April showers brings May flowers.... - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Rachel Foppen - WaarBenJij.nu April showers brings May flowers.... - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Rachel Foppen - WaarBenJij.nu

April showers brings May flowers....

Door: Rachel

Blijf op de hoogte en volg Rachel

28 April 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hallo lieve allemaal!!!:) Na alweer een paar verzoeken om een nieuwe blog te schrijven, hier is die dan weer. Ga maar rustig zitten, want een verhaal zullen jullie nu ook krijgen!!!!;) Ik ben de afgelopen weken ontzettend druk geweest met weer veel leuke en nieuwe ervaringen!! Ik zal mijn verhaal zoals altijd vervolgen vanaf mijn laatste blog.
Ik had dus sprinbreak. Shannon en ik hebben die week op een huis van kennissen gepast die op vakantie waren. Is een heel groot huis met zwembad, jacuzzie, een meer, alle wii spellen die je je maar kunt indenken en nog veel meer vermaak!! Was geen straf dus om daar een weekje op te moeten passen en hun huisdieren te verzorgen. Het laatste weekend van mijn sprinbreak was pasen! Pasen is hier toch wel veel groter dan in Nederland en ook echt een traditie in de Wheeler family. Op zaterdag was Terry nog druk allerlei snoep en ander soort zoetigheid te kopen. Ookal is iedereen 17 a 18 jaar, paaseieren worden nog steeds versierd door alle jeugd. Op zaterdag kwam er een stoet vrienden langs en we hebben met zijn alleen paaseireren versierd. Als een traditie maakt Terry elk jaar een paashaas carrot cake (zie foto's). Die paasmorgen stond er voor iedereen een grote mand met snoep en chocolade voor iedereen klaar. We zijn pasen met de hele familie wezen vieren in Baltimore in het huis van John zijn moeder. Natuurlijk was er die dag ook een lacrosse wedstrijd en moest de hele familie daar heen! Gelukkig wilde niet iedereen van de familie, ik ben met hun naar een bloementuin in Baltimore gegaan. Heel veel mooie bloemen. Sommige ruimtes waren als een jungle met alle planten die er waren, sommige ruimtes waren naar een woestijn ingericht. Zo waren er allemaal ruimtes met verschillende klimaten. Leuk om te zien. Op de terug weg zijn we door een 'zwarte' buurt terug gereden, waar je savonds niet in je eentje wilt lopen. Interessant om dat ook eens te zien, leek ook weer net een film zoals die buurt er dan uit ziet en alle mensen naar je kijken. Natuurlijk hoor je met pasen paaseieren te zoeken. Aangezien Johnny al 22 is en Kristyn en Shannon ook op een leeftijd komen dat ze voor alleen chocolade niet op zoek gaan, dus vullen ze hier alle paaseieren met geld. Ik was natuurlijk heel goed en heb ik totaal 34 dollar aan paaseieren gevonden:D!! Die maandag nog lekker een dagje vrij en toen begon het 'harde' high school leven weer!!!
Zoals mijn titel al aangeeft is april hier een echte regenmaand, het houd niet op! Goed voor al het boerenland hier, want het heeft allemaal water nodig. Niet normaal hoe snel alles nu groeit op alle velden! Heel veel van mijn tennis wedstrijden gingen dus ook niet door, waardoor we binnen in the gym training hadden en ik dus niemand uit kon dagen. Doordat al die wedstrijden steeds afgelast waren of niet afgemaakt had ik afgelopen weken elke dag wedstrijden, wat betekend dat ik van smorgens tot savonds laat op pad ben. Voor sommige scholen moeten we 2 uur in de bus zitten, heel lang, maar we mogen gelukkig wel eerder uit onze lessen op school. Ik zit ondertussen gelukkig wel in de top 9, dus speel wel officiele wedstrijden. Volgende week heb ik alweer mijn laatste wedstrijden voor tennis en dan is het tennis seizoen over! Zoals ik ook met hockey had komt er weer een senior night waarbij je ouders je het veld oplopen aangezien het je laatste high school tennis wedstrijd is en afsluitend is er dan een cookout waarbij iedereen eten brengt.
Het weer word nu gelukkig beter. Het is dan ook al bijna mei en dat bekend ZON ZON en nog eens ZON. We krijgen nu af en toe al voorproefjes. Vanaf afgelopen vrijdag tot vandaag is het elke dag 32 graden geweest!!! Ik heb me laten vertellen dat dat nog vrij ‘koud’ is vergeleken met temperaturen in juni. Ben ondertussen alweer aan het vervellen door alle zon en het buiten tennissen, maar ben mijn nieuwe bruine laagje alweer aan het opbouwen nu ik zoveel buiten ben voor tennis. Normaal zag je herten langs alle velden, nu zie je heel veel kalkoenen ook! Wel gaaf om te zien, moet altijd wel goed oppassen dat je ze niet aanrijdt. Met dit weer zijn er ook veel vossen. In de nacht wanneer ze hier bij mij thuis op de velden lopen gillen ze als kleine meisjes. Is heel eng, in het begin schrok ik wakker en moest ik gelijk aan een horror film denken, haha. Als antwoord op Maya’s vraag hoe tennis hier gespeelt word. Als het weer goed is speel je net zoals op tv gewoon: best out of three. Als het weer niet goed is of het is windig speel je 8 games. Wie het eerste 8 heeft met twee punten verschil. Ze spelen hier ook niet op gravel(hoe je het ook schrijft) maar gewoon op een stenen vloer.
Na weer een weekje school te hebben gehad na mijn vakantie had ik die zaterdag een hockey toernooi op de universiteit in Maryland. Ze hebben een heel goed hockey team. Die dag hadden we gelukkig de mazzel dat het ook weer 30 graden was! Het was 2uur rijden, wat betekende dat ik op mijn zaterdagmorgen om half 7 op school moest zijn!!!! Viel behoorlijk zwaar, maar lekker amerikaans stop je onderweg natuurlijk even bij dunking donuts voor een koffie, muffin, donut or whatever. We hadden die dag ook een clinic. Bleek de jongen die die clinic gaf Nederlands te zijn en hier een jaar geleden heen te zijn verhuisd. Dus weer even lekker Nederlands kunnen praten, iedereen om ons heen snapte er niks van natuurlijk. Het einde van de dag was mijn huid zo rood en verband dat ik bijna niet meer kon lopen! Ik heb de laatste twee wedstijden zelfs in een joggings broek en trui gespeelt aangezien de zon zooo’n pijn deed(in 30 graden, iedereen lachte me weer uit natuurlijkL).
Vorige week weer een drukke schoolweek gehad. Elke dag weer vroeg weg en savonds laat weer thuis. Op dagen dat ik vroeg klaar ben heeft Shannon wedstrijden, dus gaan we daar met de hele familie weer heen! Hier gaat de hele familie altijd naar alle wedstrijden van hun kinderen, alle ouders zijn daar heel fanatiek in. Nooit is een ouder ook maar 1 minuut te laat, ik bedoel stel dat je de eerste minuut van de wedstrijd mist? Dat kan toch niet?
Ik had ook een seniormeeting die week. Daar worden heel duidelijk alle regels voor graduation uitgelegt. Dat komt nu ondertussen heeeeeeeeeeeeeeel dicht bij!! Mijn Gap en Cown zijn bijvoorbeeld wit, dus moet je een witte jurk en witte schoenen daaronder dragen. Officieel nog 4 echte schoolweken en dan alleen nog examens en dan zit het er alweer op! Examens stellen niks voor. Je hebt voor elk vak een examen dat 15% van je eindcijfer uitmaakt. Ik sta in al mijn klassen nog steeds een A+ en de finals schijnen makkelijker te zijn dan de tussentijdse toetsen(heeeeeeeeeel makkelijk) die je in de klas hebt. Graduation is op 4 juni! Ik mag ook oplopen naar het podium en mijn cap opgooien zoals in films!! Ik krijg alleen geen diploma, maar wel een certificate of participation. Zoals wij dat natuurlijk ook in Nederland doen is er een senior trip. We gaan naar Six Flags in New Jersey! Je moet 25dollar betalen en de bijdrage van school is een lunch! 1 uur onbeperkt eten in een van de restaurants in Six Flags. Scholen hier denken niet echt in het thema 'gezond'. Gelijk 6juni zal ik dan naar ‘seniorweek’ gaan aan het strand voor een halve week waarna papa en Laura mij zullen ophalen en we nog even samen met mijn gezin zijn voordat ik alweer naar huis kom!
Afgelopen weekend had ik tigerfest! Dat is een groot festival een keer per jaar op de universiteit waar Kristyn en Johnny heen gaan. We hebben het hele weekend bij Kirstyn geslapen in haar dorm room. Weer een geprop natuurlijk en weer op een keiharde vloer slapen, maar wel leuk om weer allemaal te zien. Er was dus een groot festival, wat betekend dat er daarvoor natuurlijk weer goed gedronken moet worden! Het festival begon alleen al om 2uur smiddags op zaterdag, dus begon iedereen smorgens vroeg al met drinken, Waar je ook liep op campus, iedereen was dronken( of ook wel zoals ze het hier noemen: WASTED, SHITTIE, HAMMERD). Weer op allemaal leuke houseparty’s geweest waar weer bierpong, flipcup en allerlei andere Amerikaanse drinkspellen. Hier spelen ze altijd drink spelletjes. Op de campus zelf is politie niet heeeeeeeel streng als het om the drinking age gaat. Zolang ze je het maar niet zien doen. Er kwam een bekende Amerikaanse groep optreden; The American Rejects. Denk niet dat jullie ze in Nederland kennen. Ik ken ze ondertussen als Amerikaanse natuurlijk wel! Was een geslaagd weekend.
Die zondag weer snel naar huis gereden, want die dag zou er een vrouw uit Sri Lanka naar huis komen die deze week bij ons blijft. John zit in de Rotary en die organiseren vaak uitwisselings programma’s met andere landen. Ashanti zoals ze heet, blijft hier tot donderdag. Is erg leuk om met iemand in huis te zitten die dingen ook raar of anders vind. Ze is erg aardig en heeft me al een slaapplek aangeboden voor als ik ooit in Sri Lanka op vakantie wil! Die zondag hadden we eerst een cookout met alle anderen mensen uit Sri Lanka bij de leider van de Rotary club. Ik heb denk ik nog nooit zo een mooi huis en lang eromheen heb gezien. Hun huis staat ook op een route voor toeristen en in een tour om te bezichtigen enzo! Leuk gepraat met alle anderen mensen uit Ski Lanka en wat ervaringen met ze gedeeld!
Dan kom ik alweer aan bij deze week!! Sinds vorige week is school helemaal in het thema van dronken autorijden. Ze houden dan ook allemaal acties! Vorige week plukte ze vrijwillig mensen uit de gangen en die waren dan zogenaamd doodgereden door een dronken autorijder. Hun gezichten werden wit gemaakt en ze moesten een shirt dragen met: I am only a memory now. Ze mochten de rest van de dag ook niet praten. Aangezien er elke 33 minuten iemand omkomt door een dronken autorijder werdt er elke 33 minuten een grote bonk door de luidsprekers afgespeelt. De grotere redenen dat de school nu het hele project van dronken achter het stuur gebruikt is doordat prom aankomende zaterdag is. Veel mensen zullen dus gaan drinken EN rijden. Vandaag werden alle Seniors uit hun klassen geroepen(prom is alleen voor seniors). Wat ze dus hebben gedaan is een heel ongeluk nagebootst. Precies zoals dat in het echt zou gaan! Eerst hoorde we een melding over een ongeluk. Buiten hadden ze een heel ongeluk in elkaar gezet. In elkaar geplette auto’s. Gewonden, doden, dronken bestuurder. Het was zooo echt. Politie, brandweer, lijkwagens, ouders van slachtoffers en zelfs een trauma helikoper! Auto’s werden uit elkaar gezaagd, ze deden precies zoals het zou gaan als het in het echt zou gebeuren. Het word georganiseerd door mijn county, omdat er elk jaar zoveel jongeren overlijden door dronken autorijders!(zie filmpje).
De hele reden voor dit alles is dat PROM!!! Dat is aankomende zaterdag! Het is heel groot hier en alle meisjes gaan al 1 onder de zonnebank om mooi in hun jurk te zijn. Haarafspraken, manicures, pedicuren en alles erop en eraan! Prom is alleen voor seniors. Dus het is je eerste prom en je laatste. Natuurlijk hoor ik daar ook bij, dus mijn haarafspraak en alles is ook gemaakt! Ik weet de excacte planning niet, maar ik zal zeker een uitgebreid verslag geven in mijn volgende blog!!!
Dan even over dat virus uit Mexico! Het heerst hier niet. Dichtsbij is in New York. Scholen sluiten hier helaas niet!
Nog heel even en ik zit alweer opweg terug naar Nederland. 15juni om 14:10 zal ik aankomen op schiphol! Papa en Laura komen nu ook heel snel! Die zullen op 3juni bij mij zijn zodat ze op graduation kunnen zijn!
Zoooo, ik zit dit verhaal lekker in de tuin te schrijven aangezien het nog lekker warm is en voor morgen helaas weer regen voorspelt word. Het is een boekwerk geworden, ben zonder twijfel weer veel vergeten te vertellen, maar tot zover mijn verslag van mijn geweldige avontuur!Voor jullie fijne koninginnennacht en dag!! Vind het toch wel erg jammer dat ik het moet missen! Zal me oranje aankleden donderdag;) haha!
Dikke knuffels en kussen en tot snel!

  • 29 April 2009 - 06:26

    Henk:

    Eindelijk weer eens de eerste enne... je weet het he?

  • 29 April 2009 - 07:01

    Mirjam:

    Ga nu je story lezen, will be back!

  • 29 April 2009 - 07:15

    Anita:

    Hoi Lieve Rachel,

    Wat een verhaal weer! Wel goed vind ik het vooropgezette ongeval op school door drunk driving. Zouden ze hier ook eens wat vaker moeten doen. Er is nl. net een Nederlandse juf door een dronken driver verongelukt, toen ze een band van de auto aan het verwisselen was.
    Wie heeft nu de plek van ons ingenomen, met de flowers brengen? John en Terry I guess!!
    het zal nu best wel moeilijk voor je gaan worden meis. Je staat straks nog met 1 been in de USA en met je andere al in Nederland. Super veel succes met je examens voor straks en geniet lekker van de dingen die je nog gaat meemaken!!
    Ik zie je in Juni!!!!
    Groetjes aan de family en dikke knuffel voor jou.
    Anita

  • 29 April 2009 - 08:02

    Mirjam:

    Daar ben ik dan weer. Het duurde even, maar we krijgen dan ook wel heel wat te verwerken zeg. De video van het drunk driving vind ik wel beangstigend hoor. Moet je toch niet aan denken na afloop van een geslaagde avond en jaar! Doe dus aub heeeeeeeeeeeeeeel voorzichtig en stap niet in bij iemand die gedronken heeft!!!! Dat je de flowergarden mooier/leuken vond dan de lacrosse game, geeft wel aan dat je in hart en nieren toch echt wel een Hollandse bent. Afgelopen weekend was hier het bloemencorso, gaan we volgend jaar dan wel naar toe of naar de keukenhof :) Het weer hier is de afgelopen twee weken ook heel mooi geweest. Ook ik was met tennissen verbrand en ging vervellen op mijn voorhoofd! Heerlijk hoor dat mooie weer en de voorspelling voor morgen, koninginnedag, is ook vrij goed. Heb je eigenlijk wel iets oranjes? Doe in ieder geval maar je Hollandse tulpenslippers aan :)
    Dit weekend dus waarschijnlijk weer niet bellen, aangezien je helemaal bezig bent om jezelf nog mooier te maken dan je al van jezelf bent! Lieverd, ik ben zo trots op je en wens je heel veel plezier bij de Prom. Voorzichtig met de rits van je jurk :) en zorg dat alle strassteentjes erin zitten he. Niet teveel drinken en zeker niet bij een dronken bestuurder instappen of in de buurt komen. Maak er een onvergetelijke dag van! heel veel dikke knuffels. xxxxxxxxxxxx

  • 29 April 2009 - 09:45

    Maya:

    Yes, een nieuw bericht! ik kreeg zelfs kippenvel van die video over dat dronken rijden! Ik vind het ook wel een goed idee om mensen zo bewust te maken, mag hier ook wel!
    Je schreef dat je een hockeytoernooi had met school. Moet dat niet tennistoernooi zijn , want hockey is toch helemaal afgelopen. Die foto in de garden was zeker niet toevallig bij the tulips from Holland. Je hebt je wel weer prima geamuseerd afgelopen maand lees ik, heerlijk hoor. Wat ik niet begrijp is dat al die ouders altijd naar die sporten van die kinderen kunnen kijken. Bij mij weten zijn ze in Amerika toch altijd aan het werk. Kennen ze geen part-time werk en hebben ze ook maar heel weinig vakantiedagen. Hoe doen ze dat dan?
    Dat je eerder uit de klas weg mag voor sportwedstrijden geeft ook wel aan het belang dat er in amerika aan sport wordt gehecht. Ik ben heel benieuwd hoe je prom gaat worden. Toen ik afgelopen zomer in Essex was, was daar net graduation en daar lopen ze dan ook allemaal in die toga's laat ik maar zeggen. En daar zijn ook alleerlei voorschriften aan wie wat voor soort toga en hoed op mag/moet. En na de graduation allemmaal in vreselijke ordinaire uitgaansoutfits. maar dat ordinaire schijnt typisch voor Essex te zijn. Heel veel plezier op je prom en denk eraan niet in de auto bij iemand die gedronken heeft!Probeer in Amerika ook maar de BOB te introduceren!

  • 29 April 2009 - 12:20

    Holly:

    Leuk weer een verhaaltje rochel. haha dat ze de paaseieren met geld vullen, wist ik echt niet.

    Tot snel, succes!
    liefs& dikke kus

  • 30 April 2009 - 19:59

    Oma:

    Het was weer een fantastisch verhaal en ik moest bij het zien van de video van drunk driving denken aan de afschuwelijk ongeluk dat vandaag is gebeurd in Apeldoorn waarbij een auto een aanslag wilde plegen op de koningin en haar familie, maar die miste maar er werden wel 5 mensen gedood en 9 ernstig gewond. Afschuwelijke beelden op TV. Sorry Rachel maar ik moest je dit wel even vertellen en ik hoop dat je me dit niet kwalijk neemt. Overigens heb ik weer genoten van al je belevenissen en ik hoop dat je voorzichtig bent met drinken!!! op je feest. Stuur je nog een blog voor je weer naar Nederland komt????
    Kusjes vam oma.

  • 30 April 2009 - 22:31

    Tante El:

    ik heb een reactie ge
    plaatst over je enorme lange epistel.
    het is nu een uur later
    en het blijkt.dat het er niet op staat,
    bij het vorige berichtging dat net zo.kwam er ook niet op.
    ik snap niet hoe dat komt
    nu dan maar weer een kort bericht. want dat zal wel weer niet doorkomen.ik bedank je voor je enorme epistels en vraag je toch vooral
    je niet te laten verleiden door de drank
    let goed op bij wie je in de auto stapt. ik wens je nog een fijne tijd toe met veel plezier
    ik neem aan .dat dit bericht je ook niet bereikt. in ieder geval n het allerbeste

    tante el.

  • 30 April 2009 - 22:39

    Rachel:

    Dit bericht heeft me bereikt tante el!!! En oma er komt zeker nog een berichtje voor mijn terug komst! Had op telegraaf.nl idd al gezien over vandaag, zieke mensen op de wereld...kus

  • 03 Mei 2009 - 17:11

    Laura:

    Langzaam maar zeker zullen we aan het idee moeten wennen dat het een van je laatste blogs aan het worden is. Goh, wat zullen we dat straks missen, kun je dat in Nederland ook niet blijven doen, is eigenlijk wel leuk. Als je dit leest is het voor jou "the day after". Ik ben echt heel erg benieuwd hoe je prom is geweest: hoe vaak ben je gekust, heb je lekker punch gedronken, hoeveel gebroken nagels, ben je netjes thuis gebracht, en zo ja, is hij nog mee naar binnen geweest? Het zal toch niet gebeuren dat je thuis komt en "never been kissed"! Geen "lady in red" maar "angel in white" dus. Laat de foto's maar alvast doorkomen, de tekst verzinnen we er zelf wel bij. Ik heb nog een paar leuke foto's van Koninginnedag in Amsterdam, die stuur ik je nog wel door, dat is leuk om bij jou te laten zien. Gekkenhuis was het, maar goed, je zal het wel zien. Je pa die pegeltjes stond te zweten in die grote sloep. Nou, vandaag zal wel een "bad hairday" worden met al die haarlak, speltjes en troep in je haren. Lekker relaxen en morgen weer fris op!

  • 05 Mei 2009 - 09:08

    Maya:

    is het toeval dat op die servetjes PAAS staat. Oke eigenlijk moet het pasen zijn maar daar lijkt het meer op dan op easter

  • 06 Mei 2009 - 09:20

    Caroline:

    veel plezier op de prom, ben benieuwd naar je jurk, wel fotos op je site zetten he!

  • 16 Mei 2009 - 20:49

    Maya:

    ik was net bij oma en ze liet me jouw berichtje met foto van het prom zien! hartstiiike mooi. Graag snel een verslag met hoe het was geweest en meer foto's!

  • 18 Mei 2009 - 14:31

    Melanie:

    LIeve rachel!
    Tijdje al niet meer gesproken! Ik schrok mij dood ik bekijk altijd eerst je foto's en dan je verhaal mijn godd ik schrok mij dood! (drunkdriving)Wel goed dat ze dat doen vlak voor de PROM! Ow.. ik ben zó benieuwdd naar je DRESS! haha GENIET van alles dat nog komen gaat want het is nu echt aftellen! 15Juni 14.20 sta je weer in Nederland! Gelukkig want veel langer had het van mij niet hoeven duren! Chick succes met je examens en ENJOY the PROM Lovesss Dikke kussenn xx

  • 18 Mei 2009 - 19:17

    Maya:

    over 4 weken ben je al weer gewoon hier!snel he

  • 18 Mei 2009 - 23:52

    Rachel:

    Ja ik kom inderdaad al weer heeeeeeel snel thuis nu! Maar de laatste 4 weken heb ik nog genoeg te doen!! Na aankomend weekend komt er weer een nieuw berichtje!!!

  • 22 Mei 2009 - 17:47

    Maya:

    Ben je al bezig met je examens? Hier zijn ze al begonnen. En is het dan net als hier dat je dan verder ook helemaal geen les meer hebt of werkt het daar anderss. En als je geen les meer hebt , wat doe je dan? En wanneer krijg je de uitslag dus weet je of je geslaagd bent. is dat voor je met je "klasgenoten" op vakantie gaat of erna? kennen ze ook het fenomeen eindexamenstunt of is dat typisch nederlands. Als je nu nog aan het blokken bent veel succes met de laatste loodjes!maar die examens daar zijn voor jou toch peace of cake. Ik zit hier te worstelen met mijn engelse artikelen. Ik zal blij zijn als je terug bent dan kan ik je hulp inroepen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rachel

Na mijn Amerikaanse avontuur ga ik nu het volgende avontuur weer aan: ik ga stage lopen in Nieuw Zeeland:D:D

Actief sinds 08 April 2008
Verslag gelezen: 2506
Totaal aantal bezoekers 67668

Voorgaande reizen:

29 Juli 2011 - 11 Februari 2012

Stage Huka Lodge New Zealand!

10 Augustus 2008 - 15 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: