Thanksgiving - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Rachel Foppen - WaarBenJij.nu Thanksgiving - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Rachel Foppen - WaarBenJij.nu

Thanksgiving

Door: Rachel

Blijf op de hoogte en volg Rachel

04 December 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hello all of you,
Aangezien vele mensen mij al weer begonnen te mailen of smsen om een nieuw berichtje hier komt er dan weer eentje;)
Zoals altijd zal ik weer verder gaan waar ik de vorige keer gebleven was. Zoals gezegt kwam thanksgiving eraan een big deal hier voor iedereen wat heel simpel gezegt gewoon een groot vreet vestijn is en waarbij alle familie weer gezellig naar huis komt. Zo ook bij ons Johnny en Kristyn kwamen gezellig naar huis voor de week. Er kwamen veel vrienden over de vloer en iedereen bleef slapen, Amerikanen zijn daar heel makkelijk in, gewoon op de vloer of op een harde bank, ze vinden het allemaal wel best. We gingen naar Terry's moeder voor thanksgiving, vroeg in de morgen gingen we al weg en hebben eerst de hele morgen in het ziekenhuis gezeten waar haar man nog steeds ligt om hem toch nog een beetje het thanksgiving gevoel te geven. Daarna hadden we een zogenaamde thanksgiving lunch. Ik had die avond daarvoor 2 lekkere Hollandse appeltaarten gemaakt en voor de rest hadden wij in plaats van kalkoen, kip dit jaar. De broers en zussen en alle kleinkinderen kwamen ook, maar bleven maar even. Smiddags hebben we kerstfilms gekeken (ookal was het thanksgiving maar toch)
Die avond zijn we Armando wezen ophalen(vriend van Michiel) hij kwam uit DC en aangezien mijn 'oma' daar ook woont was dat wel zo makkelijk. Hij werd gelijk voorgesteld aan mijn gekke gezin, het heeft mijn hostvader twee dagen gekost om te kunnen zeggen: Wil je een biertje? Dus met volle trots toen Armando aankwam probeerde hij het hem te vragen en na vertaling wist Armando hem te begrijpen. De volgende dag zijn John, armando en ik naar Annapolis gegaan naar een Navy Academy, de enigste plek in Amerika waar ze officiers opleiden, was heel leuk om rond te lopen en alles te bekijken. Het plaatsje Annapolis zelf is ook ontzettend mooi en lijkt totaal niet op Amerika, maar meer een schattig Europees plaatsje. Die avond ben ik met armando Quat gaan rijden en heb hem alle velden laten zien om vervolgens naar een Amerikaanse Football game te gaan met alle cheerleaders, fans, gekte en naja alles erop en eraan weer. Daarna zijn we weer naar een typische houseparty gegaan. Het was de bedoeling dat het een klein feestje zou worden maar binnen de kortste keren stond de hele straat vol met auto's(aangezien hier natuurlijk iedereen autorijd en niet even makkelijk een fiets pakt). Dit keer ging het feestje alleen anders dan normaal, door alle auto's was het de politie niet ontgaan dat er een feestje aan de gang was. Zodra de politie aankwam lopen riep iemand heel hard: POLICE, POLICE, iedereen keihard wegrennen, de bossen in, achter bomen verschuilen, sommige mensen gleden uit over het zwembad, het was gewoon weer net een film. Mensen verstopte hun drank in de wasmant, naja het was geweldig. Als je hier namelijk betrapt word met underage drinking heb je heel veel gezeik en moet je curcussen volgen enzo. De politie gaf alleen een waarschuwing als over 20minuten niet iedereen onder 21(je moet 21 zijn om te drinken hier) weg zouden zijn, zouden ze gearessteert worden. Iedereen rennend naar de auto's en op naar de volgende houseparty, deze keer waren alle auto's afgeschermt achter de bomen. Dezelfde mensen waren daar ook weer. Na een tijdje toen er wat minder mensen waren zijn we met zijn allen weer terug gegaan naar het eerste feestje! Naja hele leuke nacht gehad dat echt weer met films te vergelijken was. Volgende dag zijn we weer naar Annapolis gegaan, maar deze keer met het hele gezin, de broer van John en zijn vrouw kwamen ook en zouden die nacht bij ons blijven slapen. Gewoon heel leuk plaatsje en winkeltjes gekeken. Savonds heeft Armando zijn eerste crabcakes mogen proeven. We hadden filmpjes gehuurt en savonds relaxt een filmpje gekeken. De volgende morgen voelde niemand zich echt lekker en hebben we de hele dag allemaal als zieke mensen op ons bed/bank gelegen en geslapen. Maandag morgen voelde Armando en ik ons nog steeds niet helemaal geweldig, maar toch mee naar school gegaan. Elk meisje vond hem serieus lekker of beter gezegt: SO cute or hot. Ze vroegen zelfs aan mij of die homo was aangezien hij er zo leuk uitzag, want de jongens die er zo leuk uitzien hier in Amerika zijn meestal homo. Op mijn school zijn serieus ook echt alle jongens lelijk, of naja gewoon niet mijn smaak;) Naja was leuk om hem mee naar school te nemen. De volgende morgen is die verder gegaan in zijn reis door Amerika. Was leuk om weer Nederlands volk om me heen te hebben en even lekker Nederlands te praten. Heel veel mensen op school vonden het zo vet dat we meer talen dan alleen maar Engels konden praten! Op dat feestje hebben we ook veel mensen Nederlands geleerd(zover je het Nederlands kan noemen). Leuke filmpjes van gemaakt, maar ongepast voor mijn blog;)
School dan weer, volgende week donderdag hebben we ons dansconcert weer, deze keer moeten we alleen 5 dansen opvoeren waarvan je er eentje zelf hebt gemaakt en een cijfer voor krijgt naarmate van wat voor formaties je erin verwerkt. De groepsdansen worden heel leuk en het geld wat het concert opbrengt gaat naar het goede doel in verband met kerstmis. Ik heb het nog steeds erg naar mijn zin op school. De dag voor thanksgiving break hadden we in Spychology zelfs een pizza party(lekker amerikaans weer natuurlijk) Dit semester met deze lessen duurt nog maar tot half januari en dan beginnen mijn andere lessen en heb ik deze lessen niet meer! De tijd gaat nog steeds onwijs snel en school ook, over twee weken heb ik alweer kerstvakantie! Op school doen we secret Santa Claus en dan moet je een cadeautje voor iemand kopen. Hier is kerst echt groot, de hele dag spelen kerstliedjes op de radio en iedereen is in de ban van cadeautjes kopen en alles aan het regelen! Ik word wel vrolijk van alle kerst dingen hier. Natuurlijk is Nederland nog helemaal in de ban van sinterklaas vandaag, ik heb wel een pakketje ontvangen van sinterklaas met cadeautjes erin die ik pas morgen(officieel 5 december) open mag maken! Ondertussen ben ik sinterklaas hier nog steeds onder iedereen aan het introduceren, maar ze snappen de zwarte pieten niet helemaal, ze denken meer dat het allemaal slaven zijn enzo en sinterklaas is voor hun nog steeds gewoon de kerstman.
Ondertussen is hier ook het jachtseizoen begonnen, aangezien wij zo een lap grond hebben met bos eromheen komen er geregeld vrienden van John om te jagen hier en word je wakker van geweerschoten, zielige diertjes:( Hier is het heel normaal om een dier neer te knallen en vertellen ze erna met volle trots over. Alle herten en vossen die worden aangereden worden aan gevangenen gevoerdt in gevangenissen. Het is altijd wel mooi als we smorgens naar school rijden, zie je allemaal groepen herten rennen langs de velden aan de wegen.
Deze week ben ik ook 2dagen ziekjes thuis gebleven, duizelig en de hele hip hop en alles erop en eraan. Heb twee dagen lang bijna de hele dag en nacht geslapen en voel me nu weer top fit:D Morgen dus lekker nog een dagje naar school en dan alweer lekker weekend:D Dit weekend hebben we kerst shopping:D
Fijne sinterklaas voor iedereen thuis vandaag! Op mijn verlanglijstje naar Sint heb ik kusjes en knuffels naar Nederland opgeschreven, hoop dat het allemaal aangekomen is;) haha
Fijn weekend:D

  • 05 December 2008 - 05:49

    Armando Horváth:

    Haha, heerlijk torrie weer! En die foto's ook! Alleen op die ene was m'n troep al bijna allemaal opgeruimd haha! Waar zijn die foto's van die huisfissaaa's dan?

    Ayooo!! vanuit Atlanta!

  • 05 December 2008 - 07:29

    Mirjam:

    Hoop dat Sinterklaas alle knuffels en kusjes bij mij brengt vandaag (egoistisch he)want die mis ik toch wel het meest. Volgens mij is hij toch een beetje de weg kwijt, maar hou de schoorsteen goed in de gaten, ook al is het na 5 december....
    Veel plezier met al het geshop. Vanuit een heel koud Huizen heel veel knuffels en kusjes terug.
    Liefs, mama

  • 05 December 2008 - 07:55

    Anita:

    Hoi Rachel,
    Je hebt weer een heleboel meegemaakt zeg! Ben jij ook weggerend toen de politie arriveerde? Fijne kerstdagen alvast en groeten van ons aan John en Terry.

  • 05 December 2008 - 08:32

    Holly:

    Leuk verhaaltje rachie, ik hou je in de gaten;)!
    Dikke kus

  • 05 December 2008 - 12:49

    Rachel:

    Tuurlijk ben ik ook weggerent en achter een boom gekropen;), wil mijn ticket naar NL terug niet riskeren;)haha

  • 05 December 2008 - 13:30

    Nicky:

    Heerlijk verhaal weer Harry.
    Ik ben gisteravond terug gekomen uit Londen en heb iets leuks voor je meegebracht. I'll send it to you. Dit weekend bellen we even he voor alle verhalen? A lot to tell!

    Dikke kus

  • 05 December 2008 - 14:14

    Laura En Henk:

    Jippie, sinterklaas!! "En strooi dan wat lekkers in ........"
    Jammer dat ons pakketje nog niet is aangekomen, zou het nog ergens in een of andere hoek (ha ha) liggen, of heb jij hem hem niet horen kloppen? Of denken ze in de US of A dat wij met pepernoten en chocoladeletters een terroristische aanslag willen plegen? Anyhow, it is a pity. De paaseieren hebben we alvast op de post gedaan, die zijn er nu zeker op tijd!
    Lots of huggs my dear. Wij zitten nu op een terrasje in Portugal aan de chicken piri piri dus ook voor ons geen pepernoten.
    Take care, en zoals je vader zou zeggen: you know it he?

  • 07 December 2008 - 12:00

    Oma:

    Ik heb weer van je verhaal genoten en zal je weer gauw bellen. Kusjes en knuffels van oma.

  • 08 December 2008 - 23:39

    G.:

    Wat zie je er nog bruin uit =O.. En lus je oesters? Ik ga je verhaal nu lezen hoop er morgen ochtend mee klaar te zijn!! xx (L)

  • 11 December 2008 - 20:49

    Ellis:

    Heey Rachellie!!

    Ik had al gezegt dat ik het zou lezen, heerlij verhaal weer zeg, wel vet dat kerst daar zo groot iets is...lijkt me echt leuk om mee te maken!! je foto's zijn ook leuk!! en hoe smaken oesters??:P

    xxxx dikke kus

  • 11 December 2008 - 21:16

    Colette:

    Hoi Rachel, hartstikke leuk van je hostfamilie dat Armando bij jullie mocht verblijven. Gezellig voor jou en top dat hij mee naar school mocht. Hij heeft in zo'n korte tijd een hoop gedaan met jou en je 'familie' in en rond Queen Ann. Bedank de familie Wheeler nog maar eens goed van ons. Ik blijf ook van jouw avontuur aardig op de hoogte,lees regelmatig je site. Nu is het wachten op je familie, voor je het weet zijn ze er. En de 60 dollar geeft Armando dan mee.
    Veel plezier nog de komende maanden. Groetjes Colette (mams Armando)

  • 12 December 2008 - 13:27

    Rachel:

    Dankjewel en leuk dat je mijn blog ook leest:) Was leuk om hem bij mij te hebben en mijn 'vader' mist een man in huis;)

  • 12 December 2008 - 17:33

    Sean:

    Hey Rachel,

    Leuk dat je het nog steeds zo naar je zin hebt. En lache dat Arrie er was.

    Groet,

    Sean

  • 18 December 2008 - 08:11

    Maya:

    het is al weer twee weken verder, hoe gaat het!

  • 18 December 2008 - 13:27

    Rachel:

    Ga vanmiddag weer aan een nieuw berichtje beginnen;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rachel

Na mijn Amerikaanse avontuur ga ik nu het volgende avontuur weer aan: ik ga stage lopen in Nieuw Zeeland:D:D

Actief sinds 08 April 2008
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 67684

Voorgaande reizen:

29 Juli 2011 - 11 Februari 2012

Stage Huka Lodge New Zealand!

10 Augustus 2008 - 15 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: