Zo slecht is stage lopen nog niet...... - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Rachel Foppen - WaarBenJij.nu Zo slecht is stage lopen nog niet...... - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Rachel Foppen - WaarBenJij.nu

Zo slecht is stage lopen nog niet......

Door: Rachel

Blijf op de hoogte en volg Rachel

16 Augustus 2011 | Nieuw Zeeland, Taupo

Lieve thuisblijvers,

Hier is dan eindelijk weer een blog uit mijn Nieuw Zeelands avontuur! Jullie liggen nu allemaal lekker te slapen, dus tijd zat voor mij om weer een verhaaltje neer te zetten voor jullie!

Mijn laatste blog was op de dag dat mijn eerste werkdag zou zijn! Ik hoor altijd van iedereen hoe kut stage is. Nu ik heb echt geen negatief punt te beschrijven. Het is gewoon zoo mooi en top! Ik kan helaas niet veel foto´s plaatsen vanwege de privacy van de lodge, maar ik kan wel proberen mijn ervaringen te beschrijven.

Het mooie aan dit bedrijf is dat het op en top luxe is, maar met een hele informele en gezellige sfeer met gasten en collega´s. Ik heb in deze afgelopen twee weken al zo veel geleerd. Er zijn veel regeltjes, en zoals zij het hier noemen; huka way regeltjes. De manier hoe bestek ligt, de ruimte tussen bestek moet zo zijn dat er een creditcard tussen kan bijvoorbeeld en er moet bijvoorbeeld als een soort voorwerp van een dier op de tafels staan en zo kan ik nog wel even door gaan! Er is 1 main lodge, waarin alle gasten samenkomen voor happy hour. Daar serveren we dan drank en canapés (amuse hapjes). Vanuit daar gaan alle gasten naar een eigen gekozen ruimte op te dineren op het terrein. Ze kunnen kiezen uit de wijnkelder, outside fire, library, study, trofee room en eigenlijk overal op het terrein waar ze zouden willen eten. Elke kamer is op zijn eigen unieke wijze ingericht. In de lodge branden bijna 24/7 alle openhaarden. Als mensen buiten willen eten kan dat natuurlijk ook, want het woord nee bestaat niet. Heaters, dekens en openhaarden zorgen dan voor de warmte! Daarna keren de gasten terug naar de main lodge voor een kaasplankje en andere zoete lekkernijen. Voordat we beginnen met werk hebben we altijd een briefing. Hierin word het menu besproken (wat elke dag anders is) het is nog best even stressen op zo een menu aangezien het niet simpel uit een stukje vlees, aardappel en groente bestaat. Ook word er besproken welke tafels wie zal hebben en wat de gasten die dag gedaan hebben zodat je er naar kunt vragen. Het is dus normaal dat mensen landen met een helikopter voor de deur. Ik moest even twee keer kijken, maar het lijkt iets dagelijks te zijn en daardoor natuurlijk heel gaaf om voor mij te kunnen meemaken. Zo kan ik nog uren doortypen over stage, maar ik hoop dat dit jullie een kleine indruk heeft gegeven! More will follow! Ik heb enkele foto’s geplaatst die wel mogen!

En ja de auto is dus officieel gekocht zoals vermeld in vorig bericht!!! Het rijden begint nu steeds meer een gewoonte te worden, maar toch goed blijven opletten. Ik zet nog vaak mijn ruitenwissers aan ipv mijn richting. Ook snapte ik mezelf vorige week nog aan de verkeerde kant van de weg, maaaaaaaaaar het gaat al beter! De regels zijn hier gewoon anders, grote bocht gaat voor kleine bijvoorbeeld. Ook van mijn autootje heb ik natuurlijk foto’s geplaatst. Ook van die van Jenna en Todd. Onze auto’s samen creëren een Nederlands plaatje! Zie foto’s;)

Natuurlijk heb ik ook al vrij gehad. Nu heb ik drie dagen per week vrij. Vanaf volgende maand worden dat er twee. Dan word het heel druk. Aangezien ik mezelf nog niet vertrouw met de auto te ver buiten Taupo hebben we veel dingen in de omgeving bekeken. Als ik Jenna en ik samen vrij waren samen, en anders in mijn eentje. We zijn naar de mooncraters geweest, huka falls, warm water pools in de bossen en we wilden gisteren gaan skiën. Zoals vele van jullie waarschijnlijk in de krant hebben gelezen sneeuwt het hier. Heel Taupo en Nieuw Zeeland staan op hun kop. Gelukkig woon ik in Taupo en niet in Wellington, daar is het heel erg. Hier is het de eerste keer sinds 8 jaar dat het weer sneeuwt. Om terug te komen op het skiën, dat kon dus niet aangezien alle wegen afgesloten waren. Het skiën is vanaf hier een uurtje rijden, helaas, wachten tot we weer een dag samen vrij zijn. In plaats daarvan zijn we dus quad gaan rijden. Onwijs vet , maaaaar heeeeel koud! Scheurend bergjes op en af om af en toe te stoppen op uitkijkpunten. Ik het al heel koud hebbende, reed natuurlijk keihard door een plas met water. Met het resultaat dat ik doorweekt was en het nog kouder had!

Gisteren avond hadden we een feest met alle werknemers van de lodge. Zoals ik al zei, het is een hele hechte groep. Er werken meer geen Nieuw Zeelanders dan Nieuw Zeelanders. Alle managers zijn zoiezo Nederlands in de Lodge aangezien het bedrijf van een Nederlander is. We hadden een dus een feest bij Michel de chef kok en Marianne de F&B supervisor van de lodge. Onwijs gezellig was het, Michel maakte zelfs verse pizza’s buiten. Zo leer je iedereen ook weer echt kennen en zo je wat voor onwijs gave groep er bij de huka lodge werkt!

In de weekenden zijn we uit geweest in de bar street van Taupo, het is geen Amsterdam, maar wel gezellig en leuk. Altijd live bands en elke week een striptease act in 1 van de bars. We hadden heel snel aanspraak met allemaal andere groepen mensen, dus heel gezellig! Er leven hier vooral veel Maori’s, dat is de oorspronkelijke bevolking van Nieuw Zeeland, maar natuurlijk zijn er ook veel Kiwi’s!

Het weer hier is koud dus, maar zodra de zon schijnt is het ook gelijk bloedje heet! Dus komt omdat we natuurlijk zo dicht bij de evenaar zitten. Het kan hier 5 graden zijn, maar zodra de zon schijnt doet je toch echt je jas uit en zit je lekker buiten met een wijntje! Ze hebben ons al gewaarschuwd voor in de zomer, insmeren!!!! Over 2 maandjes begint de zomer hier en word het rond de 30 graden! HEEEEERLIJK!!!

De Duitse werknemer woont nu ook bij ons in huis! Het is een gezellig vol huis. Mensen lopen in en uit! Gezellig samen koken, drankje doen, filmpjes kijken! Is gewoon heel gezellig zo met zijn allen samen!

Jenna en ik hebben even wat dingen uitgezocht die we de komende tijd willen doen op onze vrije dagen, en we willen heeeeeel graag naar Fiji. We gaan vandaag even op werk kijken of dat mogelijk is. Het zou echt een droom zijn om daar heen te gaan!!! En het bungee jumpen moeten we dus boeken via werk, we gaan even kijken wanneer we dat of en andere activiteiten kunnen en willen doen! We zitten hier pas net, dus tijd zat!

Tot zo ver mijn blog voor deze keer! Ik ben heel veel vergeten te vertellen volgens mij, maar ik kan het wel samenvatten als een geweldige ervaring die alleen maar beter kan worden! Het voelt hier gewoon allemaal goed en dat komt denk ik ook vooral door het leuke en hechte team in de lodge. Ook de omgeving hier maakt het helemaal goed, alles is hier zoooo mooi. Het water is groen, en de geur hier alleen al is zoooo lekker fris!

Slaap nog even lekker Nederland!

Kusssss



  • 16 Augustus 2011 - 07:53

    Henk:

    hoi lieverd,

    Jeemig, 5 graden met de zon en je hebt het niet koud?
    Geweldig hoor! En typisch Rachel voorvalletjes. Zo heerlijk herkenbaar. Zal mij benieuwen wanneer de eerste tafel omvalt. Geintje hoor!!
    Ja, wat zal ik schrijven. Je geeft echt een gevoel alsof ik er bij ben en het allemaal zelf meemaak.
    Wat een weelde en luxe. Rachel, ga zo door, enne .........je weet het hé?

  • 16 Augustus 2011 - 07:59

    Mirjam:

    Wat een lang maar heerlijk verhaal. Ik kan niet wachten om het allemaal met eigen ogen te zien. De foto's spreken voor zich! Hoef niet tegen je te zeggen dat je moet genieten, want dat doe je beslist al en met volle teugen. Zo hoort het ook! Als het goed is ben jij op dit moment de gasten weer aan het verwennen met goede service voor het diner. Ook hier ben ik heel benieuwd naar. Heerlijk om zo ontzettend in de watten gelegd te worden. Slaap lekker voor straks en spreek je gauw. Dikke knuffel, xxxxxxxx

  • 16 Augustus 2011 - 10:04

    Oma:

    Wat een fantastisch verhaal; het lijkt wel of je met vakantie bent i.p.v. stage lopen. Het is ook fijn dat je met iedereen goed kan opschieten en jullie samem veel dingen kunnen ondernemen. Op de foto's is ook goed te zien hoe ontzettend mooi het daar is. Ik vraag met alleen af of je het hele terrein af moet lopen met b.v. een bordje soep als de gasten zelf kunnen kiezen waar ze willen dineren, of zijn het allemaal afzonderlijke restaurants? Ik neem aan het laatste en hoeveel zijn dat er dan wel niet?
    Rachel blijf genieten en laat ons meeleven van alles wat je meemaakt. Ik zie nu alweer uit naar je volgende blog. Groetjes en kusje van oma.

  • 16 Augustus 2011 - 10:41

    Laura:

    Jemig wat is ons leven toch saai als ik jou zo beluister: (bijna) elke dag "simpel' stukje vlees, aardappelen en groenten, elke dag eten aan dezelfde tafel, geen creditcard die tussen het bestek past, geen helicopter voor de deur....... maar gelukkig, gelukkig maar dat we gelukkig en gelukkig gezond zijn. En we gunnen het je van harte hoor Rachel, lekker even delen in het leven van de "rich & famous" en wij maar overal vertellen hoe normaal Rachel toch altijd is gebleven, beide beentjes op de grond. Maar toch: big new car, Fiji eilanden, bungee jumpen..... hoe was je naam ook alweer? Rachel Hilton?
    Geniet er lekker van lieve schat, het is zo voorbij voor je het weet. Celibrate Life!

  • 16 Augustus 2011 - 11:37

    Lara:

    Heey Ex-roomie! Wat gaaf wat je allemaal meemaakt! Ik mag alleen maar hopen dat mijn stage ook zo spectaculair zal zijn! The lodge klinkt echt super, blij dat iedereen zo aardig en gezellig is. En de natuur daar is, aan de foto's te zien, heel erg mooi! Nou geniet ervan! En succes! x Lara

  • 17 Augustus 2011 - 07:04

    Casmira:

    Dit klinkt echt als een sprookje! Super vet Rachel. Keep up the good spirit. En hopelijk kan je snel ook nog even een daggie skien zonder dat je meteen ingesneeuwd bent:D


  • 17 Augustus 2011 - 10:12

    Michiel:

    Wat een leuk verhaal om te lezen! Blij dat het allenmaal goed bevalt... Je hebt wel echt een lelijke auto pfff.. Geniet lekker van het groene water, de sneeuw en de fantastische omgeving! Ben benieuwd naar het volgende verslag! Xx je broer

  • 17 Augustus 2011 - 17:21

    Ellis!:

    Tokkiee!!!

    Wat heerlijk om weer je verhalen en avonturen te lezen, echt helemaal leuk! ik ben blij dat je het zo naar je zin hebt daar en dat jij je stage WEL leuk vindt!! nou geniet er dan maar lekker van, want zoals jij ook wel weet vliegt de tijd voorbij!!

    Ik vind je auto ook echt te leuk!! We gaan wel weer snel skypen he, moet me tokkie weer even zien (A)! Mis je!! XXXXX geniet!!!!!

  • 19 Augustus 2011 - 09:37

    Raissa:

    Ziet er allemaal super uit! Geniet ervan! xxx

  • 19 Augustus 2011 - 22:08

    Marjon:

    Hai lieve Rachel, als ik je verhalen zo lees dan is stage lopen inderdaad zo slecht nog niet....in tegendeel! Je hebt het goed getroffen daar in verweggistan. Ik ben blij dat je het zo leuk hebt en alweer zo ondernemend...weer zoveel nieuwe en fantastische ervaringen: wat ben jij rijk :-)
    Iedereen zegt het al en je doet het vast ook: geniet, geniet en geniet! (maar ook weer niet zoveel dat je daar blijft plakken hoor! We willen je wel terug!) liefs en dikke knuffel van ons alledrie.

  • 21 Augustus 2011 - 15:29

    Nicky:

    Rocheltje,
    Ziet er super uit en wat een luxe daar. wow, als je naar fuji gaat ben ik echt zo jaloers. Zat van de week nog even RTL Travel te kijken en toen waren ze ook bij de Fuji eilanden, te mooi! Ben je al dronken geweest in de kroegen van Taupo? Pas je wel op met het auto rijden. Skypen binnekort wel weer ff :) veel plezier xx

  • 25 Augustus 2011 - 12:03

    Lorena:

    Dag schat, wat een mooi en leuk geschreven verhaal ! Super om te horen hoe je het daar hebt, ben blij dat je het zo naar je zin hebt met je collega's en dat je zo veel leert ! topp ! het ziet er echt fantastisch uit daar..... :) maaar we hebben je gemist op de kermis ;) dikke kus en tot snel x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rachel

Na mijn Amerikaanse avontuur ga ik nu het volgende avontuur weer aan: ik ga stage lopen in Nieuw Zeeland:D:D

Actief sinds 08 April 2008
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 67687

Voorgaande reizen:

29 Juli 2011 - 11 Februari 2012

Stage Huka Lodge New Zealand!

10 Augustus 2008 - 15 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: