Wat heb ik het toch kut hier..... - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Rachel Foppen - WaarBenJij.nu Wat heb ik het toch kut hier..... - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Rachel Foppen - WaarBenJij.nu

Wat heb ik het toch kut hier.....

Door: Rachel

Blijf op de hoogte en volg Rachel

31 Augustus 2011 | Nieuw Zeeland, Taupo

Lieve thuisblijvers,

Waar zal ik beginnen, of eigenlijk verder gaan met mijn verhaal in dit geweldige paradijs! Ik kan wel vertellen dat het hier nog steeds helemaal geweldig is. Ik vind het bijna jammer dat de tijd vooruit gaat in plaats van achteruit! Het is alweer een maand dat ik hier zit nu!

Werk is nog steeds helemaal leuk! Je merkt nu nog meer hoe een gezellige groep collega´s ik heb bij de lodge. En voor de mensen die denken dat ik vakantie heb; nee, maar de 2 dagen in de week dat ik vrij ben, benut ik ze wel alsof ik vakantie heb! Ik merk dat ik veel kennis krijg over verschillende soorten producten uit de keuken. Elke dag is een ander menu, dus elke dag moet ik een ander menu aan de gasten uit kunnen leggen. Het begint nu ook al drukker te worden, afgelopen weekend hadden we een groot evenement; Champagne Bollinger with Warren Turnbull. Warren Turnbull is een hele beroemde chef in Australië en vooral Sydney. Hij heeft daar zijn eigen restaurant. Volgende week opent hij ook een restaurant in Auckland, hier in Nieuw-Zeeland, dus misschien kan ik er nog heen gaan. Eerst kregen we een uitgebreide uitleg over alle soorten champagne die geserveerd zouden worden door de eigenaar van Bollinger. Heel interessant om te horen. Natuurlijk waren er na dat evenement flessen over, dus kregen wij ook een fles mee naar huis, jammie, maar duur! Er komen ook 2 bruiloften aan, dus ben heel benieuwd. Het werken geeft ook veel afwisseling, gisteren was ik bijvoorbeeld verantwoordelijk voor een conferentie en alles ditjes en datjes die daarbij komen kijken! Ik moet zeggen dat ik al bijna begin te wennen aan het sprookje waarin de huka lodge zich bevindt, maar toch stond ik afgelopen week weer even met mijn mond wagenwijd open. De chef kwam naar me toe om me te vertellen dat er binnen 15 minuten een helikopter zou landen omdat er die de morgen verkeerde mushrooms geleverd waren, dus dat de helikopter nu even de goede in kwam vliegen en of ik die mushrooms dan even wilde halen uit de heli!

In de tussentijd zijn we heeeeerlijk 2 dagen gaan skiën op whakapapa mountain! De tocht erheen was alleen al geweldig. Onderweg gestopt om verschillende mooie delen te kunnen vastleggen!! Uiteindelijk bleek het dus dat we alle gebieden hadden vastgelegd waar lord of the rings is opgenomen! We hebben letterlijk op de piste geskied waar een groot deel is opgenomen! Ik hou helemaal niet van die films, maar wel leuk dat ik kan zeggen dat ik er geweest ben! Maar skiën dus, het weer was geweldig, de sneeuw heerlijk en de afdalingen waren nog veel lekkerder! Nee, het is geen Oostenrijk, maar voor 2 dagen helemaal top! We sliepen ergens in de buurt daar, ik had alleen per ongeluk de backpackers hut geboekt, slimme Rachel, maar gelukkig konden we een upgrade krijgen naar een ‘normale’ kamer!

Het autorijden gaat steeds beter! Al lekker wat kilometers gemaakt! Vandaag alleen (perongeluk) mijn antenne kapot gereden. We hebben hier zo een automatische scheurdeur, ik dacht dat de deur al helemaal omhoog was, maar niet dus, tot zover goede muziek in de auto!

Voor de rest relax ik gewoon en geniet ik van al het moois en leuks in Nieuw Zeeland! Gisteren hadden we een quiznight, elke dinsdagavond in een vaste kroeg samen met alle collega’s! Gezellig samen een drankje doen en dansen! Het gevolg ervan is dat ik op dit moment met een grote kater dit bericht type!

Over Fiji, dat gaat hem waarschijnlijk niet meer worden, word moeilijk met vrij krijgen, maarja wat heb ik te treuren? Ik zit al op een toplocatie en ga nog 1 week naar Australië ook op het einde! Bungeejumpen gaat waarschijnlijk veranderen in skydiving! Ik wil volgende week een datum gaan prikken! Krijgen een mooie korting via werk! Lijkt mij een geweldige ervaring! We zien het wel!

Vandaag zijn Jenna en ik blackwater rafting in Waitomo gaan doen! Het is een tocht in de grotten waarin rafting, klimmen, zwemmen en lopen een groot onderdeel is! Staat aangeschreven aan een must do voor mensen die naar Nieuw Zeeland komen! Was helemaal geweldig en weer een omgeving waar je u tegen zegt! Het enigste enge waren dus de alen die daar rond zwommen van 1,5 meter lang. Donker water, donkere grot en het idee dat er van die grote beesten onder je zwemmen! Er zijn dar ook allemaal lichtgevende wormpjes! Die geven allemaal groen licht, dus af en toe onze lichten uit, elkaar vasthoudend door het water slenteren, het leek net alsof je buiten naar de sterren zat te kijken! Daarna via een touw rustig over het water gaand kijkend naar de lichtjes.

Nu zijn we weer druk aan het nadenken over de planning van volgende week, er moet natuurlijk weer een vakantieactiviteit plaats gaan vinden!!

Hoewel het in NL zomer is(ook al is het een zomer om van te janken), is het hier dus winter! Het weer is nog steeds goed hier, koud, maar veel zon.

Ik ben vast weer een heleboel vergeten te vertellen, maar ik moet nu echt naar me bedje toe! Haha, ik hoop jullie weer een klein blikje uit mijn avontuur te hebben gegeven!! Foto’s zijn natuurlijk ook weer geïncludeerd.

Dikke knuffel!

• 31 Augustus 2011 - 12:20

Mirjam:

Lieve Rachel,

Ik kan niet wachten om alles met eigen ogen te kunnen zien en beleven. Krijg haast ook zin in de winter. Qua temperatuur is het hier even koud, maar jij hebt een heerlijk zonnetje en sneeuw! Ga zeker ook naar de gloeiwormen als we bij je zijn, wat een spectakel! Hopelijk kom je nog wel naar huis na je halfjaar stage. Het lijkt wel een waar paradijs waar je maar al te gemakkelijk aan zou kunnen wennen. Champagne, helicopters, skieen in de omgeving... Nu, ik moet er niet aan denken dat je daar blijft, dus geniet maar weer met volle teugen en leef 24 uur per dag want dan lijkt het tenminste langer dan een half jaar! Merk toch wel dat je een beetje "verengelst" met je "geincludeerd". Wij blijven hier gewoon zeggen bijgesloten. Gaat de luxe misschien toch een beetje in je bol zitten? :) Nogmaals, kan niet wachten om alles zelf te mogen beleven en zien.
    Go for it!
    Dikke knuffel xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 31 Augustus 2011 - 13:02

Henk:

hoi lieverd,
    Ja, wat moet ik nu weer zeggen. Geniet, maak er wat van enz. enz. Je doet het al en hoe.
    Ook ik ben heel benieuwd hoe het allemaal in het echt is. Nog een paar nachtjes slapen.
    Je doet het gewoon goed, Rachelletje en logisch dat we jaloers op je zijn.

Kun je ons een recept van het hotel sturen? Kunnen we ons vast voorbereiden aan je manier van eten wanneer je in Nederland bent.
    Nou lekker ding, doe weer die dingen die ik ook niet zou doen, enne......... je weet het hé?

• 31 Augustus 2011 - 13:04

Monique:

Klinkt als een Paradijs! Werken met een vakantiegevoel. Wat ontzettend gaaf!
    Hoop ooit nog eens een nacht daar door te kunnen brengen. Lijkt me echt top!
    XXX

• 31 Augustus 2011 - 19:08

Oma:

Lieve Rachel,

Het is weer een prachtig verhaal en ik ben blij voor jou dat je zoveel leuke mensen ontmoet en samen met hen veel mooie dingen beleeft. Alleen dat sky-diving lijkt me toch wel een beetje eng, maar als jij het maar leuk vind. Rachel zou Rachel niet zijn als ze niet een ongelukje met de antenne van de auto heeft gehad (de manier waarop). De foto's zijn weer allemaal even mooi en geven een fraai beeld van de plekken waar je bent geweest. Ik hoop dat de komende 4 maanden een even groot feest voor je mag zijn als deze eerste maand en dat je nog veel mag leren en bovenal veel genieten.
    Kusjes van oma.

• 02 September 2011 - 10:37

Laura:

Niet te benijden ben jij, echt niet, niemand zou met jou willen ruilen. Je moet er toch niet aan denken: beroemde chefs die voor je koken, je eigen fles champagne op je kamer, de winkelier die per heli de booschappen brengt, lekker skieen, raften en tussendoor een beetje rondhupsen in de huka lodge en dansen op dinsdag. Dat wil toch niemand? En dan in zo'n smerige grot liggen, jemig, je moet er toch niet aan denken dat je nagels breken en dan nog die smerige vissen in je broekspijpen. Nee hoor, dan hebben wij het hier veeeeeeel beter: lekker door de stromende regen naar de appie, zelf booschappen doen, chateau migraine bij de kant en klare magnetronmaaltijd en onze auto staat gewoon buiten (kan er ook geen antenne afbreken). Maar goed, je zit daar nu eenmaal Rachel, maak er maar het beste van, sleep je erdoorheen en maak er het beste van. Zal niet meevallen, zucht, zucht. By the way, Mirjam, jouw Nederlands is net zo slecht als dat van Rachel: het is niet "bijgesloten", maar "bijgevoegd" of "ingesloten". Zo, dat is er ook uit.

• 06 September 2011 - 11:42

Nicky:

Rochel, wat een leven! Ben echt heel jaloers.. Lekker beetje skieen en allemaal adventure acitiviteiten doen, echt iets voor mij ook! Zal wel jammer zijn als Fuji niet doorgaat maarja Australie is ook niet verkeerd! Wat had je gedronken? Bier? Spreken elkaar snel weer op skype! Dikke kus en geniet ervan!

• 06 September 2011 - 11:46

Nicky:

En de foto's zijn echt top!

• 13 September 2011 - 17:53

Melanie:

Lieve Kiwi!!

Jaa je hebt het weer heeeeeerlijk voor elkaar! Moet enorm lachen om die grot foto's want ik krijg daar ook beelden bij van onze avonturen! Wat heb ik gelachen toen! haha! Topper dat je dus gewoon weer die vieze grotten in gaat! Je hebt ook zeker aan de vleermuizen gedacht want op de foto's te zien heb je je goed ingesmeerd! EN WAT! SKYDIVEN! OMG.. Maar gelijk heb je! Zo'n mooi land dat kan niet anders dan helemaaal DE BOM zijn! Genieten en GAAN dus!
    Prachtige foto's en hoop je snel weer even te spreken via de Skype!
    Zet hem op!
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Liefs Mel

• 13 September 2011 - 17:56

Maya:

Hoi rachel, hier dan eindelijk een berichtje van mij. Ik heb je verhalen tot nu toe met veel plezier gelezen maar het kwam er steeds niet van om te reageren. In drie maanden tijd naar Amerika, istanbul, spanje en oostenrijk was wel erg druk. Gelukkig zit ik nu weer in het gewone ritme van werk, school sporten en helaas ook weer lijnen want dat is echt weer noodzakelijk!In je eerste verslag schreef je al dat je een auto hebt gekocht. Maar dat is toch hartstikke duur, want over een half jaar doe je hem weer weg. Was dat toch goedkoper dan zo nu en dan huren? En allemaal een eigen auto kopen, konden jullie niet een auto delen. Of ben ik nu weer te zuinig en praktisch! In jee eerste verhaal had je het ook nog over bungee jumpen. Gelukkig heb je dat in je later verhaal al vervangen door sky-diven. Ook dat vind ik nog verschrikkelijk eng maar Suzanne en Jo hebben dit ook gedaan van de zomer en zijn weer gezond en al aan de grond gekomen dus daar heb ik iets meer vertrouwen in. Ik had er trouwens een paar dagen slecht van geslapen toen ik wist dat ze gingen springen. Ik hoopte maar dat Suzanne het helemaal niets zou vinden en er daarna nooit meer over zou beginnen. Helaas vond ze het geweldig. Ze stond nog niet aan de grond of ze riep al dat ze nog wel een keer wilde, We hebben ook foto's laten maken en daar staat ze overal stralend lachend op. zelfs als ze op het randje van het vliegtuig staat om te springen! Je bent ook al gaan skieen. Had je alle spullen bij je, of kan je dat gewoon huren daar? Dat grotglibberen moet ik toch echt niet aan denken. ik zou compleet claustrofobisch worden. geef mij dan maar gewoon een modderbad! Je hebt wel echt een perfect appartement. Dan zal straks tegenvallen als je in Amsterdam op zoek moet naar een kamer, dan is alles naar verhouding wel erg klein en betaal je er nog veel geld voor. maar dat zie je dan wel. geniet nu lekker van alle ruimte en het leuke gezelschap. Jij gaat nu ook lekker het warme seizoen tegemoet, wij zitten helaas al echt in de herfsstormen. Ik had mazzel dat toen ik in oostenrijk zat het daar 35 graden was. een record voor daar, waar ik wel blij mee was. het was daar lekkerder dan op vakantie in Spanje. Wat voor soort mensen logeren er nu bij jullie in de lodge. ik begrijp dat ze stinkend rijk zijn, anders kunnen ze er niet komen, maar zijn ze ook wel een beetje aardig of behandelen ze het personeel als voetvegen. Moet je echt alles doen, receptie, horeca, huishouding of moet je je specialiseren in een bepaald facet? Ben je al bekende wereldburgers tegengekomen,of mag je daar ivm privacy ook geen mededelingen over doen. Het ziet er daar echt allemaal schitterend uit, zowel de lodge zelf als de omgeving. Ga lekkerr verder met van alles genieten en hou ons van alle exotische belevenissen op de hoogte dan genieten wij ook een beetje mee. Groetjes, maya

• 14 September 2011 - 01:46

Rachel:

Maya!!! Hehe, ik zat al op jou te wachten!! Maar zo te horen heb je zelf het hoognodige avontuur mogen beleven! Je hebt het vast erg leuk gehad, afgezien van het vliegen dan;) Uhm je hebt hier gewoon echt een auto nodig, fietsen of bussen en treinen kennen ze hier niet! Verzekering en benzine zijn ook spot goedkoop, en na een halfjaar krijg je bijna nog hetzelfde bedrag voor een auto terug, tenzij is natuurlijk deuken erin rij, of tig kilometers ermee rij! Ik sta dus voornamelijk in service, maar dat kan ook betekenen dat ik een conferentie doe, het is heel afwisselend, maar doe geen receptie ofzo! Komen ook bruiloften aan en andere evenementen! De mensen zijn over het algemeen heel aardig, ze zijn hier echt om te relaxen! Je hebt leuke en afwisselende gesprekken met ze, zij zijn natuurlijk ook benieuwd naar mijn verhaal!
    Wat ontzettend gaaf dat suus en jo dat gedaan hebben zeg!!!!! Zal wel een kick gegeven hebben! En ja bij mij is het nu nog winter, maar zodra de zon tevoorschijn komt voelt het al als zomer! Nog een maandje en dan is het tijd om lekker de genieten van de zomer hier!
    Succes in de dagelijkse sleur weer en het lijnen!!! Leuk weer van je te horen!! Groetjes aan de family! Liefs, Rachel