6maanden, nieuw semester en meer.... - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Rachel Foppen - WaarBenJij.nu 6maanden, nieuw semester en meer.... - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Rachel Foppen - WaarBenJij.nu

6maanden, nieuw semester en meer....

Door: Rachel

Blijf op de hoogte en volg Rachel

10 Februari 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Heej lezers van mijn blog,

Sorry, het is alweer een tijdje geleden, maar ben de afgelopen weken druk, druk en nog eens druk geweest en was ook te lui om iets op mijn blog te schrijven eigenlijk(begin al lekker Amerikaans lui te worden).
Ik zal zoals altijd verder gaan waar ik de laatste keer opgehouden ben. Na mijn examens had ik een lang weekend vrij en Shannon, Kristyn en ik zouden op het huis van vrienden gaan passen! Was erg gezellig en eindelijk weer lekker huisdieren binnen! Bij mij hier thuis zijn de huisdieren niet binnen, maar in de schuur(ze willen niet dat de katten en honden lui worden en dingen kapot maken;)).
Die maandag ging mijn tweede semester van mijn geweldige High School Year in: English 4, Spanish 1, Personal Finance en Yearbook. Ondertussen heb ik ook mijn ‘examen’ resultaten terug gekregen, ik heb elke klas met een A+ afgesloten, dit jaar weet ik tenminste zeker dat ik slaag;). Mijn tweede semester is dus begonnen en is pittiger dan mijn eerste. Engels gaat vooral over heel veel geschiedenis in Schotland en England enzo en over allemaal grammatica, niemand in de klas snapt een woord van wat ze allemaal vertelt, dus ik val daartussen gelukkig niet zo op met mijn vragende hoofd, ik begin het nu wel allemaal door te krijgen en het is wederom erg makkelijk als je het door hebt. Daarna heb ik Spaans, Spaans 1 om wel te verstaan, makkelijker dan makkelijk kan het dus niet. Leuke taal om te leren en met vol trots kan ik nu dus ook al een beetje Spaans spreken, af en toe is het verwarrend aangezien ik het naar Engels moet vertalen en dan weer naar Nederlands. Amerikanen hebben geen talenknobbel, alles komt er met een Amerikaans accent uit. Ik ben in Spaans nu ook af en toe wat Nederlands aan het leren aan mensen, daar bakken ze al helemaal niks van;). Leuk dingetje dat is Spaans gebeurde, tijdens een Quiz (so) begon spontaan een jongen te kotsen recht op de docente wanneer zie langs liep! Was onwijs smerig, hebben met zijn alleen 40 minuten op de gang gezeten tot alle kots opgeruimt was enzo, haha. Daarna heb ik Personal Finance van een hele hele hele hele hele dikke grote zwarte man, hij is ontzettend grappig, maar gewoon zo lekker typisch Amerikaans. Het lijkt een beetje op Management en Organisatie wat ik in NL al had, we zitten met alleen maar Seniors in die klas dus negen van de 10 keer word er nauwelijks tot niks gedaan in die klas. De hele klas is druk bezig met mijn achternaam leren uit te spreken, haha. Mijn laaste les is nog steeds Yearbook, die klas heb ik het hele jaar, nog steeds helemaal leuk en lekker Amerikaans.
Gelijk de eerste week van het nieuwe semester hadden we alweer lekker vrij, want dinsdagmorgen toen om 6 uur mijn wekkertje afging en ik met moeite mijn bed uit kroop kwam Terry(hostmoeder) binnen en vertelde me dat een ‘snowday’ hadden. Heerlijk vrij dus! Vroeg in de morgen checken mensen altijd de hoofdwegen en de achterwegen en daaruit bepalen ze of er een ‘delay’ of ‘snowday’ is. Dit alles uit veiligheid voor alle schoolbussen en 16jarige die niet weten hoe ze in de sneeuw moeten rijden. Als het hier sneeuwt gaat ook niemand de deur uit. Dat is natuurlijk veeeeeeeeeeeeeeeelste gevaarlijk;) Die avond zijn we met een slee achter de QUAT gaan sleeen! Was super vet, dan komen al die velden waar ik op leef nog eens echt goed van pas! Allemaal termopakken aangetrokken en routes in de bossen maken en gaan!(zie foto’s). Volgende morgen kwam Terry weer mijn kamer binnen en hadden nog een dagje lekker vrij! HEERLIJK!! Weer sleeen, sneeuw engelen maken en SNOWFUN hebben zoals ze dat hier zeggen;)
De volgende dag was er helaas weer school en begon het echte MOEILIJKE school leven weer;)
Die vrijdagavond kwamen er veel vrienden van John en Terry over en hebben we een groot kampvuur in de tuin gemaakt en traditie getrouw verbrand je elk naar je kerstboom(de een doet het wat later dan de ander, maar beter laat dan nooit). Die zaterdag had ik weer een typische houseparty! Het was voor een vriendinnetjes verjaardag, dus we gingen eerst met een hele groep uit eten, allemaal leuk in jurkjes en helemaal mooi. (Amerikanen houden van het woord dress-up). Ik heb mijn eerste politie ervaring nu ook gehad. We waren nog geen 2 minuten op de weg of we werden aan de kant gehaald door een politieagent. Begon vet fele lichten in onze ogen te schijnen die ons bijna verblinden en begon alles nauwkeurig te inspecteren. Hij zei dat we 35 mijl rden op een weg waar je maar 30 mag:S Heel apart om iemand daarvoor te stoppen, toen moesten we 20minuten in de auto wachten om vervolgens alleen een waarschuwing te krijgen, heeeeeeel apart… Echt zo een enge politie die je ook in films ziet en die je gewoon wilt naaien. Etentje was gezellig nadat we na een uur eindelijk de weg hadden gevonden aangezien we de rest van de auto’s kwijt geraakt waren. Huisfeestje was weer geweldig en weer helemaal Amerikaans. Dit keer kwam er ook weer politie langs rijden. Een iemand riep weer keihard POLICE en iedereen ging gelijk bukken en was doodstil, haha. Naja daarna was de politie gelukkig alweer weg. Leuk misschien om te weten hoe amerikaanse jongeren stoned willen worden. Ze propte zichzelf met 15 Football players(grote jongens) in een auto en gingen blowen voor een dubbel effect, haha.. Uiteraard werd ik weer meer gevraagt, want ik ben en blijf “The Dutch girl from Amsterdam”. Die zondag was de ‘Super bowl’ Ontzettend groot in Amerika, het zijn de finales van football door het hele land, te vergelijken met de chaos in NL tijdens EK. Iedereen wilt het zien op tv en iedereen wil der heen. De aflsuiting van het football seizoen!! EINDELIJK zeg ik dan, wat een k*t sport zeg. Snap er echt niks van. Ze rennen, beuken voor 2 seconden en stoppen dan weer om te praten voor 5 minuten.
Die week erna begon het MOEILIJKE school leven weer. Ik snap dat hele systeem hier nog steeds niet, op zijn minst 5 mensen slapen in elke les waar ik zit het hele uur lang en het is allemaal prima bij docenten. Tot mijn grote verbazing werd ik woensdags wakker en was het weer helemaal wit buiten, that means: ANOTHER SNOWDAY!! Weer heerlijk een dagje niks en mijn kamer maar weer eens opruimen voor de verandering, kan er nu eindelijk weer in lopen.
Afgelopen vrijdag ben ik naar de film geweest met een hele groep meiden: He is just not that into you, weet niet of die al in NL draait, maar een aanrader voor vrouwen, ze noemen het hier een ‘chickflick’. Die zaterdag heb ik weer geschoten!(zie foto’s). Kristyn was een dagje thuis en er kwamen vrienden van haar over, waaronder een jongen met een truck met wel twee keer mijn lengte.(zie foto’s) Misschien wel leuk om te weten dat alle jongens hier trucks hebben en eigenlijk ook alleen maar trucks willen. Alle jongens rijden in trucks en ze kijken mij gek aan als ik zeg dat dat in ons land niet zo is. Die zondag zijn we naar Ocean’s city geweest. Dat is een plaats aan het strand waar alle jongeren in de zomer heen gaan voor ‘seniorweek’ (examenleerlingen die na graduation voor het eerst met vrienden zonder ouders op ‘vakantie’ gaan). Was die dag opeens weer heel warm! 22 graden:S Dit land spoort niet, want 3 dagen ervoor lag er nog sneeuw, snappen jullie het nog? Ocean City is verder een hele leuke plaats met strand, boulevard en alles zoals in een vakantiesweer in een ’jongeren’ plaats. Wij hebben voor appartementen rond gekeken, want wij gaan daar natuurlijk ook heen voor seniorweek in juni met een groep meiden:D.
Toen kwam ik alweer bij vandaag aan. Ik zit hier vandaag precies 6maanden!!! Heb echt zo een trots over me hangen, heb al zoooooooveel geleerd en zoveel mooie herinneren. De tijd gaat nog steeds onwijs snel en ga het hier zeker nog 4 maanden uithouden. Het aftellen voor thuis is begonnen;) Over de helft nu. Het voelt helemaal nog niet als al 6maanden!
En ja Maya, sporten gaat ook weer beginnen. Ook weer een beetje in het tennis te komen heb ik afgelopen maand al elk weekend getennist met John. Heb gisteren ook mijn eerste tennisles gehad, beetje orientatie en om je een beetje voor te bereiden voor de try-outs. Die beginnen 28 februari en na een week word dan bepaald wie het schoolteam gehaald heeft. Er spelen maximaal 9 mensen in het schoolteam. Als tennis begint zal ik jullie daarover dus weer volop op de hoogte houden:D.
Ook grappig je mag het schoolterrein niet verlaten in pauzes hier, maar sommige mensen doen dat toch om naar de Mac te gaan of naar burgerking ofzo, dus nu zetten ze in pauzes docentes achter een krant in de Mac en de burgerking om leerlingen te snappen. Haha ziek gewoon!
Dan nu suuuuper leuk nieuws, volgende week vrijdag zie ik mama, Bert, Michiel en Geert weer:D Na een half jaar!!! Haha, heb er erg veel zin in, maar vind het stiekem wel een beetje eng om mijn mams na een half jaar weer te zien. We gaan naar Florida, heb met al mijn docenten geregeld dat ik die week niet naar school hoef. Hier kennen ze geen voorjaarsvakantie zoals wij die hebben in februari. Iedereen gaat gewoon braaf naar school;) Ik vind het wel lekker, even heerlijk ertussen uit en lekker Nederlands praten. Van de week begon ik spontaan in Nederlands een vraag aan mijn docent te stellen, had geen eens door dat ik het deed, het klonk alleen heel raar, zij en ook de klas keken me aan alsof ik gek was, haha. Was heel raar, want normaal begin ik automatisch Engels. Ik word 25 februari trouwens ook 18:D:D Niet dat ik daar mijn voordeel in Amerika mee kan halen, want mag nog steeds niet drinken:P Ik mag sigaretten kopen;) haha, maar mensen hier echt op je neer als je rookt. Is zelfs een beetje een schande ofzo.
Naja dit is het denk ik wel weer even, vergeet weer een hoop, maar mijn verhaal is al lang genoeg;)
Ik zal proberen een verhaaltje in Florida te schrijven over hoe we het hebben:D Voor nu hele dikke knuffels en kussen vanuit een nog steeds geweldig en avontuurlijk Queen Anne….Kan eindelijk weer eens echt knuffelen volgende week, HEERLIJK:D:D


  • 10 Februari 2009 - 21:43

    Bertoes:

    ja Rachel we komen er bijna aan , en we verheugen ons best wel nu op jou weerzien ! nou het is ook goed koud daar zo te zien ,tot volgende week !mooie truck op de foto ,wij gaan ook een dikke duke huren in florida ,tot snel knuf !

  • 10 Februari 2009 - 21:44

    Rachel Foppen:

    Haha doe dat! Kijk er erg naar uit:D

  • 10 Februari 2009 - 22:06

    Mirjam:

    He Snol!

    Even snel een reaktie op de foto! Kan echt niet als wij er volgende week zijn hoor! Dan graag weer een Goois meisje!!!! :} Ga nu snel even je stukje lezen.
    Heel veel knuffels en liefs en heerlijk dat we elkaar volgende week weer echt kunnen knuffelen.

    Kussssssssssssssss

  • 11 Februari 2009 - 07:51

    Ev:

    Hi Rachel!Helaas word je hier ook voor 3km te hard rijden bekeurd ;-( Lekker hé dat snowvrij.....Heeeeeeel veel plezier met je moeder, Bert & Geert (ik was vorige week in jullie huis en het is echt super gaaf en prachtig geworden). Ik ga morgen ook naar de sneeuw, ff op wintersport!

    Gr,

    Evelyn

  • 11 Februari 2009 - 13:59

    Ilja:

    Super leuk verhaaltje weer
    heel mooi dat je allemaal A+ haalt!! Ik heb gisteren nog even dat dvdtje gezien die jullie gemaakt hadden toen ik naar de kliniek was. echt grappig om dat terug te zien.
    Ik wens je heeeel veel plezier in florida, weer even lekker Nederlands praten zal je goed doen haha..
    Heel veel plezier nog deze vier maanden!!

  • 11 Februari 2009 - 21:29

    Oma:

    Je verhaal was weer de moeite van het lezen waard; wat een temperatuurverschillen heb je daar, dat vind ik wel vreemd. Wanneer beginnen je autolessen?
    Nog even en dan zie je mamma, Bert, Michiel en Geert weer en dat zal een reuze feest zijn, zowel voor jou als voor hen. Geniet er maar ten volle van en ik hoor dan wel weer hoe jullie het gehad hebben. Rachel groetjes, knuffel en kusjes van oma.

  • 12 Februari 2009 - 07:16

    Marjon:

    Hai Rachel, heel veel plezier straks met je mams, Michiel, Bert en Geert. Knuffels van Marjon

  • 12 Februari 2009 - 08:58

    Ellis:

    Heey lekkere Rachel!!

    Leuk verhaal weer en al weer een half jaar jeetje...het gaat gelukkig wel een beetje snel nu,
    Ik kijk erg naar je verhaaltje uit van hoe het weer is met je moeder en broers enz!! echt super leuk!!

    Geniet nog maar even 4 maandjes, het is daar een stuk interessanter dan hier denk ik:P!

    xxx dikke kus en knuffels!! Ellis

  • 12 Februari 2009 - 13:30

    Maya:

    geweldig weer om je verhaal te lezen. Maar ik snap niet dat je schrijft dat je het te druk had want je hebt alleen maar sneeuwvrij! Goed geregeld dat je vrij van school bent als je moeder enzo komen. Geniet maar lekker met ze. Nu krijg je het echt druk dus zal je volgende berichtje wel weer even duren

  • 17 Februari 2009 - 16:17

    Laura:

    Gefeliciteerd met je A'tjes voor je eerst semester! Goed gedaan hoor, het is en blijft toch allemaal in een vreemde taal. Kun je zien hoe dom die Amerikanen eigenlijk zijn. En als je iets niet snapt kots je toch gewoon de leraar onder? Af en toe ben ik blij dat ik die Amerikaanse cultuur niet helemaal snap. En "snowday" geweldig toch! Zo zouden we in Nederland een "rainday" moeten verzinnen. Als het te hard regent blijven we lekker thuis, onverantwoord om als 16-jarige op je scootertje door de stortregen te gaan rijden, veel te gevaarlijk. Jemig, wat zouden we veel vrij hebben. Live sucks for you my dear, je worstelt je van "holiday" en "snowday" naar "presidentsday" en nu weer een little vacation in Florida. Nee hoor, jij bent niet te benijden, haalt daarbij nog alleen maar A's en sleept je van "dress up party" naar "dinner at the mall" en "sleepovers". Wat een tropenjaren voor je! En nu, op naar de 18! Ben benieuwd hoe je dat gaat vieren: zal wel "dress up" met een "sleep over" worden, gevolg door een "hang over" the next day. Anyway dear, ook wij gaan aftellen, nog 4 maanden en dan zijn het alleen nog maar "memories for life". Maar zover is het nog lang niet. Geniet lekker van je vakantie met de family from Holland.

  • 22 Februari 2009 - 21:08

    Elly Van Es:

    ´rachel,

    ik geniet van je leuke stukjes,die jij schrijft,
    in mijn idee geniet je daarten volle van.je hebt gelijk. nu het nog kan moet je er ook gebruik van maken
    ik wil je gelijk even
    feliciteren met je verjaardag.18 jaar is wel
    de leeftijd waarop je
    meetelt en ook wat te zeggen hebt.
    ik wens je een hele fijne
    dag toe met nog vele jaartjes erbij.gelukkig
    is op die dag de fam foppen compleet.
    ook met bert en geert
    nog een fijne tijd en geniet er maar van.


    tante el.

  • 25 Februari 2009 - 10:18

    Henk:

    RACHEL 18 RACHEL 18 RACHEL 18 RACHEL 18 RACHEL 18 RACHEL 18

    GEFELICITEERD VAN ONS EN EEN PRETTIGE DAG DIKKE KUS ENNE....JE WEET HET HE?

  • 25 Februari 2009 - 12:47

    Maya:

    uiteraard ook de felicitaties op je eigen blog! Wanneer komt er weer een nioeuw berichtje. il lees nu wel de verhalen van je oeder die zo blij is jouw te zien. Maar hoe vind jij het? opeens je familie in "jouw" huis, school Is dat niet raar. Ben je blij dat je weer lekker nederlands kan praten. Volgende week heb je vast wel weer tijd om evenb wat te schtijven

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rachel

Na mijn Amerikaanse avontuur ga ik nu het volgende avontuur weer aan: ik ga stage lopen in Nieuw Zeeland:D:D

Actief sinds 08 April 2008
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 67678

Voorgaande reizen:

29 Juli 2011 - 11 Februari 2012

Stage Huka Lodge New Zealand!

10 Augustus 2008 - 15 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: