Als een echte Amerikaanse... - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Rachel Foppen - WaarBenJij.nu Als een echte Amerikaanse... - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Rachel Foppen - WaarBenJij.nu

Als een echte Amerikaanse...

Door: Rachel

Blijf op de hoogte en volg Rachel

05 April 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Heej lieve allemaal,

Sorry is alweer een tijdje geleden sinds mijn laatste berichje, maar ben de laatste tijd erg druk geweest, met alles en niks eigenlijk.
Zoals ik eerder zei is tennis dus begonnen en in volle gang. Elke dag na school dus training wat betekend dat ik elke dag pas rond etenstijd thuis ben(als ik geen wedstijd heb) en de week dus elke keer zo over is. Ik had in mijn vorige berichtje al gezegt dat ik mensen moest uitdagen om in de top 9 te kunnen komen. Ondertussen ben ik van nummer 17 al nummer 10:D Heb elke wedstrijd gelukkig makkelijk gewonnen, ben nu aan het wachten tot ik nummer 9 uit kan dagen zodat ik daarna officieel in 'het' team zit. Wat ik bedoelde met dat dit niet zo fanatiek als hockey is, bedoel ik meer mee dat hier ook wat meer lol gemaakt word. Mensen gaan niet gelijk huilen als ze verliezen zoals bij hockey wel was. Of dat ze helemaal zenuwachtig voor een wedstrijd zijn. Hockey werd je bjna afgeslacht, hier valt het rennen en opwarmen gelukkig erg mee. We hebben alleen 2 keer per week conditie training en niet elke dag zoals bij hockey. Afgelopen week zijn de officiele wedstrijden ook begonnen, dat betekend dat ik tot het einde van het schooljaar drie keer per week wedstrijden heb en pas savonds rond 10 uur thuis ben!!! Als je uitwedstrijen hebt ga je dan weer in een typische gele schoolbus naar andere scholen, sommige zijn echt 1,5 rijden, op de terug weg stopt de bus dan meestal at the Mall, zodat iedereen wat kan eten. Dit geeft al weer aan dat school hier niet zo moeilijk is, want iedereen hier heeft altijd en gewoon maar tijd voor al die sporten en kan er zoveel tijd in steken!;). Shannon speelt Lacrosse, dat is heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel fanatiek. Dat hele team tript hem dood voordat ze een wedstrijd hebben en als ze verliezen zijn ze niet meer aanspreekbaar, het lijkt alsof de wereld vergaat. Lacrosse kennen wij niet in Nederland. Het is gewoon weer een spelletje met een balletje en een stick met een netje erin waarbij je probeert in het andere goal te scoren door met een team te spelen van 11spelers en de bal naar elkaar over de gooien met je stick. Het is wel een snel spel en heel populair in Maryland en ook in vele andere staten. Het is niet helemaal mijn sport en vind het ook niet geweldig om te kijken, maar kijk het af en toe eens, omdat ik wel veel meisjes uit dat team ken.
Ik heb ondertussen de mid-terms(tussentijdse examens) ook weer overleeft. Net zoals in het eerste semester had je weer examens om aan te voldoen. Heb ondertussen alle resultaten terug en een A voor gehaald:D Engels was wel lastig, het was een literaire tekst en vragen daarbij, ik wist geen eens wat de antwoorden betekende en zelfs met behulp van het woordenboek wist ik geen eens wat de antwoorden van de antwoorden betekende. Heb blijkbaar erg goed gegokt dus:D Docenten willen hier echt dat iedereen het vak haalt, dus ze 'helpen' je zegmaar echt om het te halen door je af en toe bijna letterlijk antwoorden te geven of door exstra punten toe te rekenen als het slecht gemaakt is. Niet elke docent is zo hoor, maar vele wel. Ik sta voor Spaans een 100%, dus voel me echt een supernerd. Engels is wel een tegenvaller, aangezien het niet grammatica is ofzo wat ze je leren, maar echt literatuur. Zoals nu moeten we allemal stukken van Cheakspeare(hoe je het ook schrijft) lezen en moeten we een eindexamen opdracht maken waar iedereen het hier al over heeft sinds hun eerste jaar van high school. Als je die opdracht niet haalt mag je niet slagen. Ookal ben ik een exchange student, ik moet het ook gewoon doen. Ik stress hem natuurlijk weer een beetje(zal eens niet), maar begin het ondertussen wel te snappen ookal is het wel heeeeeeeel veel werk. Die docente is ook gewoon een beetje een raar mens, tript hem helemaal als je het woord 'shit' zegt of haar niet antwoord met 'yes mrs. Conolly'. In Nederland is het woord shit natuurlijk niet heel erg als je dat zegt, maar hier zien ze dat echt als een woord wat je niet zomaar zegt. Ik zei het een keertje, ik werd aangekeken alsof ik het slechtste woord ooit zei. Ik blijf maar positief en lach er maar om, alles is een uitdaging dit jaar:D
Als een gezonde student moet je natuurlijk ook af en toe eens een dagje 'skippen' en even niet aan al die schoolsporten en 'zware' vakken denken. Zo ook Shannon en ik. Het was John's idee gelukkig, dus zijn we gezellig met de meiden een dagje naar het strand geweest.Rohobith Beach. Lekker uitwaaien, waar ik ook een tweede gaatje in mijn oren heb laten prikken:D. Wilde ik al een tijdje en nu ik dan EINDELIJK 18 ben mag het hier officieel. We hebben die dag lekker over de boulevard rondgelopen een beetje gewinkelt en zoals altijd langs de outlets geweest. In Amerika zijn veel outlets te vinden. Het verschilt ook weer per staat waar je naar outlets gaat, sommige staten zijn bijvoorbeeld tax free, dus is dubbel goedkoop. Geldt dan niet alleen voor outlets natuurlijk, maar voor alles wat je koopt. Dat is iets raars hier, in Nederland bijvoorbeeld betaal je sigaretten overal voor dezelfde prijs, hier verschilt dat per winkel, bij de winkel om de hoek kunnen ze maar zo 30 cent goedkoper zijn.
Ik heb jullie deze keer niet heel veel nieuws of spannends te vertellen, ik ben gewoon echt druk geweest met het echte amerikaanse standaart leventje, wat eigenlijk heel stoer is dat ik daarin al zo ingeburgert ben. In de weekenden gaan we naar de films, hebben sleepovers, kijken nog meer films, zitten met popcorn op de bank, kijken american idol en zo ben ik alweer bijna 8 maanden verder! Af en toe weer eens een echt Amerikaans huisfeestje. Het is grappig om te zien dat ik aan het begin al die Amerikanen uitlachte om de manier hoe opgewonden ze kunnen zijn door een feestje waar ze eindelijk weer eens 'stiekem' kunnen drinken en dan ook gelijk allemaal dronken wilde worden en allemaal spelletjes deden. Beerpong is vooral heel populair.(In nederland zal ik iedereen alle amerikaanse drankspelletjes leren, en dat zijn er heeeeeeeeeeeel veel, aangezien iedereen natuurlijk thuis blijft en niet zoals wij 'uit' gaan). Ik ben nu een van die Amerikaanse geworden als ik op zo een feestje ben, haha. Omdat het hier ook echt een 'big deal' is om te 'feesten' of om een drankje te drinken. Er word ook gelijk vanuit gegaan dat het gekkenhuis word op zulke feestjes. Al die meiden en ik waarmee we die week naar het strand gaan hebben ook een heel contract moeten tekenen dat we ons gedragen en niet drinken en feesten in het appartement waar we zitten.
Ik heb springbreak nu. Lekker een weekje vrij. In Nederland hebben we meivakantie. Hier hebben we dat niet, maar wel deze vakantie. Afgelopen weekend rustig aan gedaan. Zaterdag naar de universiteit van Maryland geweest, Kristyn had daar een Lacrosse toernooi. We hebben ook even op de campus rondgelopen en naar het station van het basketbal team van Maryland. Basketbal is net zo populair als voetbal bij ons, Maryland is dan zegmaar een ajax ofzo. Vandaag ben ik naar de gevangenis hier geweest. Nog geen 20 minuten van mijn huis zit een gevangenis. Wel even leuk om te zien, niet heel bijzonder ofzo, maar zag er wel weer echt Amerikaans uit(sorry was mjn camera vergeten).
Morgen heb ik een tenniswedstrijd. Hopen dat het doorgaat. Het begint hier wel al redelijk warm te worden. Elke dag rond de 20 graden, maar niet lekker. Afgelopen week was dat elke keer met onweer of/en wind erbij. Hebben een heerlijk en zonnig weekend gehad, ben zelfs een beetje verbrand, maar voor vanmiddag is ook weer onweer voorspelt. Hopen dat het droog en veilig blijft om te tennissen. Voor de rest van de week voorspellen ze gelukkig lekker weer en geen onweer. Het lekkere weer begint dus eindelijk weer te komen, net zoals in Nederland:D. Je merkt wel dat het weer beter word, iedereen begint in een beetje uit zijn winterslaap te komen. Afgelopen week zijn we met een hele groep kickball gaan spelen. Is hetzelfde als softbal, maar nu trap je de bal alleen en daarna een echte 'American Bqq' gehouden.
Dit keer dus niet heel veel nieuws vanuit Queen Anne(maar nog wel nog steeds geweldig is om in te leven elke dag). Ik ga het de komende weken erg druk krijgen, dit keer ook weer met veel nieuwe dingen. Dat zal ik allemaal in mijn volgende berichtje vertellen:D(prom, hockeytournements, tigerfest, weekend college en nog meer, lezen dus mijn volgende berichtje:D:D). Ik zit hier aankomende vrijdag ook alweer 8 maanden!!!!!!!!!!! Kan niet geloven dat ik bijna weer naar huis ga, begint nu wel angstig dichtbij te komen. Super leuk, maar toch ook weer niet, is een beetje dubbel!;)
Nou ik ga mijn spiritbag voor morgen nog even maken(een tas met snoep, energiedrankjes en een kleincadeautje voor iemand in je team voor de wedstrijd) en dan heerlijk mijn bedje in!!!
Dikke knuffel vanuit een zonnig QA.....PLAATS EEN REACTIE, IS LEUK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • 06 April 2009 - 07:28

    Anita:

    Zo, Rachel wat een heerlijke muffins op de foto. Heb je die gemaakt voor de family?
    Gelukkig dat je je ingeburgerd voelt na 8 maanden in de USA, anders zou je het vast niet zo naar je zin hebben gehad. Ik hoop dat je prom een leuk feest wordt en dat je jurk een succes zal zijn. Veel plezier en spreek je de volgende maand weer; dan ben je er al 9 maanden!!!!
    Liefs,
    Anita

  • 06 April 2009 - 07:49

    Mirjam:

    Was alweer vergeten dat je een tweede gaatje had laten prikken maar aangezien ik je er niet meer over gehoord heb neem ik aan dat het allemaal niet ontstoken is en het achterkantje dit keer niet in je oor is verdwenen! Nog even nummer 10 verslaan deze week en je hebt je plaats in de basis verovert. Hopelijk wordt je dan niet zelf uitgedaagd, maar ja, dat moet dan dus door een meisje waar jij met gemak van gewonnen hebt, so don't worry :) A.s. donderdag begint voor mij ook weer de tenniscompetitie. Gelukkig zit ik standaard in het 1e team! :) Hopen op lekker weer en dat we ook gaan winnen. Veel plezier deze vakantieweek. Spreek je gauw. Heeeeeeeeeeeeeeeel dikke knuffel xxx

  • 06 April 2009 - 13:25

    ArmandoH:

    Leuk verhaaltje weer Rachel! Nog 70 daagjes en dan weer naar huis, zie ik ook staan ja! Leuk dat je ook nog steeds nieuwe dingen mee maakt! Toppie!

    Veel plezier en leerse nog de laatste 2 maandjes!!!!

    Groetjes Armando!!

  • 06 April 2009 - 17:53

    Susanne:

    hee rachel,
    leuk om weer wat van je te horen(lezen) je hebt het nog steeds naar je zin..echt grappig hoe snel het kan gaan he dat je ingeburgerd bent tot de amerikaanse bevolking! helaas zie ik je niet als je terug komt want ik vertrek begin mei voor 5 maanden naar thailand..dus dan kan je mij volgen op waar ben jij.nu haha!

    nou heel veel plezier nog met tennis..hopelijk kom je bij de laatste 9!! zal voor je duimen en zet hem op met leren!
    you go girl!

    Liefs susanne

  • 06 April 2009 - 20:58

    Maya:

    ik stond op het punt naar bed te gaan en dacht even kijken op Rachel's blog. Stond er zomaar een nieuw bericht op, leuk hoor ik ben nu alleen te moe om te reageren Dat doe ik een van de komende dagen.

  • 06 April 2009 - 21:38

    Michiel:

    Leuk om weer is een verhaaltje te lezen.... Dus in Nederland ook maar weer op tennis? :P Ik hoop dat je het leuk vind en dat ze je ook wel wat leren natuurlijk.. Zal kritisch naar je kijken als je thuis bent hehe..

    Veel plezier en doe de groetjes aan je zus ;)

    Michiel

  • 06 April 2009 - 21:56

    Oma:

    Heb weer met veel genoegen van je verhaal genoten en die muffins zien eruit om zo in te happen; moet je als je weer thuis in Huizen bent ook eens bij mij komen bakken. Natuurlijk kom jij in het basisteam van hockey maar daar twijfel jij zelf toch ook niet aan? Laat ons op je volgende bericht niet zo lang wachten als op deze, want deze duurde wel erg lang. Doen ze daar eigenlijk iets met Pasen? Worden er eieren verstopt of zo en hebben ze paashazen.
    Hoe dan ook ik wens je fijne Paasdagen en blijf genieten van alles wat je meemaakt. Een dikke knuffel en kusjes van oma.

  • 06 April 2009 - 22:02

    Oma:

    ik heb gezegd dat je wel in het hocky team zal komen maar dit moet natuurlijk tennis-team zijn. groetjes.

  • 09 April 2009 - 07:44

    Marjon:

    Hai lieve Rachel, hoe langer je er zit, hoe "gewoner" alles ook wordt..alleen maar een goed teken dat je zo ingeburgerd bent. Tennis gaat natuurlijk goed! Ik hoorde al van Mirjam dat ze allemaal bang zijn voor je harde ballen aan het net! Goed zo, geef ze van Jetje! Niet alleen bij jou, ook hier gaan dingen gewoon z'n gangetje en gelukkig komt de lente nu toch ook een klein beetje door. Ik moest je van Roos ook een dikke knuffel geven en vertellen dat ze met school een circusvoorstelling heeft gedaan. Ze "schitterde" als acrobaat en in een skeelernummer! De komende tijd heel veel plezier met alles en tot gauw weer. Kus Marjon

  • 09 April 2009 - 14:01

    Laura:

    Leuk dat je een echte Amerikaanse bent geworden, althans voor jou dan. Wij kunnen dus onze lol op als jij weer thuis bent: elke week sleepovers, beerpongs, elke zaterdag naar het winkelcentrum of de outlet in bataviastad en de hele dag "shit" zeggen.... Hoop dat je er korter over doet om weer tot Hollands glorie over te gaan. Of weet je al niet meer wat dat is? Bye the way, hoe weet jij zo goed de prijzen van sigaretten, je was toch gestopt? Oeps, foutje, had je je toevallig versproken? Leuk dat je voor spaans 100% staat, dus jij kan straks alle tapas hapjes voor ons vertalen. Komt helaas niet van pas als je weer eens naar Salou of Benidorm gaat, daar kun je gewoon met Nederlands terecht. Dat met die "spiritbag" is overigens wel erg origineel. Leuk zo'n snoeptrommel als je 18 bent.... Ook lekker hyprocriet, het weekend zit dat trommeltje vast vol met hele andere dingen als snoepjes en energiedrankjes. Maar goed, we moeten maar niet alles willen weten hier. Wat niet weet wat niet deert, zo zijn we toch allemaal opgegroeid. Ik vind al dat je erg veel vertelt je hele handel en wandel. Als je leeftijdsgenootjes van jou zou vragen wat ze allemaal gedaan hebben is toch standaard antwoord " lekker gechilled". Dus compliment dat je alle details van je American Dream met ons wil delen. Dat was het weer voor nu, big hug and enjoy the last few months.

  • 10 April 2009 - 17:55

    Ellis:

    Lieve Rachel!!

    juist leuk toch een beetje rustig aan, maar volgens mij doe je elke dag nog heeeeel erg veeel dingen!! jeetje dik veel sporten enz daar!! nou leuk hoor!! ja je zit er al bijna 8 maanden...nou het schiet dus lekker op gelukkig!!

    geniet nog van je laatste maanden!!!

    Dikke kus en knuffel van mij!!! XXX

  • 17 April 2009 - 10:35

    Maya:

    ik zou nog steeds reageren maar het kwam er maar niet van. Het maakt niet uit of je spannende dingen te vertellen hebt of niet al je verhalen zijn leuk!Is die eindexamenopdracht nou die opdracht over Shakespaer of is dat weer wat anders? In hoeveel vakken doe je eigenlijk examen. Zijn de examens daar ook in mei of pas later? Zit je onddrtussen al in het tennisteam, waarschjijnlijk sta je al ergens in de top-3! We hebben hier gelukkig een paar dagen heel lekker weer gehad. Iedereen natuurlijk meteen in blote topjes en slippers. Vandaag is het weer even wat minder maar van het weekend wordt het weer mooi. Hoe is de temperatuur bij jou?

  • 20 April 2009 - 10:35

    Henk:

    Hoi lieverd,
    Natuurlijk reageer ik weer op jou grandioos verhaal. Wat zul je, wanneer je terug bent, een tijd overhouden. Elke dag, elke week en elke maand zoveel meemaken... ik ben bang dat dat in Nederland wel weer anders zal zijn. Het gaat nu wel snel, nog een paar weekjes dan is het weer voorbij. Ik kan me nu al verheugen als jij je verhaal gaat vertellen voor de "nieuwe garde"die deze ervaringen ook willen gaan meemaken. Maak er dan maar een mooi verhaal van (zoals die eerste jongen dat toen deed )Dikke kus enne.....je weet het hé?

  • 25 April 2009 - 19:52

    Maya:

    elke dag kijk ik in spanning of er een nieuw bericht staat helaas,plaats je snel weer wat!Hier genieten we momenteel even van het mooie weer. De kids hebben nu lekker vakantie helaas moet ik hard aan mijn artikel werken dus niet veel vrij voor mij! Als jij straks terug bent kun je me mooi helepn met mijn artikelen wat ik vind dat engels schrijven echt een crime en jij bent nu expert daarin. Handig zo'n nichtje!

  • 25 April 2009 - 21:46

    Melanie:

    Lieve Rachel!! Wat een heerlijke verhalen allemaal weer! Je hebt wel een druk leven in the usa.. en volgensmij ook een berenconditie van al dat sporten!!Hahha Ik ben heel benieuwd naar je Prom en natuurlijk naar je dress! Maar ik heb ook weer zin om eens even een puur hollandsfeestje met je te vieren!! Haha geniet er nog even van want het vliegt voorbij!! We spreken elkaar snel..Heeele dikkee kussen(L)x

  • 27 April 2009 - 16:19

    Maya:

    het is al meer dan 3 weken geleden!svp weer een update

  • 27 April 2009 - 17:19

    Rachel:

    Ik hoop vanavond tijd te hebben als ik niet te laat thuis ben van mijn tenniswedstrijden en anders komt het heeeeeeeeeeeeeeel snel, heb weer genoeg te vertellen!!!

  • 28 April 2009 - 13:54

    Maya:

    uit hoeveel sets bestaat eenn tenniswedstrijd in Amerika!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rachel

Na mijn Amerikaanse avontuur ga ik nu het volgende avontuur weer aan: ik ga stage lopen in Nieuw Zeeland:D:D

Actief sinds 08 April 2008
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 67668

Voorgaande reizen:

29 Juli 2011 - 11 Februari 2012

Stage Huka Lodge New Zealand!

10 Augustus 2008 - 15 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: