vervolgens zijn we naar verschillende wijnproeverijen geweest. Hoofdzakelijk bedrijven waarvan de Huka Lodge de wijnen verkoopt. Interessant om wat meer te leren over de verschillende wijnen en de geschiedenis erachter. Ik begin rode wijn zelf te respecteren. De wonderen zijn de wereld nog niet uit dus.. Daarna zijn we naar onze bestemming gegaan, clearview. Prachtige locatie, dicht bij het strand. We hadden een groot vrijstaand huis voor ons alleen. We hebben snel onze spullen binnen gezet, en ja hoe kan het ook anders, zijn gewoon weer door gegaan met wijn ´proeven´. Elke vrijdag hier noemen ze casual night bij clearview. Leuke liveband, snack happen met een heerlijk wijntje erbij. Heerlijk om de vuur korf gezeten. En geprobeerd een gesprek te voeren met een groep Zuid-Afrikaanse mannen, die Nederlands spreken, maar toch ook weer niet. Het stikt hier nu natuurlijk van de toeristen vanwege de rugby. Vanmorgen weer vroeg ons bed uit en opgestaan met een heerlijk zonnetje. Heerlijke wandeling langs het strand in het zonnetje gemaakt op de vroege morgen, ik ben zelfs verbrand in mijn gezicht! Moeten jullie dus nagaan hoe sterk en fel die zon hier is! Daarna hebben we Napier nog even verkent en gemidget golfed met elkaar. Niet mijn sport, ik heb daar totaal geen geduld voor, ik wil die bal gewoon rammen, maar dat kan helaas niet hier.

Net terug uit de kroeg om een deel van de kwartfinale Engeland-Frankrijk te kijken. Rugby is gewoon niet mijn sport, geen bal aan. Geef mij maar gewoon onze Nederlandse jongens en het aankomende EK!

Nu dus lichtelijk verbrandt dit verhaal voor jullie aan het schrijven! Morgen weer werken! Ik ga lekker slapen, want ben helemaal kapot!!

De tijd vliegt trouwens ook echt nog steeds! Zit hier alweer 2 maanden! Is niet normaal hoe snel de tijd gaat, vind het bijna jammer..

Ik hoop jullie weer een leuk kijkje te hebben geschreven!
Dikke knuffels vanuit het zonnige Nieuw Zeeland

  • 08 Oktober 2011 - 10:43

    Mirjam:

    Wat een lang verhaal weer. Je wordt zo te lezen nog een vinoloog! En de tip over het snurken ga ik zeker bij Bert uitproberen :)
    Mag wel vast gaan sparen voor als je weer thuis bent en alleen nog maar "echte" olijfolie wil gebruiken en goede wijn wilt drinken. Voor ons nog ruim 3 weekjes en dan is het zover en vertrekken we om alles zelf te mogen zien en beleven (behalve het skydiven natuurlijk :() en de hevige regenval achter ons te laten en ook van het zonnetje te gaan genieten. Je mag dan wel niets van rugby snappen, op de mannetjes duiken kan je anders prima!
    Kussssssssssssssssssssssssssssssssssxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 08 Oktober 2011 - 11:23

    Melanie:

    RACHEL! Omgodd! Ik heb weer heerlijk gelachen! wat een verhaal weer!
    Kijk je uit met die zon! Gelukkig kun je het opbouwen maar je zult zeker weten natuurlijk zwart terug komen! Je hebt het allemaal heerlijk voor elkaar en die foto op dat opblaasrugbykussen FANTASTISCH! genieten! Lekker fanatiek koppie! haha die mis ik wel!

    ow.. en 6.30.... RESPECT! haha
    Zet hem op! DIKKE PAKKERT! xx

  • 08 Oktober 2011 - 11:32

    Oma:

    Het was weer een fantastisch verhaal en ik heb het wel twee keer moeten lezen om het goed tot me door te laten dringen. In Auckland hebben jullie de bloemetjes buiten gezet, veel gedronken en gezien, maar een paar heerlijke dagen gehad. Die foto van ooma vind ik wel grappig en leuk dat je die hebt genomen, je was dus kennelijk niet zo dronken dat je die foto genomen hebt. Bij het zien van de foto''s blijf ik me steeds verwonderen over de prachtige natuur. Ik heb een paar keer getracht je op sky te bereiken maar je bent er nooit; ik blijf het wel proberen. Groetjes en een dikke knuffel van oma.

  • 08 Oktober 2011 - 12:06

    Laura:

    Doodvermoeiend dat leven van jou daar, jemig, daar wil je toch niet mee ruilen? Valt echt niet mee hoor om je van de ene naar de andere wijnproeverij te slepen, tussendoor nog wat citytrips te doen met de nodige alcoholische versnaperingen om vervolgens de kater weg te moeten drinken met de volgende wijntjes. O ja, en dan ook nog nuchter op je werk verschijnen. Ben maar blij dat je geen blaastest hoeft te doen voordat je dienst begint. Maar goed, je weet dus nu al wat je krijgt voor de kerst: cusus bij de afkickkliniek van de AA. Trouwens, die wijntjes doen je wel goed, je ziet er strak en gezond uit, ipv sherry kuur nu een wijnkuurtje gedaan? We wachten met spanning op je verhaal van de skydive, zorg je wel dat je nuchter bent als je springt, zou zonde zijn als je je er niks van kan herinneren.
    Werk ze en als je nog een paar leuke recepten hebt horen we het graag.

  • 08 Oktober 2011 - 14:52

    Marjon:

    Ha die Rachel, wat een geweldige belevenissen weer allemaal! Heb je nog goeie wijntips voor ons (
    Want jij bent niet de enige die wel een wijntje lust). Blijf lekker genieten, liefs Marjon

  • 08 Oktober 2011 - 15:55

    Casmira:

    AAA Je verhalen zijn jaloers makend. Heel tof dat je ondanks het harde werken nog zoveel leuke dingen kan doen!!

    Geniet ervan!! xxxx

  • 08 Oktober 2011 - 18:47

    Caroline:

    Moeten we tot april wachten om te zien hoe jou week is geweest.... ben benieuwd, en je komt dus op TV??? Hmmm . Geniet. Het leven van een student gaat toch wel over rozen.

  • 10 Oktober 2011 - 10:56

    Ev:

    Hey Rachel, ik lees dus ook lekker mee en geniet van je avonturen! Geweldige foto's ook, te leuk ook die helmpies in te lift, alsof het zou helpen al je eruit kiepert hahaha........Dit resort staat ook nog op mijn bucket list :-) (goeie vriend van mijn pa is de beste vriend van jouw big boss daar, dus via die kruiwagen zou het ooit een keer moeten lukken, zijn andere resorts zijn ook top!!!).
    Have fun, ga binnenkort weer je moeders eten en zal haar kalmeren voor wat betreft de skydive :-)
    Lieve groet, Evelyn

  • 10 Oktober 2011 - 21:22

    Nicky:

    Rocheltje, wat een avonturen weer. Heb de dingen die je hebt gedaan afgelopen tijd al van jou zelf gehoord:D! Super! geniet ervan! x

  • 11 Oktober 2011 - 21:06

    Bert :

    Nou rugby vind jij niks ,maar het zijn geen watjes zoals veel voetballers,Oranje heeft verloren van Zweden (3 -2 ) maar we waren al geplaatst gelukkig ,mooie stranden op de foto s met nog geen olie vlekken van de lekkende oceaan stomer die wij hier te zien krijgen op het journaal ,die olijfolie ga ik ook bij je moeder uit proberen ,de pot verwijd de ketel ......,wij zijn in de ban van het scrabble ,dus ik ga snel weer een paar woordjes leggen..... ,en we zijn aan het aftellen......,nog een int rijbewijs en een nieuwe zonne bril ...have fun ...leeeterrr x

  • 17 Oktober 2011 - 10:06

    Je Kip:

    Lieve Tokkie!!!!!

    Wat een heerlijk verhaal weer, echt geweldig!! ik lees het steeds weer met veel plezier en ik ben blij dat ik je gelukkig ook op skype spreek voor de andere dingen :D!!!! haha
    Maar zat er geen leuke fransman tussen, hahaha heb je zo ineens 4 fransen gasten op je kamer...waren ze zeker allemaal spuuglelijk!! :P

    Tokkie ga weer lekker genieten en weeet dat ik je heel erg mis!

    Doei topper XXXXXXXXX <3

  • 18 Oktober 2011 - 09:53

    Henk:

    Goedenavond lieve dochter van me,
    Je zult nu al bijna klaar zijn met werken. Tijd om weer uit te gaan en je in het rugby te storten.
    Nog één wedstrijd en je bent er van af. Ja, ja, je bent weer een hit aan het worden met al die mooie verhalen. De groep van lezers wordt steeds groter.En diezelfde groep ook meer jaloerser.
    Helemaal goed dat je samen met Jenna zoveel onderneemt naast je werk.
    Voor mamma en Bert begint het aftellen. Ze is helemaal niet zenuwachtig hoor!!!!! Krijg wel goede tips van haar en Bert, voor wanneer we naar jou toekomen. We hebben er zin in.

    Rachelletje blijf je gedragen, enne..........je weet het hé?
    Dikke kus.

  • 25 Oktober 2011 - 15:21

    Je Smurf:

    wat een fantastisch verhaal heb je geschreven rachel, heerlijk om het weer is te lezen! Ook geweldig dat je zo geniet van je stage, goede keuze om te gaan!!! Zo als je zelf al zegt: gewoon genieten genieten genieten en alles doen wat je daar kan doen, want je bent er maar 1 keer ;)... en dat skydiven moet je ook zekerrrr doen! vet hoor!

    nou genieten genieten genieten! we missen je hier! dikke kus, Lorena

  • 27 Oktober 2011 - 13:48

    Melanie:

    Ja!! Ik wacht op je volgende verslag! van de FINALS! omg ik heb het ook gevolgd hoor! het zal wel chaos geweest zijn in New Zealand! Ik ben heeeeel benieuwd! En.... de Skydive?? ;) xx

  • 28 Oktober 2011 - 05:55

    Lara:

    Haai chel, wat vliegt de tijd voorbij hè! Ik kan ook al niet geloven dat ik hier twee maanden zit, ongelofelijk, nog maar 3 maanden te gaan.. Blij dat Nieuw Zeeland en stage nog steeds zo bevallen. Mijn stage is nu ook top! Ik leer wel echt heel veel. Heb vorige maand bij de Guest relations gewerkt als Service Stylist en werk nu bij de Front Desk. Leer nu Opera echt binnenstebuiten en alle procedures enzo.. Ik mag in principe ook heel veel doen, en het contact met de buitenlandse gasten is ook erg leuk. Ze zijn altijd verbaasd om mij tussen de Chinezen te zien staan, haha!
    Heb inmiddels ook al wat meer van China gezien, ben naar twee steden buiten Shanghai geweest en hoewel ze niet echt bijzonder waren toch leuk om even gezien te hebben. Mijn moeder en zusje waren hier 10 dagen en zijn net weg, echt super gezellig en heb 'mijn' stad nu ook echt leren kennen. Daarvoor was een vriendin uit NL hier, ook heerlijk om even bij te kletsen! Wel heel erg druk gehad, dus nu even aan het bijkomen van al het bezoek. Ik heb hier in Shanghai het rugby ook gevolgd hoor! Haha, vind het wel een leuke sport! En de expats hier zijn verslaafd aan rugby dus het was overal te zien..
    Knap dat je trouwens tijd hebt om een weblog bij te houden, ik heb het geprobeerd en had er gewoon echt de tijd niet voor. Super leuk om je verhalen te lezen!
    Ik ga weer, moet nu echt beginnen aan mijn stage report enzo! Misschien binnenkort een keertje skypen? Veel liefs uit Shanghai!! xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rachel

Na mijn Amerikaanse avontuur ga ik nu het volgende avontuur weer aan: ik ga stage lopen in Nieuw Zeeland:D:D

Actief sinds 08 April 2008
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 67678

Voorgaande reizen:

29 Juli 2011 - 11 Februari 2012

Stage Huka Lodge New Zealand!

10 Augustus 2008 - 15 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: