Snap ik Rugby?? - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Rachel Foppen - WaarBenJij.nu Snap ik Rugby?? - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Rachel Foppen - WaarBenJij.nu

Snap ik Rugby??

Door: Rachel

Blijf op de hoogte en volg Rachel

16 September 2011 | Nieuw Zeeland, Taupo

Lieve thuisblijvers!

Ten eerste, wat meer reacties zouden leuk zijn!!! Zit hier elke keer met veel pijn en moeite dit verhaal voor jullie te schrijven;)

Ik hoef denk ik niet te vertellen dat het nog steeds helemaal geweldig, top en leuk is hier! De verveling is nog steeds niet toegeslagen, de tijd tikt alleen wel door helaas.. Ik zit hier alweer 1,5 maand, de tijd gaat VEEEELSTE snel naar mijn idee in ieder geval!

Het goede nieuws is dat Mama en Bert officieel hierheen komen in November! Kan ik ze eindelijk mijn stekkie en leven hier laten zien! Ze komen ook een avond in de lodge eten, dan maken ze mijn dagelijkse sleur ook eens mee!

Ik voel me hier ondertussen helemaal thuis! Elke dinsdag gaan we standaard naar quiz night, is hier in een kroeg in het dorp! Altijd gezellig! Ik voel me zo thuis dat ik de dagen van de week geen eens meer weet, want nee ik heb geen weekend in het weekend, dus voor mij kan een dinsdag ook als een vrijdag voelen als ik woensdag en donderdag vrij ben!

Ondertussen weer veel gebeurd om te vertellen, er kwam een nieuwe jongen uit Schotland werken, en ik als intern kreeg de taak om hem in te werken, wel leuk die verantwoordelijkheid, ik heb twee dagen lang als een bij achter hem aan gehold en alles vertelt. Hij was alleen op dag 3 nergens meer te bekennen, dit was het toch niet voor hem. Misschien heb ik wat fout gedaan??

Verder is onze lieve Argentijnse weg op werk, haar visum werd helaas niet verlengd, we hebben dus van de week een afscheidsfeestje van haar gehad! Was heel gezellig, een vakantie in Argentinië staat dus zeker op de planning in de volgende jaren!

En zoals jullie misschien wel weten is rugby hier begonnen! Zoals wij allemaal vrolijk in het oranje gaan, is de kleur van Nieuw Zeeland zwart, zooooooo vrolijk! En als een trotse ingeburgerde kiwi moest ik er natuurlijk ook aan geloven! Met zijn allen in de kroeg naar een groot scherm staren met de nodige drank! Ik snapte natuurlijk drie keer niks van die wedstrijd! Maar na een paar drankjes verder en heel veel uitleg van iedereen om me heen begon ik het spelletje eindelijk een beetje te snappen. Vooral de echte fans zeggen dat voetbal niks voorstelt vergeleken met rugby. Voetbal is puur rennen en zorgen dat je scoort, maar rugby is totaal anders, vraag me alleen niet waarom…

Die avond veel gezellige locals ontmoet, om daarna van kroeg naar kroeg te rennen met elkaar. Daarna twister gespeeld tot de zon weer opkwam, ik voel de pijn nog in mijn rug en benen!!

Ook op werk moeten we geloven aan de rugby, snappen jullie dat dat nou, mensen leggen een paar honderd euro neer om bij ons te kunnen slapen en dan gaan ze vervolgens achter de tv rugby lopen kijken???? In plaats van gezellig en lekker knus beneden bij de openhaard te zitten, zitten ze allemaal achter de tv…

Ik heb nu een paar wedstrijden gezien, is ook heel gezellig nu in die kroegen, veel toeristen die hier allemaal zijn voor rugby! Toch kijk ik liever gewoon lekker naar onze Nederlandse jongens in het oranje!

Voor de rest hebben we natuurlijk buiten alle feestjes en kroegen om ook nog ‘toeristische’ activiteiten ondernomen! Jenna en ik zijn vorige week naar Rotorua geweest! 1 uurtje rijden vanaf Taupo! Je hebt daar dan een skyline en een view over de hele stad! Alle stadjes lijken hier in principe op elkaar, alleen hebben ze allemaal een andere naam! Het was eigenlijk net skiën, maar dan zonder de sneeuw… We zijn dus met de gondel omhoog gegaan, om vervolgens lugend naar beneden te gaan. Nu vragen jullie je natuurlijk allemaal af wat dat is; je kunt het vergelijken met een kart, je luged gewoon weer letterlijk door de bossen naar beneden op verschillende parcours(pistes), om vervolgens daarna weer met de stoeltjes lift omhoog te gaan! Daarna hebben we heerlijk geluncht met een geweldig uitzicht over de stad! We zijn dan nog in een ‘fake’ vlucht geweest. We zijn over het south island gevlogen! Daarna zijn we nog even naar het paleis en de tuin daarvan gaan kijken in de stad!

Gisteren wilde we eigenlijk een helikopter vlucht maken over de vulkanen en het zuid eiland, maar helaas is het weer slecht hier op het moment! De laatste dagen zijn alleen maar regen, regen en nog eens regen geweest! Begint nu eindelijk weer een beetje op te klaren! Dusssss, hadden we besloten er een heerlijk relax dagje van te maken… en ja, wel in de spa! We zijn heerlijk in de modderbaden geweest en hebben een heeeeeerlijke traditionele Maori massage gehad.

Lovely day! Daarna zijn we nog het hell’s park in geweest! Volgens de Maori is dit park onstaan door de een bepaalde duivel godin ofzo! Hier zag je dan allemaal pruttelende modderbaden en vulkanen! Modderbaden van 100 graden warm!!! Hieruit ontwikkelen ze dan ook de modderbaden in de spa zelf! Heeerlijke dag, daarna zijn we nog gezellig uit eten geweest om natuurlijk vervolgens weer de kroeg in te duiken voor een rugby wedstrijd!

Werken is ook nog steeds helemaal top!! Begint steeds meer een gewenning te worden allemaal! Begin zelfs al een pro te worden in het maken van vuur!

Owja en onze kiwi in huis woont hier niet meer, hij woont ergens anders waar de huur goedkoper was, dus nu wonen Jenna, Romen en ik hier alleen nog! Volgens maand komt er een nieuw meisje uit Schotland bij, maar die is geen intern, dus die blijft hier niet!

Vandaag weer werken, de komende twee weken staat er niks op de planning voor onze culture activities! Ik moet namelijk sparen, want jaja het gaat echt gebeuren! Ik ga een free fall doen! Ik ga de hoogste val doen die je kunt doen, en thuisblijvers, maak jullie geen zorgen alles word opgenomen vanaf het aantrekken van mijn pak tot het einde! Ik ontneem jullie deze kick natuurlijk niet! I will keep you posted;) Het zal in ongeveer 3 weekjes gaan gebeuren!
Nou tot zover mijn verhaaltje denk ik voor deze keer! Ben weer zat vergeten de vertellen, maar weet even niet wat op dit moment!

Dikke kussen! Enne… ik wacht op de reacties!

  • 16 September 2011 - 04:38

    Nicky:

    Te cool Harry! Je verveeld je zeker niet nee!!! Hoe lopen de avondjes uit de kroeg af ;)? En heb je nu al iemand weg gepest? Ben benieuwd hoe je duik naar beneden gaat worden, je zal vast in je broek ......
    Veel plezier verder en skypen snel weer! Xxx

  • 16 September 2011 - 05:23

    Marjon:

    Het klinkt allemaal geweldig. Het lijkt wel meer vakantie en tussendoor nog wat werken dan andersom, maar dat is natuurlijk niet zo. Zo'n free fall lijkt me doodeng maar ben heel nieuwsgierig naar de opname. Have fun! Liefs Marjon

  • 16 September 2011 - 08:01

    Casmira:

    Gadsie wat een vervelend leventje heb je daar toch!! Ik weet wel waarom die gozert ineens verdwenen is hoor, je hebt hem vast te veel aangestaart:P hahahha Ben benieuwd naar je FreeFall adventure super gaaf. Als je maar wel gewoon weer heel terug komt straks!;)

    Keep up the good spirit! xxxx

  • 16 September 2011 - 08:16

    Mirjam:

    Ik gooi het er maar meteen uit. Ik vind die freefall HELEMAAL NIKS! Wat je jezelf aandoet moet je lekker zelf weten, en ja Nicky heeft denk ik wel gelijk, je zult in je broek ....... maar wat doe je mij hiermee aan!! ik wil ook niet weten wanneer het gaat gebeuren, zie het hoop ik vanzelf wel achteraf :) Maar wat heb je het geweldig daar! Gelukkig kan ik binnenkort alles met eigen ogen bekijken en proberen wij er net zo'n geweldige ervaring van de maken als jij! Ook ga ik zeker de spa proberen, al ziet het er allemaal niet zo lekker uit, het zal wel wonderen doen voor mijn poezelige lichaam :). Lieverd, hoop je snel weer op skype te spreken, sliep gisteravond al :(
    Geniet en leef! Dikkkkkkkkkkkkkkke knuffel xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 16 September 2011 - 08:20

    Siep:

    Rachieeee bij deze mijn reactie dan! Jezus kind wat word ik er naar van al deze verhalen te lezen! ZOOOOOO jaloers! BAH ;-) .. Klinkt echt top allemaal! Ben je niet bakken met geld kwijt joh?!

    Ennnnnn natuurlijk succes (of sterkte?) met je free fall, echt cool dat je dat gaat doen, maar brrrrr wat eng!

    Dikke kus vanaf de andere kant van de wereld! xxx

  • 16 September 2011 - 11:30

    Rachel:

    Haha ja jongens, ik zal geen datum zeggen, jullie zullen dus wel zien wanneer het gebeurd is:) Maar ja de toerist uithangen kost geld, gelukkig werk ik hier fulltime en word ik nog goed betaald ook voor een stage! Krijg per week betaald en de huur is daar gelijk vanaf, ik eet altijd op werk, en naja de rest heb ik dus lekker over! Haha!! HEEERLIJK!!

  • 16 September 2011 - 11:44

    óma:

    Ik zal blij zijn als je straks weer met beide benen op de grond staat na die free fall. Overigens weer een prachtig verhaal en laat je ons toch een beetje meegenieten van al hetgeen je allemaal onderneemt. Ik krijg wel de indruk dat je meer leuke dingen voor je zelf onderneemt dan dat je werkt; ik wist niet dat een stage eigenlijk een soort stiekeme vakantie is. Rachel wil jij over een paar maannden nog wel naar dit kikkerlandje? We zullen zien. groetjes en kusjes van oma.

  • 16 September 2011 - 17:03

    Ilja:

    Spannendd...!!! Die FreeFall... ben benieuwd naar de beelden!
    Verder heb je volgens mij een hele leuke tijd daar..
    en naast iets leren is dat toch wel erg belangrijk!

    Heel veel plezier nog!
    X Ilja

  • 16 September 2011 - 19:09

    Melanie:

    Tijgerrr!!
    Kan ook echt niet wachten tot je de grote match ziet! Nieuwzeeland-Australia! En rugby..... rachel begrijp dat dan.. het gaat ook niet om het spel....
    OM DE MANNEN met Heerlijk gespierde lijven!! Dacht je dat ik uberhaupt naar dat spel heb gekeken! haha meer naar de worstelingen in de modder en strakke lijven! haha! No worries!

    Blijven genieten en ik spreeek je zondaaaaag LIVE! x

  • 17 September 2011 - 10:16

    Evelien:

    Heyy Rachel!! Klinkt echt suppperrrrr leuk allemaal....(behalve dat free fall gebeuren, maar doe vooral wat je niet laten kan:P) Zo te horen benut je je vrije dagen daar goed globetrotter! Leuk dat Mirjam en Bert in november komen trouwens, kan jij ze daar een beetje wegwijs maken.
    Nou meid geniet er lekker van en pas goed op jezelf!
    Xxx Eef

  • 18 September 2011 - 16:03

    Bert Vd Noorderweg:

    hoeveel van die kiwi s lopen er rond daar?
    zijn ze beschermd of wat?
    ze zijn vast niet te eten als kip of zo
    anders stonden ze wel op het menu van de huka
    en is twister iets van nw zeeland of deed je dat ook in ned ?
    kan je er ook iets mee winnen of alleen een rondje bier?
    Anita heeft hoeden gebracht voor het verbranden als we komen,
    want de zon schijnt erg fel te zijn in de zomer,
    michiel is keeper geworden bij laren 5,vandaag heeft hij
    er ook 5 om zijn oren gehad ,palmboom gekocht voor de toren
    leeeeeeterrrrrrrrr

  • 18 September 2011 - 23:08

    Rachel:

    Nee kiwi´s kan je niet eten, die zijn beschermd;) Maar Michiel keeper? Mag dat wel samen met ajax?? Hij doet het dus niet zo lekker als die er al vijf door heeft laten gaan.....En ja die hoeden zijn zkr te weten nodig, zelfs nu als de zon schijnt is het al bloedje heet en het is winter...Tot snel!

  • 19 September 2011 - 10:04

    Michiel:

    Harstikke leuk om het weer te lezen... Het zou leuker zijn als je wat filmpjes neerzet;) ik ben heeel benieuwd hoe je naar beneden springt! Geniet er lekker van! Na elke dag komt de zomer steeds dichter bij...

    Xx

  • 19 September 2011 - 13:19

    Laura:

    Dus je hebt het nog steeds naar je ziin in Centerparcs. Leuk dat iedereen zo ondersteboven is van je free fall. Terwijl er veel meer gevaren op de loer liggen die veeeeeeel gevaarlijker zijn. Ik lees even tussen de regels door wat je allemaal zo doet, "correct me if I am wrong": coma zuipen en strippoker op dinsdag (jij noemt dat "quiz night"), rugby kijken in de kroeg (als dat ook van de hooligans zijn zoals bij ons bij voetbal kun je je lol ook op), bezoekje aan Hell's park (wordt je toch even met je ranke lijfje ondergedompeld in 100 graden modderbad, auh!), zelf vuur maken (kan me herinneren dat je al moeite had met een aansteker) etc etc etc., zo kunnen we nog even doorgaan. Met andere woorden: go for it! Dat free fallen komt helemaal goed!
    Keep up the good work!

  • 26 September 2011 - 11:05

    Henk:


    Hoi lieverd van me,
    Goh wat een reakties allemaal. Het heeft dus wel geholpen!!
    Wilde naar je toe komen zeilen, maar ben in Kroatië gestopt. We gaan wel met het vliegtuig.
    Je blijft het wel goed doen daar. Grandioos om je belevenissen te kunnen delen. Een filmpje zou inderdaad leuk zijn, maar de foto's zijn ook prachtig. En wat heb je toch een mooi koppie.
    En ja, de hoogste val naar beneden. Als vader denk ik ook, hmmm. Maar het is natuurlijk wel gaaf.
    Maak er weer wat van, enne..........je weet het hé.
    Dikke kus.

  • 27 September 2011 - 06:03

    Milou:

    Hee liefje!! Klinkt allemaal nog steeds super! Ik wil wel met je mee naar argentinie!! Rugby is hier ook helemaal in, overal kijken ze het. Ik snap ook helemaal niks van het spel, ik weet alleen dat je de bal achteruit moet gooien. Hoe gaat zon maori massage? Ik heb een thaise massage gehad en ik bleef maar lachen als ze aan mijn voeten zat.. Heel veel plezier nog Chellie!! Leuke foto's trouwens! kusjes!!

  • 27 September 2011 - 09:20

    Henk:

    hoi lieverd, nog even een vraagje. hoe hoog is hoog?

  • 28 September 2011 - 16:32

    Janine En Fritz:

    Hoi Rachel,hoorde van je vader over dit geweldige avontuur!
    En we zijn net er even voor gaan zitten om het te lezen.
    Het is enig om te lezen wat je allemaal doet en meemaakt en we zullen nu ook je blijven volgen.
    Fritz vroeg zich af of de directeur van het resort waar jij stage loopt Wouter de Graaf heet?
    Een Nederlandse man,die hij nog van vroeger kent.

  • 29 September 2011 - 00:58

    Rachel!:

    @fritz en janine: Geen wouter de graaf, de eigenaar heet alex van heeren! Super leuk dat jullie me volgen! Hoop dat alles goed met jullie gaat! Enne paps: hoog is 15000 feet;) @ Milou, haha uhm maori massage, ze gaan een soort lied zingen om al onze zielen samen te brengen enzo, ze gebruiken speciale olie, maar verder niet heel bijzonder! Jij een massage??? Ik dacht dat je daar niet tegen kon!!??

  • 17 Oktober 2011 - 10:16

    Ellis:

    Ja moet hier natuurlijk ook nog wat neerzetten!!
    Had wel al gelezen!!! maar ben het wel eens met je pa :P HOE HOOG IS HOOG!!! gek dat je bent :P ineens dikke avonturier aan het worden!! hahahaha nou als je dat dan durft dan gaan we in NL samen parachute springen ja?

    Veel liefs xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rachel

Na mijn Amerikaanse avontuur ga ik nu het volgende avontuur weer aan: ik ga stage lopen in Nieuw Zeeland:D:D

Actief sinds 08 April 2008
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 67690

Voorgaande reizen:

29 Juli 2011 - 11 Februari 2012

Stage Huka Lodge New Zealand!

10 Augustus 2008 - 15 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: