7 maanden, Baltimore, Tennis, School, NYC!! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Rachel Foppen - WaarBenJij.nu 7 maanden, Baltimore, Tennis, School, NYC!! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Rachel Foppen - WaarBenJij.nu

7 maanden, Baltimore, Tennis, School, NYC!!

Door: Rachel

Blijf op de hoogte en volg Rachel

15 Maart 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hallo lieve allemaal,

Dit keer wat sneller een nieuwer berichtje met mijn laatste update’s out of my big adventure!! Even voor jullie als update, het aftellen is ondertussen voor mijn gevoel bijna alweer begonnen! Zat hier afgelopen week alweer 7 hele maanden!! Nog maar drie maanden en dan zit het er alweer op. Gelukkig nog drie hele leuke, volle en leerzame maanden te gaan en dan mogen jullie mij allemaal weer komen knuffelen:D
Om op het knuffelen terug te komen, heb mijn laatste knuffel vorige week van mama en Bert gekregen. Zij zitten nu weer in Nederland. Dat weekend kwamen ze het laatste weekend van hun reis in Amerika gelukkig gezellig bij mij slapen. Ze kwamen op een zaterdag. Het was een wereld van verschil vergeleken met het vorige weekend dat ze er waren in de tot je knieen liggende sneeuw, deze keer stond de zon hoog en was het trond de 20 graden. Die avond naar de school muscial van Peter Pan gegaan. Was erg leuk en een goed in elkaar gezet stuk. De volgende dag zijn we met het hele gezin naar Baltimore gegaan. Leuke stad. We zijn naar een dolfijnenshow geweest, 4-d show nog beter dan die van Universal studios en hebben allerlei soorten vissen en dieren gezien. Nog een beetje gewinkelt en daarbij heb ik samen met mama mijn ‘prom’ dress gevonden. Heel belangrijk hier en alle meisjes zijn helemaal in de ban van het vinden van de perfecte prom jurk, wel leuk dat ik hem samen met mama heb gevonden. Heb vandaag in New York de perfecte schoenen erbij gekocht. Die avond hebben mama en Bert hun eerste lacrosse wedstrijd gezien van Kristyn om daarna ons laatste etentje samen te hebben voor de resterende 3maanden. De volgende morgen begon voor mij helaas school alweer en was het tijd om mijn laatste knuffels weer te ontvangen! Dit keer gelukkig geen gehuil, want wat is drie maanden nou als je er al zeven gehad hebt??
Zoals ik in mijn laatste berichten over school had geschreven, is mijn tweede semester dus in volle gang! Aan het begin was het allemaal weer erg wennen, maar ondertussen sta ik in elke klas weer een A+. Spaans kan ik de basis ondertussen van spreken, soms is het wel ingewikkeld aangezien ik het in het Engels leer en het dus dubbel moet omdraaien voor mijn gevoel af en toe. Iets wat hier opvallend is, is dat wanneer der een inval docent is er totaal geen respect naar die docenten getoont word en al helemaal niet door seniors. Bijna alle klassen die ik heb zijn met alleen maar seniors(examen leerlingen). Normaal ben ik natuurlijk een heel braaf meisje, maar afgelopen week gedroeg ik me als een echte senior. We hadden een invaller en ik bleef Nederlands praten en deed alsof ik gek was en helemaal niks van Engels begreep, waarop de klas zei dat je in ‘baby’ Engels tegen mij moet praten, wat ze vervolgens begon te doen om mij de opdracht uit te leggen. De helft van de klas zat met tranen in de ogen van het lachen. Toen ze erachter kwam dat iedereen zat te lacgen dacht ze dat ik er voor de gek hield en verklaarde me voor een leugenaar en dat ik naar de pricipal moest, totdat ik mijn paspoort liet zien. Vervolgens boos ze helemaal rood der excuses aan me aan. Dit is dan een voorbeeld van hoe ik deed, maar normaal gesproken houd iedereen invallers voor de gek met dit soort dingen. Ondertussen wist de hele klas ook een woord in het Nederlands te zeggen(zij vroegen hoe je het zei in het Nederlands, ik heb het ze niet geleerd;)) en dat was trut, dus op zijn Amerikaans(wat naar niks klonk) begon iedereen trut te schreeuwen. Normaal ben ik altijd heel braaf hoor, ik ben bij elke docent gewilt, haha. Vandaar dat een invaldocent hier een beroep is, niet veel mensen willen het doen. Het zijn meestal mensen die net uit college komen, of oudere mensen. Het is een functie waar je voor aangenomen word en waar je ook daadwerkelijk geld voor krijgt.
Ondertussen is mijn tennis ook begonnen. Ik heb 6 dagen per week training en als je dan ook nog een zevende dag training wilt mag je op zondag vrij komen spelen. (alles voor de Amerikaanse schoolspirit natuurlijk!!!!) Het meisjes team bestaat uit 24!!!! Mensen. Tennis is niet met hockey te vergelijken. Het is meer lol. Staat altijd keiharde muziek op tijdens de training en iedereen loopt een beetje te kutten. We zijn nu bezig met challenge wedstrijden. Er kunnen namelijk maar 9 mensen in het tennis team zitten om wedstrijden tegen andere scholen te spelen. Het hele team van vorig jaar staat nu in die top geplaats, wat betekend dat ik alle mensen tot de nummer een uit moet dagen EN moet winnen om in het team te mogen spelen. Ondertussen wel gewoon elke dag training wat me gelukkig wel weer in beweging houd. Vele teams houden nu ook inzamelings acties om nieuwe tenue’s te kunnen kopen. Shannon speelt lacrosse en haar team had een inzameling. Ze hadden zumba georganiseerd (zijn allemaal ‘dansen’ op hip-hop muziek, heel intensief, maar heeeeeeeeeeeeeeel leuk). Je betaalt dan om mee te mogen doen en daar betaalt school de tenue’s dan onderandere van. Zumba schijnt ook in NL te zijn, een echte aanrader, heel leuk, heel intensief, maar heel goed voor je en je word er heel vrolijk van:D.
Dit weekend ging ik naar New York City. Geweldig was het weer! Heb mijn nieuwe grote liefde gevonden, weet zeker dat iedereen er verliefd op kan worden. Ik ging met mijn area rep (een vrouw met wie ik contact als ik met iets zit hier ofzo) en met twee andere exchange students, van China. Ook een ander Amerikaans meisje ging met ons mee. Afgelopen vrijdag allemaal geslapen bij Beth (aera rep) om zaterdags vervolgens om 6uur weg te rijden naar NYC. Die dag heel veel gezien en gedaan. Timesquare natuurlijk, 5avenue, central park en nog veel meer dingen. Ik had het meeste natuurlijk al gezien in mijn introductieweek in New York, maar een tweede keer is toch beter. Het weer was beter, mijn Engels is beter en genoot met volle teugen van het lopen door alle straten en langs alle gebouwen. Smiddags naar Chinatown gegaan wat mij weer erg aan mijn vakantie in Thailand deed denken, alle geuren, alle mensen, alle ‘special prices’ en al het rare eten. Heb dit weekend ook aardig wat chinese woorden geleerd van de twee meisjes uit China. Voor iedereen die naar New York gaat, lunchen moet je zeker te weten bij ‘stardusk’ doen. Alle obers zingen wisselend van elkaar en serveren je ondertussen. Gewoon geweldig om te zien hoe dat allemaal gaat. Die avond zouden we overnachten in Brooklynn. Erg leuk natuurlijk. Dan zit je ook weer eens in een woonwijk daar zodat je het leven als ‘wonende’ meer meemaakt. Beth is lid van een soort geloofs iets. Het is een centrum voor gelovige en die zitten door heel Amerika. Zo ook in Brooklyn. Mooi en leuk huisje verder, maar wel met jesus, maria en kruisen overal aan de muur. In de kelder was zelfs een chapel waar op zondags dan dus een service gehouden word. Ja, oma u kunt trots op me zijn. Volgende morgen vroeg eruit, terwijl Beth op de service was zijn wij met de meiden de buurt gaan verkennen en hebben we nog wat geshopt. Heerlijk om gewoon rond te lopen daar en alles te bekijken. Einde van de middag weer terug naar huis gereden en daar zit ik nu weer. Een verhaal te typen om jullie allemaal opde hoogte te houden en een kijkje te kunnen geven in mijn avontuur!! We gaan binnenkort ook een sleepover doen met die chinese meisjes en nog wat andere exchange studenten! Erg leuk om mensen te ontmoeten die hetzelfde als jij doen en ervaringen te delen.
In April komt hier ook iemand slapen uit Sri Lanka voor een week. Ook als een soort ‘exchange’. Erg veel zin in en lijkt me ook erg leuk.
Senior week is ook officieel geboekt. Dat is dus na je examen. De eerste vakantie zonder ouders na je examen. Het is eigenlijk gewoon een groot zuipfeest en allemaal mensen die helemaal los gaan zonder hun ouders. (wel stiekem natuurlijk, want officieel mag het niet;)). Wij gaan dus naar Ocean’s City, te vergelijken met een Blanes, maar dan meer Amerikaans. Ik ga met een paar meisjes, maar alle scholen van de staat Maryland gaan der heen, dus word een grote chaos. Ik ga maar een halve week aangezien papa en Laura ook komen en zodat ik ook nog met John en Terry ben voordat ik vertrek!
Oke, ik ben moe en kan mijn bedje al bijna voelen in mijn gedachte zo moe ben ik, heb nog veel meer te vertellen, maar zal het sparen voor volgende keer:D
Morgen weer vroeg op voor school, hier is de klok ondertussen ookal weer omgezet naar zomertijd, in de rest van de wereld nog niet, maar Amerika houd er altijd van net een beetje anders te zijn dan andere volgens mij.
Bedankt voor de ‘verlaat’ inkomende verjaardags kaarten(Marjon & Maya) Wel heel leuk:D:D.
Veel liefde en knuffels vanuit Queen Anne!! En plaats REACTIES, ze gaan achteruit, reacties zijn altijd leuk:D:D
P.S. Mama lees het commentaar onder de m&m foto;)

  • 16 Maart 2009 - 07:07

    Anita:

    Hey lieve Rachel,

    Zo te horen mis je mama en Bert niet echt. Dat betekent dat je het nog steeds erg naar je zin hebt; dat lees je ook wel in je verhaal. Wanneer je terug bent spreek je dus ook Spaans, gaaf zeg. Wat heb jij veel geleerd in 1 jaar tijd.
    De laatste 3 maanden zullen wel voorbij vliegen, ook omdat het weer weer beter gaat worden en er alleen nog maar leuke dingen op stal staan.
    Geniet nog maar lekker en spreek je weer snel!
    Dikke kus,

  • 16 Maart 2009 - 09:31

    Evelyn:

    Hi Rachel, goed om te lezen dat je nog steeds lekker veel aan het ondernemen bent en het goed naar je zin hebt! Geniet er nog maar van, 3 maanden vliegen om! Ik zie je moeder donderdag en hoor dan alle verhalen over hun trip naar de USA!

    Gr,

    Evelyn

  • 16 Maart 2009 - 16:01

    Armando:

    Leuk verhaal Rachel! Ik krijg alweer helemaal heimwee naar alles! NYC, Maryland, gewoon heel de USA! :'( Als ik rijk was, was ik je nog een keer op komen zoeken haha!

    Nog veel plezier the last three months!

    Groetjes,
    Armando!

  • 16 Maart 2009 - 17:38

    Mirjam:

    O wat mis ik je, het, alles nu al. Gelukkig zijn de M&M's bij ons ook te koop. Een family pack heb ik inmiddels al weer op, maar natuurlijk hou ik veeeeeeeeeeeel meer van jou :) smaak van een M&M is heel snel verdwenen maar het houden van jou gaat natuurlijk nooit over. Alhoewel ik me toch wel wat zorgen moet maken geloof ik als ik je berichtje lees. Klieren op school, uit je dak gaan in Oceancity, een halfnaakte onbekende cowboy bij zijn kont pakken. Geloof dat ik de strengere regels ook maar in NL ga toepassen :). Volgens mij heb ik een heel stuk NY gemist als ik je verhalen zo lees. Betekent dus dat wij samen absoluut naar NY terug moeten gaan volgend jaar ergens.
    Gelukkig klaart het weer hier ondertussen ook een beetje op. Ga morgen een reis door het menselijk lichaam maken.... Je hoort wel hoe dat afloopt. In NL valt dus ook nog wel het e.e.a. te ontdekken. Spreek je zaterdag weer ok? Beat them all! Je moet die tennismeiden maar even een poepie laten ruiken. Gaat je zeker lukken om in het tennisteam te komen en zoniet, dan heb je in ieder geval een heleboel challenges gehad. Ga nu koken want oma is. We hebben alle foto's en video's van USA bekeken. Ben ervan overtuigd dat de laatste 3 maanden helemaala top voor je zullen zijn nu ik met eigen ogen gezien heb hoe geweldig je het daar doet en hoe enorm je het naar je zin hebt.
    3 maanden, dan ben je er weer. Dikke kus XXX

  • 16 Maart 2009 - 18:22

    Oma:

    Je hebt het daar zo naar je zin dat het geen straf is om nog 3 maanden daar te blijven. Ik heb genoten van de streken die je hebt uitgehaald en van je hele verhaal. Ik ben nu bij mama en we gaan zo eten dus groet ik je met een dikke kus.

  • 16 Maart 2009 - 19:30

    Maarten:

    Hey lieverd!!!

    Ik zeg je eerlijk ik had echt geen zin om je verhaaltje helemaal te lezen maar ik heb je moeder en bert gesproken en gehoord dat je het hartstikke goed had.
    Ik hoop dat je het nog superleuk heb daar en als je thuis bent gaan we snel een paar stevige pinten drinken. Kusje M

  • 17 Maart 2009 - 19:22

    Ilja:

    Heey..
    Ik weet zeker dat je het gaat maken bij het tennissen daar.. je maakt ze allemaal in!
    Die foto met die cowboy is echt leuk..! Ik hoop dat je de laatste drie maanden nog heel veel plezier hebt en er echt van geniet.. zal wel weer wennen worden als je terug bent in NL als ik je verhalen zo lees..

    Liefs ilja

  • 17 Maart 2009 - 20:55

    Tante El:

    hai.rachel,iik heb weer genoten van je ontzettend lange brief.ik heb wel zitten lachen om je schoolervaring met de invallende docent.moet ku
    nnen hé.je maakt volgens mij daar een geweldige tijd door om nooit meer te vergeten.geniet n0g maar met volle teugen,want voor je er ergin hebt.zijn die maand
    en al weer om.

    het allerbeste tante el

  • 18 Maart 2009 - 10:38

    Laura:

    Dear Miss Rachel,
    nu ook ons avontuur richting de States steeds naderbij komt, merk ik toch dat ik je berichtjes anders ga lezen, meer op zoek naar handige tips en adviezen om ons verblijf zo aangenaam mogelijk te maken. Ik steek een hoop van je op:
    - eerst gaan we naar New York waar de mannen naakt op straat lopen en die je gewoon kan betasten. Bij ons kan dat alleen tijdes de Gay Pride op de eerste zaterdag in augustus.
    - bedankt voor de tip voor het huis in Brooklyn, graag het adres van dit fantastische hotel, hier wil ik ook slapen. Hebben ze ook roomservice?
    - nu alvast thuis een paar woordjes chinees leren is dus ook handig als je in chinatown "lijst" wil bestellen met "baby pengang".
    - Zumba is inderdaad ook in NL erg "hot" aan het worden en de eerste basisstapjes beheers ik inmiddels ook.
    - het tennissen sla ik even over: 6 keer per week is echt te veel.
    Overigens heb ik wel met je te doen en heb ik zelfs wat medelijden met je. Ga je helemaal naar de States om met name je eigen Proms feest mee te maken met alles wat erbij hoort, dus ook senior week: Heeeeeeerlijk je eerste vakantie na je examen zonder je ouders?! En wat heb jij nou weer: gaat je vader mee en als dat nog niet genoeg is, staat ook je "stiefmoeder" nog eens tijdens DE week van het jaar op de stoep. Ha, ha, leuk hoor, we willen alles meemaken en zullen je geen ogenblik uit het oog verliezen. Nu willen wij eens een keer niets missen. Jij hebt je "senior week" nu 7 maanden lang al gehad en dat was lang genoeg.
    En ik weet dat ik het eigenlijk niet mag vrage en dat het wel heel dom zal zijn, maar goed, ben vroeger ook blond geweest, maar wat is in hemelsnaam LACROSSE. Ik ken wel LACOSTE maar dat zal wel iets anders zijn. Voor nu dikke knuffel en tot aan de mail.

  • 18 Maart 2009 - 12:22

    Rachel:

    Haha, Lacrosse is een Frans woord. Wij kennen het niet in Nederland. Je hebt een soort stick met een netje en een kleine ronde bal(formaat hockey bal). Je probeert te scoren( net zoals in een voetbal op hockeywedstrijd heb je twee goals en twee teams met elk 11 spelers, maar je moet zorgen dat de bal in je netje blijft of door over te gooien naar je team genoten zonder dat de bal afgepakt word. Mama en Bert vonden het erg leuk en een snel spel! Hoop dat dit je een beetje helpt Laura! See you soon:D kisses

  • 19 Maart 2009 - 08:14

    Caroline:

    joehoe een promdress , ben benieuwd, heb je daar nog geen foto van? Enne al een promdate? Je kan moeilijk in je eentje aankomen......... Hier is het aaridg doorscheppen, echt lente weer en super druk. Raissa was nog even in de winkel. Keep in touch.

  • 20 Maart 2009 - 09:24

    Raissa:

    Godd jij met je dan mogen jullie me weer knuffelen wat dacht je van dat jij ons weer mag knuffelen;) snoll!

    snel weer bellen!
    Nog eventjes en dan ben je er weer en binnekort zitten we met ze alle malta onveilig te maken, dat word dikke terror ik heb namelijk al begrepen dat je lorena als team maatje hebt gekozen nou daar heb je dus niks aan;)!
    hahah, daag kindje van me(L)

  • 27 Maart 2009 - 12:14

    Henk:

    Hoi Lieverd,
    Nog twee maanden tegaan. Dan kunnen we eindelijk in jou wereldje gaan kijken. Het lijkt me helemaal geweldig dat jij me zometeen gaat vertellen hoe het allemaal in elkaar zit. Dan ben ik de snotneus. Nu is dus ook voor ons het aftellen begonnen. We gaan er wat van maken.
    Doe iedereen weer de groeten enne.....je weet het hé??????

  • 29 Maart 2009 - 17:38

    Ellis:

    Lieve lieve rachel!!

    Wat leuk dat je weer naa NYC bent geweest en die vakantie naar Ocean's city..haha volgens mij gaan daar leuke tijden beleefd worden!! Ben benieuwd!! Nog drie maandjes wachten en dan weer lekker de beest uithangen met jou!!!

    Dikke kussen en knuffels van de kip (binne kort 3 kippen er bij!!!!)

  • 01 April 2009 - 09:24

    Maya:

    heb al een tijd geleden je leuke verhaal gelezen maar had nog geen berichtje achtergelaten. Zit je ondertussen weer een beetje in je eigen ritme nu je weer 'alleen'bent? Ik kan me voorstellen dat die overgang toch weer even lastig is. Maar jehbt weer allemaal nieuwe dingen op school en leuke zaken in het vooruitzicht. Hoe zit het met dat tennis . Als je u niet geselecteerd wodrdt voor het team moet je er dan helemaam mee stoppen of mag je dan wel gewoon trainen maar niet voor het schoolteam uitkomen. Je schrijft dat het niet met hockey te vergelijken is qua fanatisme maar 6 keer trainen per week vind ik toch heel behoorlijk. Hoe is het weer ondertussen daar bij jou. Hier begint eindelijk de lente een lekker zonnetje en 15 graden van het weekend voorspellen ze zelfs 20 gragen maar je weet het hier nooit afgelopen weekend ben ik weer zowat weggespoeld op het voetbalveld. Vanavond ga ik naar Nederland Macedonie Het elftal van Steyn moets gisteren vlaggetjes en programmaboekje op de stoelen leggen en mogen vanavond als beloning naar de wedstrijd. Uiteraard is er begeleiding nodig, dus daar heb ik me voor 'opgeofferd'ik hoop dat het een doelpuntenfestijn wordt!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rachel

Na mijn Amerikaanse avontuur ga ik nu het volgende avontuur weer aan: ik ga stage lopen in Nieuw Zeeland:D:D

Actief sinds 08 April 2008
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 67691

Voorgaande reizen:

29 Juli 2011 - 11 Februari 2012

Stage Huka Lodge New Zealand!

10 Augustus 2008 - 15 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: