5maanden, examens, obama en meer!! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Rachel Foppen - WaarBenJij.nu 5maanden, examens, obama en meer!! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Rachel Foppen - WaarBenJij.nu

5maanden, examens, obama en meer!!

Door: Rachel

Blijf op de hoogte en volg Rachel

21 Januari 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Heej iedereen:D

Is alweer een tijdje geleden sinds mijn laatste berichtje, maar heb het voor het eerst dat ik even rust heb gehad de afgelopen 3 weken! Zoals mijn titel al verklapt zit ik hier nu alweer ruim 5 maanden!!! Half way my stay!! Heb echt zo een gevoel van trots, als de tweede helft net zo snel gaat als de eerste, zie ik jullie morgen allemaal alweer en kan ik eindelijk zonder stiekem te doen weer een drankje drinken:P haha. Voor iedereen die wilt weten wanneer ik terug kom: Ik kom op 15 Juni weer terug!
Maarja ik zal verder gaan in mijn belevenissen;).Vanaf mijn vorige verhaal zouden we die nacht in John’s moeders huis gaan slapen (ja dat is dat hele enge huis in de bossen). Ik heb die nacht de longen uit mijn lijf geschreeuwt, ik had de gang deuren open laten staan en John liep door de gang midden in de nacht om naar de wc te lopen, ik natuurlijk met mijn fantasie rijke hersens dacht dat het een eng iets was wat door de gang heen liep, waardoor ik het keihard op het gillen zette! Het is nu ondertussen drie weken geleden en word er elke dag nog mee gepest. Maargoed, die week begon school weer, na een two week break is het knap lastig om 6uur weer je bedje uit te moeten gaan. Die week waren we bezig met onze voorbereidingen voor de examens. Rustige weekJ
Dat weekend heb ik voor het eerst een dode bambi gezienL Ik stond uit het raam te kijken had net een glas water gepakt, en opeens zie ik op de QUAT een hert liggenL Ik liet spontaan het glas water uit mijn handen vallen!! Een goede vriend van John jaagd altijd op ons terrein, zo nu ook. Ik ben ondertussen al gewend aan het feit dat jagen heel normaal is hier in Amerika en dat ik geregeld in de morgen word gewekt door harde geweer schoten, het is zelfs raar als je het niet leuk vind hier. Ik ben toch maar op de foto gegaan met dat hert (lachend, terwijl ik mijn adem inhield omdat ik bijna moest kotsen van de stank), het is namelijk toch een deel dat bij de Amerikaanse cultuur hoort;). Dat weekend had ik ook een verjaardag. Hier doen ze dat niet zoals bij ons. Hier gaan ze altijd met een hele groep uit eten (hebben ze een excuus om uit te gaan;)). Dit keer bij een mexicaans restaurant!! Als je in Amerika zegt dat je jarig bent krijg je in de meeste plaatsen een gratis toetje en komt het personeel een liedje voor je zingen. Niemand komt hier ook thuis voordat ze thuis moeten zijn, hier in Amerika hebben alle mensen van 17 en 18 nog een tijd. 12uur thuis, ookal is het vet saai ergens, niemand zal voor 12uur thuis zijn, ze moeten hun ouders laten zien dat ze het kunnen tot zo laat denk ik??
Vorige week was de week dat mijn examens eindelijk begonnen! Voordat ik begon wist ik in ieder geval zeker dat ik hier niet zou zakken! Ik ging in twee van mijn klassen met het hoogste cijfer van de klas mijn examen in. Mijn eerste examen was op een donderdag, Dance: Final Performance. Het was net zo een Ballet school auditie. Ik stond daar alleen in zo een danslokaal voor een camera en moest 60 ballet, jazz, modern en tapp pasjes gaan doen. Dik voor lul natuurlijk weer in mijn pakje. Daarna moest je een zelf gemaakte dans opvoeren. Die dag daarna had ik mijn schriftelijk examen voor dance. Makkelijker kon het serieus niet zijn. Iedereen liep te piepen hoe moeilijk het was. Als ik het zelfs al kan, moet een gemiddelde Amerikaan het in zijn eigen taal ook kunnen denk ik zo.
Afgelopen weekend was een lekker lang weekeind!! Afgelopen maandag was ik vrij in verband met Luther King Day. Afgelopen vrijdag zijn we met een hele groep wezen disco bowlen. Was er gelijk al klaar mee toen na 6 keer gooien al 2 nagels gebroken waren:P haha. Zodra ik hier muziek luister gaan mensen altijd vragen of ik het ken en of wij muziek hebben, haha duuuuuuuuh, ze denken echt dat we uit de onderwereld komen ofzo:P
Die zaterdag had ik weer een typisch Amerikaanse Houseparty. Zodra mensen hier alleen zijn feesten ze vanaf de dag dat hun ouders weg zijn tot de minuut voordat ze terug komen! Naja hele gezellige avond/nacht gehadJ Ik moet echt weer inkomen zodra ik in NL ben, moest twee dagen bijkomen van dat feestje:P Ben ik ook totaal niet meer gewend in dit brave Amerika;) Wat me op roken brengt, want dat doe ik ook al 5maanden niet meer:D Het goede nieuws: Ik ben bijna 18, dus mag dan officieel roken in Amerika.(Ga ik niet doen hoor, haha). Zie je het verschil in dit weekend en in een weekend dat een Nederlands persoon zou hebben als ze in haar examens zou zitten??? Leren doen ze hier gewoon NIET. Zegt genoeg over hoe makkelijk het is;)
Dinsdag. We hadden maar een examen die dag, want die middag moesten we verplicht Obama kijken op school. Ik vond het heel interessant om te zien en ook hoe alle Amerikanen er hier op reageren. Sommige hebben spontaan hun vlag naar beneden gehaalt(alle Amerikanen hebben hier altijd hun vlag uit) en sommige hebben hun aandelen in de economie terug getrokken. Veel mensen zijn bang dat ze veel geld door Obama en zijn nieuwe systeem zullen gaan verliezen. Het is hier een big deal tussen ‘black and white’. Alles word nu gelijk in racisme gegooit door veel mensen. Voor mij was het wel leuk om dat alles zo op tv te zien, omdat ik daar kort geleden zelfs nog stond in DC. Amerikanen zeggen DC, niet Washington DC. Om terug te komen op mijn examens, ik had die dag computertech. Ik was bijna klaar en op het laaste moment liep WORD vast(moet mij natuurlijk weer overkomen). Mijn leraar kwam erbij en sloot het met zijn domme kop af, waardoor mijn hele gemaakt examen foetsie was, maar hij geloofte wel dat ik het goed gedaan zou hebben, dus ik heb een A. Haha, fijn die A, maar beetje apart. Vandaag had ik maar een examen aangezien ik jaarboek het hele jaar heb, dus daar geen examen in hoef te doen!! Was een examen me 100 vragen, maar allemaal a, b, c, of d. Ook nog eens vragen die we ook op onze mid terms hadden gehad.Het word je hier zoooo makkelijk gemaakt;)
Om al mijn leraren te bedanken dat ze mij dit semester in de klas hebben genomen heb ik ze allemaal een appeltaart gegeven! Zelf gebakken:D Ze waren er allemaal heel blij mee en vonden me een geweldige ervaring om mij in de klas te hebben. (Kan natuurlijk ook niet anders met zo iemand als ik:P)
Nu ben ik eindelijk klaar en zit ik in jaarboek!!! Ik heb morgen en vrijdag lekker vrij, dus een lang weekend! Kristyn, Shannon en ik passen vanaf vanmiddag tot vrijdagavond op het huis van kennissen. We moeten de honden, vissen en katten voeren. Ze hebben een heel groot huis en de nieuwste wii spellen!! De wii is hier helemaal in, vooral gitar hero. Naja wel leuk en gewoon lekker relaxt. Ze hebben ook kabel en snel internet in tegenstelling tot ons;) Kan dus eindelijk een beetje snel internetten en kabel tv kijken!
Het is hier de afgelopen week hier koud geweest. Drie dagen lang kwam kwam het niet boven de -10 en nu begint het eindelijk weer wat warmer de worden. Rond de 0 graden! Er valt geen sneeuw ofzo, het is alleen gewoon heel koud. Amerikanen hebben ook niet radiatoren door het hele huis zoals wij dat hebben. Ze hebben meestal altijd een soort kachel beneden en een soort van verwarming door het huis. (Merk er weinig van). Het is altijd gewoon koud eigenlijk over in Amerika waar je komt. Zelfs als je uit eten gaat kun je beter je jas aan houden af en toe!
De afgelopen weken had Shannon ook veel basketbal. Aangezien dat niet helemaal mijn sport is en ik niet zoals de hele familie ga kijken(dat is hier ook zo anders, de hele familie gaat altijd OVERAL samen heen, of het nou over de supermarkt gaat of een dagje winkelen terwijl niet iedereen er zin in heeft, iedereen gaat altijd mee), kook ik dan lekker zelf!! Ik eet eindelijk weer normaal Nederlands eten dan! Had lekkere hutspot gemaakt en gewoon gezond! Amerikanen hebben de neiging overal boter doorheen te doen, rijst, aardappels, kip en ik bedoel echt brokken boter!! Het is geen eens lekker. Alles is vrij simpel wat ze koken en alle groenten komen uit de diepvries en veel eten komt uit kant en klaar paken. Geen echte sauzen, knoflook of dingen te bekennen zoals hoe wij dat maken. Gelukkig heb ik knoflook en verse groeten een beetje kunnen introduceren hier;)
Ik zou ook gaan skieen deze semesterbreak, maar dat gaat niet meer door. Er gingen alleen maar jonge kindjes en de meisjes waarmee ik zou gaan hadden helaas geen geld:( Toch nog een jaartje wachten;)
Dan nog een leuk nieuw ding:D Ik ga leren autorijden, dat is hier allemaal onwijs makkelijk en aangezien mijn gezin gelukkig ook met schakel rijd is het alleen maar een goede oefening alvast voor in Nederland. Ik hoef alleen theorie examen te doen wat bestaat uit 20 vragen en waarvan je minimaal 80% goed moet hebben. Die vragen schijnen heel easy te zijn. Als ik die test haar krijg ik mijn learning permit, dat betekend dat ik mag reden met iemand van 21 naast me mits het (host)familie is. Normaal gesproken krijg je na 6 maanden je rijbewijs en dan moet je pas verzekering enzo gaan betalen, maarja dan ben ik alweer terug! Kan nu dus lekker gaan oefenen met rijden en het kost me niks! Eerst natuurlijk die test nog doen;)
Naja heb eigenlijk meer te vertellen, maar mijn les is klaar!! Voor mijn lieve mama, alvast gefeliciteerd voor morgen en hoop dat je het opgestuurde cadeautje leuk vindJ Tot over 4 weken en dan zullen we zien of je er ook ouder uit ziet;) `

Dikke kussen en knuffel vanuit Queen Anne

  • 21 Januari 2009 - 21:30

    G.:


    Tot volgende maand!

    kusssssssss

  • 21 Januari 2009 - 21:33

    Anita:

    Hoi Lieve Rachel,

    Wat kun jij een verhalen schrijven zeg!!!!
    Hier in Nederland hebben wij de inauguratie van Obama op tv gezien. Heb je al die mensen zien staan op de Mall?? Ongelofelijk, wij weten wat een afstanden dat zijn. Overal mensen; ik vond het erg indrukwekkend.
    Nou jij gaat zeker slagen met allemaal A's, vooral als je werk niet eens nagekeken kan worden; wat een giller! Inderdaad nog maar een paar weken voordat je mama weer ziet. Fijn voor je.
    Afgelopen zondag zijn we in je nieuwe huis wezen kijken. Dat ken je niet meer terug hoor. Ik heb je jaarfoto gezien, ziet er geweldig uit.
    Alvast veel plezier met mama, Bert, Michiel en Geert. Tot schrijvens!
    Kus, Anita

  • 22 Januari 2009 - 03:58

    Caroline:

    hi rachel, kon je geen rijlessen je 2e semester nemen? Ik had nl auto rijden tijdens school, heel relaxed en voor de lunch even mcdriven, ja je moet wat..... en als je daar slaagt dus ook praktijk krijg je wel je amerikaanse officiele rijbewijs mee altijd makkelijk en handig. Kost bijna niets. Ik zit nu op Bali, dikke kus vanaf hier.

  • 22 Januari 2009 - 08:08

    Mirjam:

    Zit nu op mijn werk. Heb het teddybeerkopje mee genomen naar mijn werk. Kan ik er de hele dag door naar kijken en natuurlijk de tekst lezen "Home is where your mom is". Zo is het maar net:) Was heel bijzonder om jouw vannacht als eerste aan de telefoon te hebben gehad en je kadootjes "gezamenlijk" uit te pakken. Kan bijna niet meer wachten tot het zover is om je weer te zien. Nog eventjes... Dat verhaal van computertech is echt te bizar. Maar goed, je hebt een A op zak dus helemaal top. Kan je na gaan hoeveel vertrouwen die leerkracht in je heeft. M&M's heb ik goed opgeborgen zodat Michiel ze niet op kan eten! De stokjes zal ik wel met hun delen. Vindt Bert nl. erg lekker. Fijne dagen nog en spreek je weer snel!.

  • 22 Januari 2009 - 08:10

    Ev(elyn):

    Hi Rachel,

    Weer een geweldig verhaal, je hebt daar echt een leuke tijd en dat je nu al op de helft bent, time flies!
    Je rijbewijs daar halen is nog makkelijker dan je schoolexamens, dus kun je nagaan!

    Gefeliciteerd met je moeder.....Ik zie dr zondag en ben errruggg benieuwd naar de resultaten van de verbouwing!

    Heel veel plezier met alles maar weer,

    Grtz,
    Ev

  • 22 Januari 2009 - 14:42

    Holly:

    Ik moest van je weer een leuke reactie plaatsen;) haha dus komt diee dan..
    nee lieve rachel je bent weer lekker bang gemaakt en ik zou denk ik niet kunnen lachen bij zo'n hert vind het knap van je.

    dus we kunnen weer aftellen tot 15 juni! Helamaal top. Heb ook zin om je weer te zien.

    Dikke kussssss

  • 23 Januari 2009 - 22:45

    Oma:

    Het is weer een fantastisch verhaal geworden wat prettig wegleest en ik zou zo denken dat je zo schrijfster zou kunnen worden; ik denk dat dat je wel goed zou afgaan. Je schrijft niets meer over sporten is dat zaalhockey dan niet doorgegaan? Op school haal je alleen maar A's voor je vakken; ben jij nu zo superslim of zijn de anderen super dom? Ik hou het dan maar op het eerste. Ik zie weer met belangstelling naar je volgende bericht uit. Dikke kus en knuffel van oma.

  • 24 Januari 2009 - 16:28

    Anniek:

    Hey Rachel!
    Heeel erg sorry voor mijn late reactie... maar zo te horen ben je er al achter gekomen! :) Leuk dat je je permit gaat halen enne... tis heeel erg makkelijk, dus het gaat je zeker weten wel lukken! Veel plezier! Liefs, Anniek

  • 24 Januari 2009 - 19:19

    Marjon:

    Hai Rachel,

    Heerlijk weer om je verhalen te lezen. Als je daar nu al kunt leren autorijden, scheelt dat je hier veel tijd en geld, super hoor. Het is goed om te horen dat je het nog steeds zo naar je zin hebt en blijf maar lekker genieten want je zal zien dat de 2de helft nog sneller gaat voor je gevoel. Heel veel plezier strakjes met Mirjam,Bert, Michiel en Geert!
    Dikke knuffel Marjon

  • 26 Januari 2009 - 08:49

    Laura:

    Leuk verhaal weer, Rachel, jammer dat je daar geen punten voor krijgt, want ik vind het elke keer een dikke vette A waard. Met dat soort punten kun je nog presidentin van the states worden. Als iemand uit de bush bush (ha ha, snap je hem) van Kenia president kan worden, een of andere vage acteur van western films (reagan)of iemand het baantje van zijn vader overneemt (Bush jr) het zelfs tot presdient kan schoppen dan kan jij het met al die A's ook.
    Trouwens, ik vond dat dode hert er minder onsmakelijk uitzien dat die hutspot van je. Doe mij dan toch maar een hertebiefstukje. Die "smashed carrots" kunnen dan wel lekker zijn, het ziet er niet uit. Geef mij bamby maar. Zo, en wat gaan we doen met Valentijnsdag? Ook "very hot" in de states. Is er niet iemand heimelijk verliefd op je zodat je je alvast kunt verheugen op een surprise party. Zou me niks verbazen, Rachelletje, bereid je maar vast voor op "candy", "flowers", "big hugs" and " love yous".
    Nou schat, het aftellen is begonnen naar 15 juni. Succes met je rijlessen en zorg dat je geen bambys aanrijdt.

  • 26 Januari 2009 - 19:51

    Mirjam:

    Heb zojuist de tickets geboekt! 16 februari naar NY, dan op vrijdag 20 februari met de auto van New York naar Queen Anne. WATCH OUT, HERE WE COME.
    R&R hebben je echt niet uitgelachen hoor Rachel. Ze vonden het echt geweldig om je weer even te zien. Ze hebben ook naar je presentatie voor de rotary gekeken. Ze zijn SUPERTROTS op je! Ze hebben ook even het huis geinspecteerd om te kijken hoe het allemaal nu moet als je weer terug komt. Ze hebben wilde plannen hoor! :)
    Nog 25 nachtjes slapen en dan staan we voor je neus!
    Dikke kus lieverd. Spreek je gauw (als de telefoon het weer doet.

  • 27 Januari 2009 - 06:37

    Ilja:

    Heey Rachel..
    Super leuk verhaal weer, ik kijk er elke keer weer naar uit! echt goed van je dat het daar allemaal zo goed met al die A's!! rijlessen zijn ook zeker handig..! Ik vind dat hertje echt zielig knap dat je er zo bij kan zitten lachen voor de foto! Ik hoop dat je het leuk hebt de laatste vijf maanden!
    Liefs Ilja

  • 27 Januari 2009 - 18:23

    Ellis:

    Heey lieve Rachel!

    We hebben vandaag al veel gepraat maar toch even reageren!!

    Ik wil teneerste ook een keer 1 van je beroemde appeltaarten!!

    Ten tweede ja wie wil rachel nou niet in de klas dus als de appeltaarten vies zouden zijn hadden ze er toch niks van gezegt !! haha grapje!

    En ten derde, ik mis je en ik kan niet wachten tot 15 juni!

    dikke kus Ellis

  • 27 Januari 2009 - 19:54

    Tijn:

    Wat is het weer leuk om je verhaal te lezen! Blijf nog steeds jaloers op je:P! Ik zit gewoon nog in dat kut 4vwo:@grr..!
    Ik spreek je binnenkort wel weer op msn!
    x

  • 29 Januari 2009 - 23:19

    G.:

    2 weekjes moppie.. (L)

  • 06 Februari 2009 - 14:12

    Henk:

    Hoi kleine Fop,
    hebben elkaar wel gesproken,toen je zo'n dorst had, maar toch even een berichtje. De maand is aangebroken dat je dus nu een grote meid gaat worden. Je bent dan snotneus af. Ik moet daar natuurlijk wel even aan wennen, want die kleine meid bestaat dan niet meer. Je gaat een nieuwe fase van je leven in. Je bent namelijk dan al 18 jaar. In je vorige fase, van laten we zeggen 12-nu, heb je het geweldig gedaan. (daarvoor natuurlijk ook) Ik ben er trots op jou vader te mogen zijn. Hele dikke kus en knuffels en de groeten aan het geweldig gezin van je.Enne.... je weet het hé?

  • 10 Februari 2009 - 12:46

    Maya:

    ik was aan het kijken of er alweer een nieuw verhaal van je stond , maar helaas! ook zag ik tot mijn "schrik" dat ik nog niet eens gereageerd had. Hoe zijn je examens afgelopen? heb je alle cijfers al binnen. En ben je nu begonnen met nieuwe vakken en hoe bevallen die. Ik lees nog alleen maar over eten en feestene en niets meer ov er sporten. Ben je nog actief (behalve met dansen dan !) het is hier van dat vredsekijke ongezellige februariweer. En nu jij in amerika zit heb ik d4eze maand ook geen feestje om naar uit te kijken. Is de winter bij jou ook zo vervelend? Maar jij kan je nu natuurlijk verheugen op de komst van je familie. Komende week vliegen ze al. Hebn jij dan vrij van school (voorjaarsvakantie) of doen ze daar niet aan.
    ik hoop weer snel wat van je te lezen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rachel

Na mijn Amerikaanse avontuur ga ik nu het volgende avontuur weer aan: ik ga stage lopen in Nieuw Zeeland:D:D

Actief sinds 08 April 2008
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 67682

Voorgaande reizen:

29 Juli 2011 - 11 Februari 2012

Stage Huka Lodge New Zealand!

10 Augustus 2008 - 15 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: