Sneeuw.. - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Rachel Foppen - WaarBenJij.nu Sneeuw.. - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Rachel Foppen - WaarBenJij.nu

Sneeuw..

Door: Rachel

Blijf op de hoogte en volg Rachel

23 November 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hallo weer lieve allemaal!
Ik weet het mijn Nederlands is brak en iedereen zegt het, maarja Nederlands is voor dit jaar gewoon een beetje mijn tweede taal, dus laat mij lekker fout(tjes) maken oke;)
Ik heb afgelopen week even foto’s in al mijn lessen gemaakt en een beetje van school zodat jullie toch een beetje een indruk krijgen van waar ik dagelijks ben;) Om het dan over school te hebben. Dansen is weer dikke chaos, we hebben 10dagen voordat het kerstconcert is en we moeten nog 4 dansen leren. 1 dans daarvoor is de dans de we zelf in elkaar hebben gezet en je moest allemaal verschillende formaties erin verwerken, erg leuk om te leren in wat voor formaties en patronen dansen in elkaar gezet kunnen worden. Sphygologie is echt een super interessant vak, we zijn nu bijvoorbeeld met de ontwikkeling/stages bezig die je doorloopt van geboorte naar nu. We hebben twee baby’s in de klas gehad, eentje van 9 maanden en eentje van 15 maanden en we moesten gedrag bepalen en bepalen waarom ze beide dingen anders deden en waardoor dat kwam. Deze week hebben we ook een les in een gehandicapte klas gehad om te zien hoe het gedrag en hun ontwikkelingen te bepalen zijn. Een meisje uit mijn klas was spontaan flauw gevallen, ze kon de druk niet aan met al die gehandicapte kinderen. In mijn jaarboek klas moeten we het jaarboek gaan promoten. We gaan dinsdag een reclame opnemen om promotie te maken. Het thema is face book en ik moet dan als de exchange student doen net alsof ik dom ben en gaan vragen wat dat betekend. Dat word dan weer lekker Amerikaans elke morgen op de schooltv’s in de klassen afgespeelt. Er is ook een soort stop-rokers actie op school(zie foto). Eitje, ik ben al weer bijna 4maanden gestopt:D
Zoals ik vorige keer vertelde kwam er familie uit Florida over vorige week! Die vrijdag zijn we eerst nog met een hele groep naar James Bond geweest(dik brakke en neppe film), zaterdag kwam de familie dan eindelijk aan en hebben we crab cakes gemaakt, is krab met broodkruimels en weet ik veel wat. Snachts zijn we met de QUAD(schrijf ik het nu wel goed;)) gaan rijden over de velden, het had ook heel hard geregent, dus na al het gerace kwamen we onder de modder weer terug. De volgende morgen heb ik mijn eerste schietles gehad:D Het was zoo vet. John had eerst een kogel voor mij uit elkaar gehaalt en uitgelegt hoe dat allemaal in elkaar zit. Eerst heb ik op de pompoenen geoefent en daarna schoot die van die bordjes de lucht in die ik moest proberen de raken. Mijn arm was daarna wel vet blauw, omdat dat geweer zo een kracht heeft als het schiet. Ik ben een prof tegen de tijd dat ik terug kom, geloof me:D Die dag zijn we ook wezen winkelen en ik heb mijn senior ring bestelt! Hier heeft iedereen een high school ring als aandenken aan hun high school(meer een soort schoolring dus zegmaar)Ik volg hier natuurlijk braaf de Amerikaanse gewoontes en heb ook een mooie senior ring bestelt;) Ik heb ook mijn Cap en Gown besteld, wat je in je Graduation nodig hebt, die petjes die je dan in de lucht gooit, wij hebben alleen geen zwart maar wit;)
Zoals ik weet is Sinterklaas aangekomen in Nederland, vandaar dat ik het hier ook PROBEER in te wijden. Ze snappen het nog niet echt, ze denken dat wij vervroegt kerst vieren en dat we met Sinterklaas de kerstman bedoelen, maar het is mij toch eindelijk gelukt om het mijn gezin een beetje uit te kunnen leggen. Ik heb ze afgelopen week hun schoen laten zetten met een wortel erin en ze natuurlijk niet te verge ten een Sinterklaas liedje te laten zingen(zie filmpje). De volgende dag waren de schoenen goed gevult met snoep! Ze vinden het een leuke traditie nu ze het eindelijk een beetje ‘beginnen’ te snappen.
Dit weekend waren we het hele weekend in Baltimore. Het appartement van John moeder leeg halen. Alle familie was er en een paar vrienden van Kristen en Johnny om te helpen. Savonds heb ik een grote pan chili gemaakt(ik had het van de week gemaakt en mijn familie vond het zo goed dat ik het over mocht doen, aangezien Amerikanen niet echt weten hoe je (goed) kookt is mijn chili alla Nederland natuurlijk lekker;)) Naja was een gezellig familie weekend en ik heb het slapen in dat enge huis weer overleeft;)
Aankomende week is het Thanksgiving. Ik heb allemaal morgen en dinsdag school en daarna lekker al weekend:D Het is nog een beetje rommelig wat we met thanksgiving gaan doen, maar er komt een verslag van;) Armando(vriend van Michiel voor wie hem niet kent) Komt waarschijnlijk eind volgende week begin die week erop! Hij trekt rond in Amerika en komt gezellig bij ons slapen hier:D Zie ik eindelijk weer Nederlands volk. Kijk dus vooral even bij filmpjes voor hun mooie Sinterklaas liedje;) Owja, afgelopen woensdag tot vrijdag sneeuwde het elke dag volgas, natuurlijk was het natte sneeuw en bleef er niks van liggen. Iedereen op school word heel blij als er sneeuw is, want als de sneeuw blijft liggen betekend dat sneeuwvrij, het is natuurlijk ook zooooooooooooooooooooooooooooo gevaarlijk om te rijden dan;) Naja jammer genoeg bleef ht dus niet liggen in tegen stelling tot NL! Ik ben jaloers;) Het is hier wel freezing koud! Ik ga er weer vandoor, we gaan filmpjes huren:D Dikke kus en knuffels vanuit het altijd avontuurlijke QA(L);)

  • 24 November 2008 - 01:26

    Armando Horváth:

    Leuk torie weer Rachy! Foto-tjes ook. Die schoentjes met wortel erin haha. Nou uuh tot volgende week... Ayooo

    Sorry Mirjam dat ik eerder ben! :-P

  • 24 November 2008 - 08:42

    Ev:

    Leuk verhaal weer! Je bent echt aan het veramerikaansen (en dat heeft niet alleen met je NL schrijftaal te maken). Doe met Thanksgiving maar een broek met elastiek aan, wat dat is me toch een schanspartij! Have fun....
    X Evelyn
    (Mirjam... where are you ;-) )

  • 24 November 2008 - 08:49

    Anita:

    Onwijs gaaf dat je je "family"een Nederlands Sinterklaasliedje hebt laten zingen!!!
    Volgens mij heb je het nog super naar je zin.
    Ik heb afgelopen week enorm gelachen om je moeder, vragg haar zelf maar waarom.
    Geniet van de komende kerstperiode met enorme verlichte herten ed. typisch Amerikaans, maar wel leuk om mee te maken.
    Liefs, Anita

  • 24 November 2008 - 09:24

    Mirjam:

    He he, daar ben ik dan eindelijk. Wat ben je toch een lekker ding dat je die Amerikanen zo gek kunt krijgen om een Nederlands Sinterklaasliedje te zingen terwijl dat ook nog eens op je weblog wordt gezet. Kan niet vaak genoeg zeggen dat ik zo blij voor je ben dat je het zo enorm naar je zin hebt. Hoop dat je nog wel besluit om naar huis terug te komen :)Ben wel benieuwd of ze met Thanksgiving wel hun kookkunsten uit de kast trekken. Pas maar op...
    Dikke kus

  • 24 November 2008 - 13:07

    Ilja:

    haha... Dat is echt weer een Rachelactie! haha..
    sinterklaasliedje door amerikanen.. heel veel plezier weer.. en ik wil als je terug ben wel leren schieten van je haha..Liefs Ilja

  • 24 November 2008 - 16:06

    Susanne:

    hee rachel!
    leuk die foto's van je school heel anders dan erfgooiers of huizermaat haha!
    wel gaaf dat schieten..we zijn straks lekker veilig bij jou hoor ik al! hier is de sneeuw inmiddels ookal bijna weer weg..gister is er wel veel gevallen maar vanmorgen was alles al van de straat.
    Je filmpje van het sinterklaas liedje heeel erg leuk die uitspraak ook geweldig..wie weet kunje ze nog zo gek krijgen om verkleed te gaan als zwarte piet..

    nou veel plezier met thanksgiving kijk uit naar je volgende story!

    Liefs Susanne

  • 24 November 2008 - 17:37

    G.:

    Jij kan dus goed dansen als je terug bent? Ik was naar de premiere van JB geweest, ik vond het ook een fake film! Super vet dat je op schoteltjes in de lucht schiet!! Dat je nog steeds gestopt bent met roken :O.. Is Santa Claus niet het zelfde als sinterklaas? Hier bleef de sneeuw wel liggennnn!! xxx (L)

  • 25 November 2008 - 10:34

    Laura:

    Leuke verhalen Rachel! In Nederland ontleden ze kikkers bij scheikunde, hier halen ze een paar baby's van stal. En Rachel, ben je er al achter wat het verschil is tussen een baby van 9 en van 15 maanden? Meerkeuzevragen:
    1. De een is zindelijk de ander niet
    2. Het verschil is 10 cm en 2 kilo
    3. Er is geen verschil: beide krijsen en poepen.
    In Nederland hebben ze trouwens iemand gevonden die beweerd de "nanny" van Obama geweest te zijn, 40 jaar geleden. Die is in 1 keer beroemd. Dus informeer even naar de ouders van deze babys, kan handig zijn voor later. En voor thanksgiving: we hebben nog een gans in de diepvries van vorig jaar. Are you interested my dear? Of wordt het toch weer pizza eten in de mall? Menusuggestie:
    - starter: wentelteefje (turning bithces)
    - first course: carrot salad (wortelsalade, wel gekookt want ze hebben in die smerige schoenen met sinterklaas gelegen)
    - main course: stuffed turkey (of gans) with chili
    - desert: griesmeelpudding (vertaal dat maar eens)
    Zo wordt "thanksgiving" volgend jaar "thank god she is gone".
    Enjoy your meal, vergeet Sonja Bakker!

  • 25 November 2008 - 14:59

    Henk:

    Hoi lekker ding, Hier kan ik niet tegen op. Wat een verhaal van je tweede "moeder". Ze is wel vergeten te schrijven wat er gedronken moet worden. Ik geloof dat je derde "vader"daar wel wat op weet. Trouwens we hebben hier in Nederland weer een tranentrekker erbij. Het heet Dochters van je goede vriend Marco. Dikke kus enne....je weet het hé? Ik ga even zakdoekjes halen.

  • 25 November 2008 - 17:20

    Holly:

    Heey lieve rochel,
    Wat een leuk verhaal weer, haha ik moest echt lachen om het filmpje. Leuk je stem weer even gehoord te hebben.
    haha een schoolring, alsof je met de school verenigt bent.
    Lieve chick, Dikke kus en heel veel knuffels

  • 26 November 2008 - 20:02

    Ellis:

    Rachel!
    Wat een geweldig filmpje!! ik heb me echt kapot gelachen! Ze weten niet eens wat ze zingen..nja miss ongeveer omdat je ze er toch veel over hebt verteld!! ook leuk dat je kookt voor de mensen daar! haha Echt Rachel gewoon!!

    Veel liefs van mij
    XXX kus!!

  • 27 November 2008 - 23:43

    OMA:

    Ik heb erg moeten lachen om het Sinterklaasliedje, wat je ze toch maar even in het nederlands hebt laten zingen. Zitten jullie daar op school altijd met je jas aan? of zie ik dat verkeerd. Ik heb de indruk dat je helemaal aan het veramericaniseren(?)bent en dat je het volgend jaar niet meer terug wil.
    Ik heb weer genoten van je belevenissen en hierbij weer een dikke knuffel van oma.


  • 28 November 2008 - 11:23

    Raissa:

    Hey lieverd, wat een leuk verhaaltje weer, en je hebt helemaal gelijk toch een beetje sinterklaas vieren, haha, heel leuk dat filmpje, super dat je het zo leuk hebt, en ben trots op je rachie!!

    hele dikke kus!
    Liefs Raissa(L)

  • 28 November 2008 - 11:30

    Raissa:

    BERICHT AAN HENK:

    Jaaa dat liedje is echt super mooi!!!! Rachel die vind jij ook leuk!
    super mooi liedje!

    (L)

  • 04 December 2008 - 15:26

    Maya:

    waar blijft je nieuwe berichtje? wij hebben het hier heel druk met surprises en gedichten. Dat excuus heb jij niet. of heb je deze tradities ook al bij je nieuwe familie ingevoerd?!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rachel

Na mijn Amerikaanse avontuur ga ik nu het volgende avontuur weer aan: ik ga stage lopen in Nieuw Zeeland:D:D

Actief sinds 08 April 2008
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 67678

Voorgaande reizen:

29 Juli 2011 - 11 Februari 2012

Stage Huka Lodge New Zealand!

10 Augustus 2008 - 15 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: