We gaan er weer voor!!! - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Rachel Foppen - WaarBenJij.nu We gaan er weer voor!!! - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Rachel Foppen - WaarBenJij.nu

We gaan er weer voor!!!

Door: Rachel

Blijf op de hoogte en volg Rachel

03 Augustus 2011 | Nieuw Zeeland, Taupo

Lieve allemaal!
Hier is mijn eerste berichtje dan eindelijk vanuit het verre maar ow zo mooie Nieuw Zeeland.

Afscheidsborrel was top en heel gezellig! Bedankt allemaal:D Paar leuke foto’s van het etentje, borrel en op schiphol geplaatst!

De vlucht is goed gegaan, wel heeeeeeeeeeeeeeeel erg lang. De overnachting in Dubai was prima, toen ik daar aankwam was het bloedje heet!!! Om zeiknat van te worden. Toen naar het hotel gebracht en gaan slapen, was ondertussen al half drie. De volgende morgen werd ik wakker en wist ik dat ik nooit meer naar Dubai zou gaan, in het licht is het zooooo lelijk! 1 grote zandhoop!! Daarna weer terug het vliegtuig in voor 18.5 uur!!!! Op een gegeven moment wist ik niet meer hoe ik moest zitten en slapen lukte al helemaal niet! Ik ben dus gewoon maar aan de drank gegaan, ook bij mijn ontbijt, door al die verschillende tijdszones had ik toch geen idee meer hoe laat het was, haha. De drank hielp me ook helaas niet in slaap te vallen. Schuin achter mij zat een heeeeeeeele dikke man keihard te snurken. Hatelijk irritant, maar het is het helemaal waard nu ik hier zit. Ik heb ook wat meer over de moslim en boerka’s geleerd. Ik zat naast zo een vrouw in het vliegtuig, heb mijn ogen uitgekeken. Ze moest natuurlijk ook eten en drinken en mensen die mij kennen weten dat ik wel van een beetje staren hou;)

Het is hier heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel koud. Mijn winterjas is zeker nodig. Ik werd opgehaald door Marianne, de F&B supervisor. Ik ging natuurlijk gelijk de verkeerde kant van de auto in, lekkere actie weer dus. Daarna zijn we gelijk even bij de huka lodge gaan kijken. Wat is het daar verschrikkelijk mooi zeg. De website ervan is er niks bij in vergelijking met het echte plaatje! Ik heb een foto bij dit bericht, de rest komt later als ik ze gemaakt heb. Ik moet vandaag beginnen met werken. De eerste weken zullen we steeds om 2:30pm beginnen, dus wel lekker.

Daarna zijn we naar the staffhouse gereden waar ik de komende 6 maanden zal gaan verblijven. Daar heb ik ook gelijk me roomies ontmoet. 1 ander meisje uit Nederland, Jenna en 1 ‘kiwi’, Todd. De eerste maand zal ik samen met Jenna een kamer delen. We hebben gelijk een eigen badkamer. De mannen delen de andere badkamer. Er komen volgende week nog twee chef-interns die hier voor een maandje zitten totdat zij in hun permanente woning kunnen. Ook van ons huisje heb ik natuurlijk foto’s bij dit bericht.

We hebben dus twee dagen vrij gehad. Veel geregeld. Bankaccount, mobiel nummer, ingeschreven bij de gemeente en ja voor auto’s gekeken! Wij zijn met onze kiwi gisteren weer terug gegaan naar een autodealer waar we beide een leuke auto hadden gezien en de auto’s meegenomen voor test ritjes. We hebben daarvoor uiteraard in zijn auto geoefend met rijden, hij heeft een schakelauto, heel erg apart andersom schakelen en wennen dus! Daarna testritjes met ‘onze’ auto’s gemaakt. Het is heeel raar, ik zet de hele tijd mijn ruitenwissers aan in plaats van mijn richting, alles gaat dus andersom. Maar komt goed! We hebben dus beide een auto!!!!! We gaan ze morgen voor werk ophalen! Ik heb een blauwe en Jenna een rode. Ik heb gewoon mijn eerste auto, hoe raar!!! De komende dagen nog even rustig oefenen en hopen dat het snel een gewenning word en dat ik mijn richting uitzet ipv van de ruitenwissers! Heb gelukkig wel een automaat.

We hebben ook Taupo verkend. Is nog best een groot dorp. Veel barretjes en kroegjes nog. Hier zijn ook donderdag, vrijdag en zaterdag de drukste dagen in de kroegen en barretjes. Het personeel van de Lodge gaat zoiezo elke dinsdag naar een vaste stam kroeg. Ben benieuwd!!

We hebben nu al een paar dingen op de planning staan. Skieen kan hier dus ook. Is een uur rijden. We willen volgende week een dag gaan skieen!! Ook kunnen we via de huka lodge GRATIS BUNGEE JUMPEN!!!!!! En ja dat ga ik doen, wel samen met onze ‘kiwi’. Je kunt samen aan het touw. Er zijn nog veel meer dingen, maar daar moeten we ons nog even goed in verdiepen. Maar deze twee staan al op de planning in ieder geval. Gaan morgen kijken wanneer we kunnen bungee jumpen en welke dagen we vrij zijn om te gaan skieen!! De rest volgt later..

Vanmiddag dus mijn eerste werkdag. Heb er heel veel zin in. Het is gewoon zooooooooo mooi daar. Dus hoop snel meer foto’s te maken dat jullie ook mee kunnen genieten. Alleen al de geur als je hier buiten loopt. Zo lekker fris! Tot nu toe is het in ieder geval geweldig. Die kiwi’s praten alleen wel heeeeeeeeeeeeel binnenmonds. En ze neigen de ‘e’ in een ‘i’ te veranderen. Dus bed is bid als ze het uispreken.

Ik zou snel weer een berichtje plaatsen met meer foto’s en vertellen hoe mijn rijkunsten zich vorderen! Haha! En natuuuuuurlijk hoe mijn stage bevalt…

Mijn adres: 16 Luberon Way, Taupo 3330
Mobiel: 02108183239


  • 03 Augustus 2011 - 07:18

    Mirjam:

    Lieve Rachel,

    Ik zat al uit te kijken naar je verslag en de eerste foto's. Ben benieuwd naar al je nieuwe ervaringen al vind ik bungeejumpen nou niet echt een prettig idee ! Geniet voor 100% van wat je allemaal weer tegen gaan komen. Heel veel liefs en knuffels schat. IK BEN TROTS OP JE.

  • 03 Augustus 2011 - 09:03

    0ma:

    Lieve Rachel,

    Ik was erg benieuwd naar je eerste verslag of je goed was aangekomen en de reis heeft doorstaan.
    Het lijkt wel of je op wintersport gaat i.p.v. ''werken''. Dat bungeejumpen lijkt mij doodeng. Fijn dat je al een auto hebt zodat je overal kan komen. Geniet met volle teugen van alles wat je gaat doen en hou ons op de hoogte. Groetjes en kusjes van oma.

  • 03 Augustus 2011 - 09:03

    Wow:

    wat ziet het er mooi uit! Kan me nog steeds niets voorstellen bij Nieuw Zeeland maar er volgen vast meer fotos. Succes met je eerste dagen werken. Ennne dat autorijden komt vast goed. x caro

  • 03 Augustus 2011 - 10:18

    Laura:

    Hoi Rachel, fijn dat je goed bent aangekomen. Het ergste heb je in ieder geval gehad: die verschrikkelijk lange reis, kan me voorstellen dat je kniegewrichten aardig op slot zitten na zo lang in dezelfde houding zitten. Maar om dan maar meteen te gaan bungee jumpen om de spiertjes weer los te maken.... kun je niet gewoon een lange wandeling maken? Klein tipje: bind je skietjes onder met bungee jumpen, heb je 2 in 1.
    Je huisje ziet er gezellig uit, lijkt centerparcs wel, geen straf om daar een paar maanden te vertoeven toch? Menigeen zal jaloers zijn op die keuken en dat fantastische uitzicht. Doe je voorzichtig aan met rijden? We willen niet in de krant lezen dat een Nederlandse dame kiwi saus gemaakt heeft van een paar inboorlingen.
    Succes op je eerste werkdag!

  • 03 Augustus 2011 - 15:51

    Kip:

    Tokkie!!!

    heerlijk eerste reisverslag!!! te grappig allemaal!! alleen hoe kom jij aan die foto's, had jij die niet allemaal verwijderd? of zijn ze ineens weer gevonden?!

    Ik kijk uit naar je volgende verslag!

    Veel liefs xxx


  • 05 Augustus 2011 - 08:14

    Henk:

    Goedenavond lieve dochter van me.
    Grappig, ik moet nog een hele dag werken en jij hebt het al gehad en zit al aan een wijntje.
    Is met Oud en Nieuw ook leuk. Als jij je zweverig in bed ligt, eten wij lekker oliebollen en appelflappen.

    Het gevoel van, wanneer komt er weer een verhaal, is weer terug. Ik heb ook je verhalen van Amerika terug gelezen. (aanrader)
    Weer een fantastisch verslag. Leuke foto's van je huis. Wat een verschil met dat kippenhok in Amsterdam. Je gaat er behoorlijk op vooruit.

    Dat BJ, is dat wel een goed idee? Nou ja, het schijnt wel een kick te geven.
    Ik spreek en zie je lieverd, enne........ je weet het hé?

  • 07 Augustus 2011 - 08:47

    Bert:

    Heee Rachel ,wat heb je het getroffen daar tussen de kiwi,s ,het is meer een huka heaven dan een lodge als je daar logeert, ze staan in de goldlist van 2011,mooie kamers ook ,als we komen wil ik ook met de heli op het grasveld landen :),jammer dat het niet voor onze knip toelaatbaar is om een nacht te logeren , meneer van Heeren heeft het goed voor elkaar(in de quote goed voor€41mil) ,en de waikato rivier geweldig mooi ,je gaat hier de fijne kneepjes van het vak leren heb ik begrepen ,gaat jou lukken!weer een stuk ervaring ! wel een filmpje laten maken van het jumpen met geluid!!! doe je best en veel plezier ,het word al bijna voorjaar ;) laterssss

  • 09 Augustus 2011 - 15:04

    Nicky:

    Wanneer gaan we even skypen? Hoe bevalt je auto? rijd het een beetje? xxx

  • 11 Augustus 2011 - 13:23

    Melanie:

    Kiwi!! Heeeeeerlijk om je weer even te spreken! En ja hoor het engelse accentje zat er weer lekker in! haha! Je hebt het gewoon weer fantastisch voor elkaar! Blijf jezelf er alleen aan herinneren dat je echt aan de andere kant zit en dat het sneller gaat dan je denkt! Alles VASTLEGGEN! Genieten!! Dikke lebberrr x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rachel

Na mijn Amerikaanse avontuur ga ik nu het volgende avontuur weer aan: ik ga stage lopen in Nieuw Zeeland:D:D

Actief sinds 08 April 2008
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 67687

Voorgaande reizen:

29 Juli 2011 - 11 Februari 2012

Stage Huka Lodge New Zealand!

10 Augustus 2008 - 15 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: