Thuisfront....... - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Rachel Foppen - WaarBenJij.nu Thuisfront....... - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Rachel Foppen - WaarBenJij.nu

Thuisfront.......

Door: Rachel

Blijf op de hoogte en volg Rachel

03 Maart 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Heej lieve allemaal,

Na lang wachten komt hier dan weer een nieuw berichtje.
Ik heb ook lang moeten wachten, 6,5 maand verder heb ik mama, Bert, Michiel en Geert eindelijk weer mogen knuffelen.
Ik heb daarvoor natuurlijk ook nog dingen meegemaakt, maar ben dat ondertussen vergeten dus zal vertellen vanaf de dag dat ik weer ‘echte’ familie om mij heen had:D
Helemaal in de zenuwen natuurlijk zat ik op school te wachten op het verlossende smsje dat ze er eindelijk waren. Hart bonkend liep in naar de lobby van school toe waar ik iedereen zoekend om zich heen zag kijken! Heb ze aan een paar docenten voorgesteld, we hebben de cheerleaders gekeken en alle schoolsporten die na school bezig zijn en heb ze een rondleiding door mijn high school gegeven (waar dit jaar eigenlijk allemaal om draait ‘high school’). Daarna naar mijn huis gereden en ze aan het gezin voorgesteld, super om ze eindelijk te hebben laten zien waar ik woon. Savonds met iedereen uit eten geweest, Kristyn en Johhny waren ook speciaal thuis gekomen van College. Savonds thuis de jongens mee op de QUAT genomen en de grote boeren tractoren laten zien achter de velden(zie foto’s). De volgende morgen weer vroeg op, we wilde namelijk nog even schieten. Michiel, Bert, Geert en mama hebben allemaal geschoten, de een deed het beter dan de ander;). Daarna allemaal de auto in en op naar het vliegveld. Eenmaal aangekomen in Florida begon het vakantie gevoel echt!! We zaten in een geweldig mooi huis, eigen zwembad, jacuzzi en op een golfresort. De eigenaar is een Nederlander, dus er hingen allemaal Nederlandse dingen in dat huis wat ik wel weer heel leuk vond na een half jaar Amerikaanse herten en vogels op de muren te hebben gezien.
We zijn die week onderandere naar Seaworld geweest, mooie dolfijnen show gezien, dolfijnen geaait en allemaal mooie dingen uit de zee bekeken. We zijn die week ook naar Universal Studios geweest. Dat is echt geweldig, moet je zeker heen gaan als je in Florida bent. 4 en 3 d shows, horror shows, nep hollywood en alles wat met films te maken heeft gewoon. Je ziet hoe ze honden voor bijvoorbeeld in films trainen en hoe ze alles maken. Geweldig park. Ik was die week natuurlijk ook jarig, 18 jaar!! Hierbij bedankt voor alle smsjes en reacties op mijn blog;). 18 jaar is hier niet een hele speciale leeftijd, het stelt nog steeds weinig voor, ik mag nu wel officieel sigaretten kopen in Amerika en films huren (jippie!!!). Savonds om twaalf uur cadeautjes gekregen en de volgende dag hadden we een relaxt dagje ingelast. Mooie taart gekocht en heerlijk in het zonnetje gezeten. Op het terrein waar we zaten hadden ze een van de valk restaurant, eindelijk Nederlands dus!!!! Het moment dat ik daar al binnen liep rook het weer naar een Nederlands restaurant(hier in Amerika ruiken al die restauranten zo nep en vet). Mijn keus voor mijn verjaardag was dan ook om daar te gaan eten die avond! Heerlijk gegeten en omdat ik jarig was kregen we allemaal een glas champange(ookal was ik nog geen 21) en ik kreeg een verjaardags toetje! We zijn ook een dagje OULET gaan shoppen, natuurlijk ook weer iets lekker Amerikaans. Alle heren hebben genoeg gekocht. Bert heeft die week ook weer zijn lekkere lasange gemaakt die ik al 6 maanden heb moeten missen!! Heerlijk was het! Na een geweldige, zonnige, relaxte, gezellige, warme, Nederlandse week zat het er helaas al weer op zaterdag. Vroeg ons bedje uit en weer op naar het vliegveld, in plaats van slippers mijn uggs maar weer aangetrokken en maar goed ook. Aangekomen in Washington DC was het weer goed koud. Aangezien Michiel en Geert pas savonds terug zouden vliegen naar Nederland hadden we nog wat exstra tijd. We zijn naar het witte huis geweest en hebben een beetje in DC rondgelopen. Toen was het weer tijd om doei tegen Michiel en Geert te zeggen! Het is nu 4 dagen laten en ik mis ze nu alweer, lekkere nuchtere nederlandse jongens om je heen. Gelijk weer stil zonder hun. Mama en Bert bleven gelukkig nog wel:D Wij zijn gelijk doorgereden naar vrienden van John en Terry die ons uitgenodigt hadden. Ik praat natuurlijk altijd over thuis tegen hun en ze vragen me er altijd naar en nu konden ze eindelijk zien wie mijn moeder was en waar ik vandaan kom. Erg gezellige avond gehad. Bert wilde graag een keer naar de Amerikaanse kerk hier, om te zien hoe dat gaat. Ik weer aardig genoeg natuurlijk zei dat ik wel mee zou gaan. Volgende morgen dus weer vroeg ons bed uit en op naar de kerk. Kan ik heel kort over zijn: een keer en nooit meer.
Die zondag begon het noodweer. Die dag zijn we naar Annapolis geweest. Leuk plaatstje dichtbij naar de naval academy. Leuk voor mijn moeder en Bert om te zien, ik was er al eens geweest. Die avond begon het noodweer, begon te stormen. Hopend op een sneeuwvrije dag maandag werd ik maandag met een lach wakker!! Was spierwit buiten en alles was bedekt met sneeuw! SNOWFREE! John probeerde naar zijn werk te komen maar was voledig ingesneeuwd met zijn auto. Ik stond tot aan mijn knieen in de sneeuw! Natuurlijk moest ik mijn moeder en Bert ook de slee ervaring achter de QUAT laten meemaken, dus allemaal dikke sneeuwpakken aan en hup op de slee. Zo koud als het was hebben we ons daarna weer heerlijk omgewarmt met warme chocolade melk. Gelukkig stond Bert de goede kant van de oprit geparkeerd en konden wij toch de oprit afkomen(heel voorzichtig) en zijn we naar ‘The Mall’ gegaan. Daar moet je in Amerika natuurlijk ook geweest zijn. Zijn goed geslaagd en heb mooie nieuwe uggs:D.
Die avond werd er op de radio alweer gemeld dat school de volgende dag afgelast zou worden(vandaag dus). Gisteren avond kwamen er vrienden van Shannon over om natuurlijk weer allemaal te sleeen achter de QUAT. Mama, Bert en ik hebben lekker knus op de bank een filmpje gekeken met een enorme bak popcorn zoals een echte amerikaan films kijkt.
Vanmorgen nog met mama en Bert op de QUAT weggeweest om toch nog even in de sneeuw de sleeen! Daarna werd het helaas al weer tijd om hun ook weer uit te zwaaien! Ze komen gelukkig zaterdag wel weer terug voordat ze weggaan:D
Ik kan niet anders zeggen dat ik echt een top tijd heb gehad in Florida en weer even met het thuisfront!! Ook weer een mooie herinnering in mijn Amerika avontuur:D
Kan voorlopig weer even vooruit zonder knuffels:D:D
xxxxxx

  • 03 Maart 2009 - 21:52

    Oma:

    Hardstikke leuk dat je al zo gauw weer een bericht stuurt, waarin je ons weer mee laat leven met je doen en laten. Nu je nederlandse familie weer weg is moet je weer in je eigen ritme komen maar dat zal zeker wel lukken. Maak er nog maar een paar fijne maanden van. Knuffel en groetjes van oma.

  • 04 Maart 2009 - 07:00

    Anita:

    Heerlijk he om je familie weer te zien! Leuk om te lezen dat het fijn was in Florida. Luxe huis he? Wij zijn er ook al een paar keer geweest.
    Geniet nog maar even met mama en Bert komend weekend. Wij zien je deze zomer weer.
    Liefs, Anita

  • 04 Maart 2009 - 11:20

    Maya:

    lekker weer een uitgebreid verhaal, heerlijk!toch wel raar die overgang van zomerjurk naar skipak!maar dat weekje zon nemen ze je lekker niet meer af. zal wel wennen zijn de komende tijd weer gewoon naar school en niet het vooruitzicht dat je familie bijna komt. Maar komend weeked kun je nog lekker van ze genieten en voor je het weet is je vader er al weer. Geniet nog maar lekker van alle gekke amerikaanse dingen

  • 04 Maart 2009 - 15:20

    Mirjam En Bert:

    Hi lieverd,

    Vanuit het de spookstad Oceancity even een reactie. Gisteravond om 16.30 uur kwamen we hier aan nadat we in de outlets weer het e.e.a. hadden ingeslagen. Er is hier geen kip te bekennen. Bijna alle hotels en restaurants zijn gesloten. Wij hebben overnacht in het Grand Hotel. We kregen een upgrade naar een kamer met full sea front zicht op de bovenste etage (11). Na enige navraag bleek dat er maar 5 kamers bezet zijn!!! Nu in hun lobby even internetten. Kan me wel voorstellen dat het hier in de zomer helemaal geweldig zal zijn. Maar door de sneeuw, die hier zelfs ook ligt, ze kunnen zich niet herinneren wanneer er aan de kust sneeuw is gevallen, zijn er helemaal geen gasten. Gaan nu op weg naar Norfolk en Williamsburg. Tot gauw en een dikke knuffel van ons.
    PS was heerlijk om weer in een normaal groot bed te slapen met alle luxe eromheen :) ipv op een bank in de TV kamer.

  • 05 Maart 2009 - 11:48

    Laura:

    Het was me het weekje wel weer lieve schat! Je wordt al een echte Amerikaanse. Weet je nog hoe jij de Amerikaan als toerist in Europa beschreef? Als iemand die 15 landen in drie dagen bezoekt. Nou, jullie kunnen er ook wat van en het zng. "thuisfront" ook. Drie staten in een week is toch best te doen? Er zijn er nog genoeg over om nog te zien, 48 toch? Rennen, rennen van hot naar haar want we willen alles gezien hebben toch? De dolfijnen, Universal Studios, o ja, nog gauw even naar het witte House, outlet store, winkelen, shoppen, outlet store..... en dan ook nog nadenken wat je steeds aan moet trekken: was het nou de bikini in Queen Ann en Washington of de uggs laarzen met bontmuts in Florida? Maar goed, de rust is weer wedergekeerd en ook voor jou begint het "normale leven" weer. Lekker naar school, chillen with the girls, shoppen in the mall enz. Begreep dat in Florida alle outlet shops gesloten zijn: alles uitverkocht!
    Maar goed my dear, op naar het volgende lichtpuntje: PASEN. Komt de term "Easter Bunny" bij jullie vandaan. Lijkt me echt iets voor jou: van de grote oren, netkousen en een knot tussen je roze billetjes.
    Leuk dansje erbij en je bent weer helemaal "vet cool".
    Voor nu weer een dikke knuffel enne, wij beginnen ons nu ook echt te verheugen op ons reisje naar jou. Lijkt me helemaal fantastisch: heerlijk weer, zonnetje schijnt de hele dag, lekker buiten ontbijten, geen snowday, maar vrij omdat het te warm is om te werken. Jippie, wat kan het leven mooi zijn.

  • 06 Maart 2009 - 09:26

    Maya:

    Als je het blog van Mirjam en Bert leest kun je je misschien voorstellen hoe wij ons voelen als we jouw verhalen lezen. Jaloers! allemmal leuke verhalen en zelf in de dagelijkse sleur. Maar jij zit natuurlijk niet echt in de dagelijkse sleur, dus is het toch anders. Nog "lekker' een dagje naar school en dan genieten van je laatse weekend met het thuisfront.

  • 07 Maart 2009 - 12:33

    Ellis:

    Rachel!!

    Wat een super plek was dat huis van jou volgens mij!! echt ik ben jaloers op je!! Hier in Nederland is het zo rot weer, maar in amerika is het ook raar weer?? Dan weer 30 cm sneeuw en dan weer 20 graden ineens...haha het klopt niet!!

    Maar super voor je dat je familie bij je is geweest!!

    Dikke kus ellis!

  • 08 Maart 2009 - 10:36

    Tante El:

    wat een heerlijk lang bericht dat je dit alles nog zo precies weet ik zou er jaloers op worden fantastisch dat je zo geniet het zal wel even wennen zijn.maar dat za+ wel lukken als je weer in de bewoonde wereld bent.geniet er maar van,nu kan het nog.bedankt voor je verslag.het was geweldig

    tante el

  • 10 Maart 2009 - 07:56

    Ilja:

    Super verhaaltje weer,
    volgens mij moet je maar schrijver worden;) haha..
    Maar heel leuk, en weer even je familie gezien is natuurlijk altijd leuk. Nu nog de laatste paar maandjes en je bent weer in Nederland met het kikkerweer haha..
    Heel veel plezier en ik wacht op je volgende blogje.

  • 20 Maart 2009 - 09:30

    Raissa:

    Rachel!!!! Draaag jij nou op een van die fotos een panty:O:O:O uggs pfff mevrouw is stylo geworden opeens hoor!

    hahah(L)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rachel

Na mijn Amerikaanse avontuur ga ik nu het volgende avontuur weer aan: ik ga stage lopen in Nieuw Zeeland:D:D

Actief sinds 08 April 2008
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 67684

Voorgaande reizen:

29 Juli 2011 - 11 Februari 2012

Stage Huka Lodge New Zealand!

10 Augustus 2008 - 15 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: