Het einde komt in zicht... - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Rachel Foppen - WaarBenJij.nu Het einde komt in zicht... - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Rachel Foppen - WaarBenJij.nu

Het einde komt in zicht...

Door: Rachel

Blijf op de hoogte en volg Rachel

25 Mei 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Heej lieve en trouwe lezers!!
Ondertussen zitten mijn blog berichten er alweer bijna op. Vandaag precies nog 3 weken en dan zit ik weer lekker en vertrouwt in ons kikkerlandje! Kijk er erg naar uit, maar het is toch ook wel heel raar om hier weer weg te gaan. Ik heb hier toch een hele tijd geleeft en elke dag opnieuw van alle nieuwe, rare en Amerikaanse gewoontes genoten.....MAAR zover is het gelukkig nog even niet, ik zal jullie eerst mijn update vanaf mijn laatste blog berichtje geven!!!
Ik was achtergebeleven bij het ow zo en veelbelovende PROM!!! Ondertussen 3 weken geleden...Een hele onderneming hier zal ik maar zeggen! Prom was op een zaterdag. Prom is een afsluitend schoolfeest aan het einde van het schooljaar. Juniors organiseren het voor de Seniors als een soort high school afslutingsfeest Er waren die schoolweek afgezien van het opgezette ongeluk nog heel veel bijeenkomsten op school om ons te waarschuwen echt niet te gaan drinken als je naar prom gaat. Die zaterdagmorgen werden we vroeg wakker en zijn we snel naar de bloemist gereden, waar we zoals alle meisjes dat hebben in amerika een bloemenarmand opgepikt, aansluitend met je jurk. Vervolgens snel doorgereden naar onze kappersafspraken en onze haren helemaal mooi en leuk laten opsteken. 4uur en 50 haarklipjes verder waren we dan eindelijk klaar bij de kapper. Daarna snel door gereden naar een kennis die Shannon en mij mooi heeft opgemaakt. Daarna weer snel naar huis jurken opgehaald en door naar de eerste foto stop. Dat was bij Shannon's beste vriendin. Daar waren we met een klein groepje. Alle ouders komen ook altijd met al die schoolfeesten hier, om foto's te maken. Amerikanen zijn gek op foto's en houden dat allemaal netjes bij in een album. Hier is het hele foto gebeuren voor het feest zelf heel groot, de locatie waar die foto's gemaakt worden is dan ook heel belangrijk. Al helemaal als je een senior bent(dus in je laatste jaar zit en dit dus je laatste prom is). De locatie waar we dus met een hele groep zouden verzamelen was bij een kennis met een huis aan het water. Na alle tienduizend foto's gingen we met die hele groep naar iemand huis om met zijn allen te eten. Daarna kwamen we dan eindelijk tot het prom aan, waar het eigenlijk allemaal om gaat. Het schoolfeest zelf stelt niet heel veel voor, alle lichten zijn gewoon aan(aangezien in voorgaande jaren mensen het aan het doen waren op de dansvloer en ze na afloop condooms van de grond konden vegen!!!!), alle meiden gooien hun schoenen in de hoek, en zoals je in Nederland een bar hebt waar je een drankje, meestal bier of wijn haalt, had je hier limonade fontijnen en brownies...Is weer eens iets anders laat ik maar zeggen;) Natuurlijk heb je ook een King en Queen, maar als je dat wilde zijn moest je jezelf opgeven, het is niet dat je gewoon random gekozen word. Dat is dus opzich wel nep. Na prom zijn we met een hele groep naar een afterparty gegaan.. Weer lekker amerikaans en heel gezellig!! Het hele gebeuren voor het feest is leuker dan het hele feest zelf, het mooi maken en alles!!
Zoals ik vorige keer al vertelde was het tennis seizoen over! Gelukkig voor mij toen nog niet. Elk jaar heb je ook de regionale kampioenschappen waarbij alle scholen uit mijn regio samen komen! Alleen vier mensen gaan naar de regionale kampioenschappen! Mijn coach had mij gekozen om daar heen te gaan om mix-dubbels te spelen!! Het was op een vrijdag, op een schooldag, maar hier gaan 'schoolsporten' boven school, dus natuurlijk krijg je dan gewoon vrij!!! Aangezien ik officieel nummer 10 was, was onze ranking heel laag en speelde we dus hele goede teams. Je had die dag twee wedtrijden en als je die zou winnen moest je de volgende dag terug komen. We hadden beide wedstrijden gewoon!! We versloegen nummer 2 en 4, dus heel erg goed!! Hele leuke dag gehad, maar natuurlijk vergeten zonnebrand op te smeren, dus de volgende dag kwam ik terug als een kreeft en stond mijn huid heeeeeeeeeeeeeeel strak!!! De dag hebben we helaas verloren, we zijn uiteindelijk 3e in de regio geworden!
Mijn laatste officiele schoolweek zit er ook weer op! Morgen beginnen onze 'finals'. je hebt voor elk vak een final en die telt voor 15% mee. Het is totaal niet met Nederland te vergelijken. Je hoeft hier niet te leren en iedereen doet gewoon niks eigenlijk. Het is zegmaar niet zo een chaos als dat het in Nederland is tijdens de examens. Docenten maken ook gewoon hun eigen examens en alles is A, B, of C. Vaak voor toetsen geeft de docent je ook de letterlijke antwoorden en vragen voor de toetsen, dus als je je study guide doorleest haal je heel makkelijk een 100%. Ik sta in al mijn klassen nog steeds een A. Het niveau van school hier is gewoon niet erg hoog, je kunt vrij makkelijke klassen kiezen om te slagen. Je kunt ook moeilijke klassen kiezen, maar het hoeft niet om te slagen hier. In mijn Engelse klas heb ik als een 'exchange' student als een van de weinigen een A. Ik doe er serieus heel erg weinig voor. Aantal uren geleerd voor mijn examen morgen: 0, is hier ook niet nodig, achteraf heb je spijt als je geleerd hebt aangezien het vaak zo makkelijk is en je bijna letterlijk antwoorden hebt.
Het weer is hier ondertussen ook heel erg goed. Elke dag rond de 30 graden. In weekenden zijn we nu veel bij vrienden en alles gaat natuurlijk lekker Amerikaans buiten op de grill. Amerikanen gebruiken hun oven nauwelijks als het zo warm word als nu, alle airco's staan weer loeiend aan. In school staan ze ook weer ijskoud aan, aangezien je hier de school niet mag verlaten tijdens pauzes en ook niet naar buiten gaat merk je dus eigenlijk niks van dit lekkere weer. De grote reden dat ze het zo koud maken in school is om te voorkomen dat meisjes zich te 'blood' of 'sexy' kleden. Dresscode is weer in volle gang laat ik maar zeggen. Na school veel bij vrienden met zwembaden en dat is hoe we de dagen nu een beetje invullen. Gewoon lekker genieten. Aan elk eind van het seizoen is er een senior awards night. Hier geeft school ook altijd scholar ships weg. Na high school gaan mensen hier naar college. Je betaalt per jaar zo een 25000 dollar! Niet niks dus en school geeft dus heel veel geld weg. Als je een goede atleet bent kun je dus ook geld krijgen. Was leuk om allemaal te zien. Daarna was het alleen met mijn tennis team en zegt je coach gewoon wat goeds over je en krijg je een varsity letter. Varsity is zegmaar het hogere team in high school sporten. Voor mensen hier is dat papiertje heel belangrijk.
Afgelopen weekend was memorial weekend, wat betekend dat ik vandaag nog lekker een exstra dagje vrij was. Vrijdag gezellig met het hele gezin uit eten geweest en zaterdag hebben we een poesje voor Kristyn uitgezocht. Die is verhuisd naar het huis waar John zijn moeder voorheen woonde. Heel schattig klein grijs poesje!!(zie foto) de rest van de dag lekker gewinkelt, naar the mall geweest, outlets en lekker rond gewandelt. Voor graduation MOETEN meisjes een witte jurk en nette witte schoenen dragen aangezien we een witte gap en cown krijgen. Shannon en ik zijn goed geslaagd voor alle 'verplichtingen'! Zoals een traditie van mijn familie gaan ze elk naar naar vrienden van hun toe met een huis aan het water. Daar zijn we zondag tot vandaag geweest!! Was erg gezellig, hele mooie locatie!! Met alle jongeren het water opgeweest meet de banaan, tube's en waterskie's!! Was heel erg leuk, savonds groot kampvuur, Bqq, veel drank, muziek, veel mensen!!! Nadeel: we moesten die nacht wel een in een tent slapen! Nachtmerrie dus. Ik haat mensen die snurken, en natuurlijk sliep ik met twee mensen die beide lagen te snurken, dus ik ben maar in de auto gaan slapen!! NOOIT meer! Ging om 4uur snachts naar bed en werd om 7uur weer wakker. Wel heerlijk aan het water gedompelt en een frisse duik genomen in de vroege morgen!
Aankomende week zijn de examens dus. Vrijdag is een make up day. Ik ben dus donderdag klaar met mijn hele high school adventure!! De hele reden waarom is hierheen ging. Iedereen begint nu ook graduation party's te plannen, daar zal mijn komende weekend ook uit bestaan. In nederland begint dat rond 10uur en koop je een paar bier kratjes, wijn en chps. Zet muziek op en klaar. Hier begint het dan al smiddags en moet je zwemspullen en schoenen om spelletjes mee te spelen meenemen! Heel grappig om al die verschillen te zien! Iederen heeft hier natuurlijk ook zwembaden en het weer is lekker, dus is heerlijk in de zon overdag. Die week erna hebben we alleen de seniortrip nog, graduation rehearsal, graduation en dan seniorweek!!! Kijk erg uit naar al deze dingen! Papa en Laura zijn hier ook bijna, erg veel zin in!!! Die halen mij op halverwege de seniorweek.
De velden zijn hier ondertussen ook weer geplant, mais.(zie foto)
Ik zal zeker nog een berichtje schrijven voordat ik terug kom, over graduation en alles!!! Voor nu ga ik stoppen, John en Terry zijn vandaag 24 jaar getrouwt dus we gaan uit eten met het gezin!!!
Dikke knuffels en kussen vanuit een eindigend avontuur in Queen Anne!!!

  • 26 Mei 2009 - 05:46

    Maarten:

    Ik verheug me erop om je weer te zien :)
    Veel plezier nog en tot over 3 weken(K)

  • 26 Mei 2009 - 08:12

    Mirjam:

    Wat heb je toch een fantastisch leven daar! Behalve natuurlijk het kamperen :) Wist al dat je daarvoor niet in de wieg was gelegd, maar nu weten we het weer zeker!
    Nog maar 3 weken en dan ben je inderdaad weer thuis! Wat is dit jaar achteraf gezien toch snel gegaan. Hoop dat je je ook weer snel thuisvoelt in de normale wereld aan de Noorderweg zonder alle glitter & glamour, houseparties, prachtige jurken, feesten, BBQ's, zwembaden, kortom the American way of living! Back to basics hier. Maar wel weer met je eigen vrienden, een lekker wijntje, even snel naar het dorp (of de fiets, ben benieuwd of je het nog kan), gewoon lekker kneuterig weer allemaal. Maar deze herinnering kan niemand je meer afnemen. Ben ontzettend trots op je wat je dit jaar toch allemaal maar gepresteerd hebt, ondanks dat je overal gemakkelijk een A voor staat. Je moet het toch maar allemaal in het Engels doen! Geniet nog maar met volle teugen van je laatste 3 weken en natuurlijk het zien van papa en Laura. Daarna kunnen we weer heerlijk knuffelen! Dikke kus

  • 26 Mei 2009 - 08:40

    Maya:

    Jouw berichtje was net wat ik nodig had. Ik ben vanochtend 2 uur bezig geweest om in deventer te komen maar i.v.m. uitvallende treinen door het onweer vannacht kwam ik niet verder dan Utrecht. Daar dus maar weer teruggegaan naar de VU. Vreselijk chagrijnig dat begrijp je! Ik riep hier al ik moet chocolade of iemand moet een leuk verhaal hebben want ik baal verschrijkkelijk. gelukkig kwam er dus een leuk verhaal van jou! heerlijk dat weer daar en ik zou ook wel dat "tubing" willen doen. maar ja wij zitten hier in nederland waar het (trein)verkeer meteen weer plat ligt na een nacht storm en onweer! Maar over ruim een maand zit ik ook lekker in Spanje. Dat herinnenrt me eraan dat ik nu echt aan mijn artikel moet gaan werkebnn want 1 juni is de deadline. Het feiot dat het artikel in het engels moet is echt killing voor mij. Ik ben daar zo slecht in. Vooral de typisch nederlandse begrippen. Hoe vertaal je nu "maatschappelijk stage" of, en dat is de titie van een project "alles naar wens?" Ik ga maar weer aan de slag.

  • 26 Mei 2009 - 11:58

    Lisanne:

    Wat een leuk verhaal weer :D En wat een mooie jurk had je aan! Over 3 weken ben je alweer in het darp om vieuxtjes te drinken ;) Geniet er nog maar lekker van!! En tot gauw XXX

  • 26 Mei 2009 - 20:52

    Marjon:

    Nog maar 3 weken! tjemig, wat gaat dat snel. Het zal wel een dubbel gevoel zijn, tuurlijk weer heelijk om thuis te komen (in een prachtig "nieuw" huis en een super nieuwe kamer - is erg mooi geworden!), maar ook jammer om afscheid te nemen van je Amerikaanse leven. 't Zal best wel weer even wennen zijn en misschien zelfs een beetje saai. Daar heb je elke week wel bijzondere dingen die je doet/meemaakt... Maar ik vind het wel weer erg leuk om je straks in levende lijve weer te zien. Wij gaan vrijdag lekker even naar Griekenland, ook genieten van zon en warmte (hoewel we hier niet echt hoeven te klagen, het voorjaar was beslist niet slecht). Roos heeft inmiddels haar A-diploma gehaald en is supertrots dat ze nu zonder bandjes mag zwemmen op de vakantie.
    Lieve Rachel, geniet nog met volle teugen van de laatste weekjes van je Amerikaanse avontuur. Liefs Marjon

  • 26 Mei 2009 - 20:59

    Marjon:

    Vergeet ik nog te zeggen dat je er prachtig uit zag in de prom dress en (hair)make-up! Superrrrrrr

  • 27 Mei 2009 - 13:20

    Maya:

    jij ziet er inderdaad geweldig uit maar veel andere (als ik naar de foto kijk)vind ik net bruidjes of echte bloemetjesgordijnen, of ben ik nu heel onaardig!

  • 27 Mei 2009 - 14:26

    Rachel:

    Haha nee je bent niet gemeen door dat te zeggen, wit is meestal de kleur die je draagt in je senior jaar, maar Amerikanen zijn ook altijd allemaal van de felle kleuren en alles! Ik ben er ondertussen aan gewend...

  • 28 Mei 2009 - 11:11

    Laura:

    Het laatste berichtje op je weblog en dan wordt het elkaar weer lekker in de haren vliegen, oeps, sorry, in de armen vliegen. Ik was nog even die foto van de Proms goed aan het bekijken, je hebt al veel haar maar jemig joh, een koningspoedel zou nog jaloers op jou geweest zijn. Je zag er werkelijk prachtig uit. Neem maar mee die jurk, kun je altijd weer een communicantje een plezier mee doen. Nou, de koffers staan inmiddels in huize Foppen gereed. En weet je wat het leuke is: de meeste zijn helemaal leeg! Kan die verzameling Amercan Stuff van jou allemaal mooi in. We hebben goed gecheckt hoeveel bagage mee mag, en we gaan bepakt en gezakt lekker weg. Voor ons geen beautycase, kunnen we die ook nergens laten staan (heb wel eens gehoord dat iemand die vergeten was op het vliegveld). Nog 1 dagje werken en dan is het zover. De laatste cadeautjes bij elkaar schrapen, hoe hollandser hoe beter, dus als je van kitsch houdt, kom gerust even langs, je struikelt over het delfts blauw. Maar goed, zij vinden het daar leuk dus doen we ons best. Nou schattebout, afscheid nemen hoeft deze week niet: USA HERE WE COME!!!

  • 28 Mei 2009 - 20:38

    OMA:

    Het was weer fantastisch en ik heb het dan ook met plezier gelezen. Inm iddels zit je examen er ook op en ik ga er van uit dat dat je goed is afgegaan. Geniet nog van de laatste dagen met je vrienden en met pappa en Laura want voor je het weet is alles voorbij. Rachel nog hartelijK bedankt voor de mooie foto en die prijkt nu in mijn fotogalerij. Zie alweer uit naar je volgende bericht.Geroetjes en een dikke kus van oma.

  • 30 Mei 2009 - 05:43

    Maya:

    je examens zitten erop! je hoefde wel niet hard te werken maar het zal toch wel een lekker gevoel zijn dat het er nu op zit. Gisteren had je dus make up day. Wat betekent dat precies het zal wel een soort jaarafsluiting zijn en niet een schoonheidsparty?!Ga dit weekend maar lekker uit je bol op de examenfeesten, voor je het weet sta je weer onder ouderlijk toezicht!

  • 03 Juni 2009 - 10:01

    Maya:

    het gaat nu zeker wel heel snel! Ben je al langzaamaan je spulletjes aan het pakken. Waarschijnlijk ga je ver over de maximale kilo's.heb je seniorweek voor of na graduation?
    En graduation rehearsel , dat is nou weer tpisch amerikaans om dat te gaan oefenen! Heb de seniortrip al gehad en waar was dat naar toe? We hebben hier de laatse tijd ook heerlijk weer dus ik krijg langzamerhand een lekker kleurtje. het zijn wel sproeten maar dei zijn ook bruin. Waneer komen Laura en je vader, of zijn die er al?

  • 04 Juni 2009 - 07:25

    Ev:

    Dit is een ervaring die je de rest van je leven zult herinneren en die niemand je af kan nemen!
    Het jaar is inderdaad omgevlogen...... maar ik weet zeker dat je het hier ook weer mega gezellig gaat vinden! Veel plezier met je laatste dagen daar en ik zie je vast wel een keer in t Gooi! X

  • 04 Juni 2009 - 14:32

    Celine:

    HOOOI rachel,
    het is dan bijna zover he! 11 dagen en dan ben je er weer! zal allemaal wel weer wennen voor je zijn! gaan snel een drankie drinken als je terug bent! het jaar is wel omgevlogen zeg! kan me nog goed herrinneren dat we wild gingen plassen haha! doen we snel weer haha

  • 04 Juni 2009 - 14:32

    Celine:

    ho mn bericht was nog niet klaar! nog heeeel veel plezier de laatste dagen!!
    liefs celine

  • 09 Juni 2009 - 13:13

    Anita:

    Hoi Rachel,

    De laatste dagen voordat je weer naar Nederland komt!! Je bent nu vast aan het genieten met papa en Laura.
    John en ik zijn toevallig net terug uit NY. We waren daar met memorialday!! Ongelofelijk wat een gezellige drukte Timesquare was volledig afgesloten voor verkeer. Overal bandjes en andere muzikanten. En prachtig weer!! Maar dat hoef ik jou niet te vertellen, want dat weet je zelf wel natuurlijk. Ik wens je veel sterkte met het afscheid nemen, dat zal heus niet meevallen na een jaar bij hun gewoond te hebben. Ik hoop je natuurlijk ook snel weer eens te zien, maar dat zal wel goed komen.
    Goede reis terug en welkom in Huizen!!!!!!!
    Liefs,
    Anita

  • 12 Juni 2009 - 18:10

    Maya:

    we verwachten natuurlijk nog wel een blog over je graduation and seniortrip and seniorweek. Waarschijnlijk ben je nu nog heel gezellig druk met je vader en laura en komt het daarom (nog)niet van. Ik blijf gewoon je blog checken!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rachel

Na mijn Amerikaanse avontuur ga ik nu het volgende avontuur weer aan: ik ga stage lopen in Nieuw Zeeland:D:D

Actief sinds 08 April 2008
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 67668

Voorgaande reizen:

29 Juli 2011 - 11 Februari 2012

Stage Huka Lodge New Zealand!

10 Augustus 2008 - 15 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: