Over de 4 maanden alweer!!!! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Rachel Foppen - WaarBenJij.nu Over de 4 maanden alweer!!!! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Rachel Foppen - WaarBenJij.nu

Over de 4 maanden alweer!!!!

Door: Rachel

Blijf op de hoogte en volg Rachel

18 December 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Heej lieve trouwe lezers! Om daar even over te beginnen, valt me een beetje tegen, de reacties gaan elk bericht achteruitL Vind het juist harstikke leuk een reactie:D Hou het elke dag in de gaten…
Twee weken geleden was mijn laatste bericht. 5 December. Ik heb die dag toch nog een beetje sinterklaas geviert! Er was een groot pakket gestuurt met pepernoten, chocolade muizen en cadeautjes voor iedereen en zelfs een gedicht in het Engels! Mijn gezin vond het ontzettend leuk en we hebben natuurlijk zoals het hoort ook weer sinterklaas liedjes gezongen! Ik had als een van mijn cadeautjes Gooische vrouwen op DVD gekregen, heb in twee dagen alle series gekeken, zoooooooo verslavend en vooral raar om weer dingen in Laren enzo te zien. Zo druk vergeleken met the middle of nowhere waarin in zit;) Haha
Die zaterdag ben ik samen met Shannon de hele dag op een meisje wezen passen! Was heel gezellig en allemaal kerstspulletjes geknutselt. Dat meisje snapte natuurlijk niet dat Engels niet mijn eerste taal is, dus af en toe vond ze me vet dom als ik er niet begreep. Die zondag ben ik zoals een traditie van Shannon en haar vriendinnen is een Hans&Grietje huisje wezen maken. Een heel huis van snoep, koek en van alles en nog wat. Dat doen ze elk jaar met kerstmis met een hele groep vriendinnen. Ik ben natuurlijk weer niet zo creatief met dat soort dingen, maar heb een erg gezellige middag gehad met al die meiden. Die dag heb ik ook mijn tweede schietles gehad! Had weer raak geschoten op zo een schoteltje. Dat ding knalt nog steeds gigantisch hard waardoor ik natuurlijk weer een hele week met een pijnlijke arm rond heb gelopen.
Op school kon je je opgeven als bloed donor. Ik dacht als ik daar mensen mee kan helpen, waarom niet? Het is toch op school, ik mis 2uur les en krijg nog een mooi t-shirt ook! Was vorige week woensdag. Die morgen hadden we eerst een uitgebreid ontbijt van school gekregen, zodat je niet zou flauw vallen, dat je in ieder geval wat in je maag zou hebben. Om 1uur was ik aan de beurt. Je moest hele lijsten doorlezen met waarvoor ze je allemaal wel niet zouden testen: aids, suikerziekte, bepaalde infecties en allemaal andere rare dingen. Dus nadat ze mijn temperatuur en bloeddruk hadden en gestest hadden met een simpel bloedtestje of ik aids had was ik lichamelijk gelukkig helemaal 100% in orde. Daarna kwam er een hele vragen lijst van 50 vragen zoals: Heb je ook betaalt gevraagt voor sex?, Ben je zwanger?, Heb je het met een homosexueel persoon gedaan in de afgelopen 12maanden?. Allemaal van dat soort vragen. Ik had vanaf het begin gezegt dat ik uit Nederland kwam. Toen als een van de laatste vragen vroeg ze me of ik tussen 1980 en 1998 langer dan 5 jaar in Europa heb gewoont, dus ik vroeg haar om de vraag te herhalen, waarop ze zegt dat ik me daar niet druk over hoef te maken, want ik had immers net nog gezegt dat ik uit Nederland kwam en deze vraag gaat over iets in Europa toch? Onder de domme Amerikanen dan! Naja nadat ik haar uit had gelegt dat Europa een Continent is en dat Nederland daar een land in is werd ik afgewezen als donor. Er was namelijk een bepaalde ziekte en die zou ik kunnen hebben! 1,5uur later zat ik weer in mijn les en had ik nog geen eens bloed gegeven!
De volgende morgen had ik mijn dressrehearsel(generale repetitie) voor mijn dance concert die avond! Ik zat in 4 dansen! 3 met de hele klas en gemaakt door onze docente en eentje in een groepje door ons zelf gemaakt met alle formaties die we moesten gebruiken en waar we ook een cijfer voor gaan krijgen! Natuurlijk moest bij die rehearsel mijn rokje uitvallen bij een van de dansen en kreeg ik een splinter in mijn kont door het over de grond rollen op dat podium in een van die dansen! Het gaf me dus ontzettend veel zelfvertrouwen voor die avond, wanneer het echte concert zou zijn met een hele zaal vol! Die avond kwam dus het concert, na weer een hele laag make-up op mijn hoofd gesmeert te hebben begon het. Ik had graag foto’s willen maken, maar was mijn camera vergeten(sorry, sorry). Toen kwam de dans met mijn rokje, ik had het 5dubbel vastgebonden zodat die deze keer niet af kon vallen. Ik had geluk, mijn rokje was niet afgevallen, maar doordat die zo vast zat was ik de laat voor mijn volgende dans omdat ik mijn rokje dus niet meer uit kreeg, haha! Weer een typische Rachel actie natuurlijk, maar was een hele leuke avond en heb de dvd van het hele concert al bestelt! In dans zijn we nu bezig met het menselijk lichaam en hoe je gezond bezig moet zijn en welke producten je nodig hebt om voldoende energie voor de dag te hebben en waardoor de juiste voedingsstoffen zitten! In Amerika zien ze aardappelen als een groente, spoort niet. Je leert bijvoorbeeld dat de juiste portie vlees zo breed en dik als een pakje kaarten hoort te zijn. Wel intressante dingen!
Op school adopteren ze elk jaar een familie! Net zoals dit jaar. De hele school zamelt kleding, cadeautjes en andere leuke dingen in voor dat gezin zodat ze toch nog een leuke kerst hebben! Er zijn heel veel spullen opgehaald ondertussen. Goed initatief van school om zoiets iets elk jaar te doen! Op school hebben we ook elke 2 weken een brandoefening en soms zijn er ook nog eens van die leuke jochies in onze school die voor de grap alarm slaan.
Ik begin ook een basketbalfan te worden. Shannon speelt basketbal, dus heeft 2 keer per week wedstrijden. Heel leuk en lekker Amerikaans om te bebijken, leuke muziek in time-outs en breaks.
Sommige vragen mij ook om het weer hier, om eerlijk te zijn snap ik niks van dit weer. De ene dag vriest het en de andere dag is het 20graden. Gisteren was het bijvoorbeeld 20graden en vandaag is het 2 graden:S Raar land;)
Owja leuk weetje voor de jongens in Nederland, in Amerika denkt iedereen dat jullie homo zijn aangezien jullie allemaal gel gebruiken dat is soooo not done in here. Dan ben je homo, ik bedoel waarom zou je je haar doen toch??;)
Vandaag op school hebben we secretsanta gedaan! Was erg gezellig en leuk. Elke leerkracht geeft zijn leerlingen ook iets zoals een zakje met kerstsnoepjes of een kaartje ofzo! Kerst is hier zooo groot, alle leerkrachten lopen allemaal in kerstkleren met allemaal kerstfiguren erop. Beetje ouderwets zou ik zeggen, maar ze dragen het allemaal! Morgen lekker laatste dag school, halve dag gelukkig en dan heb ik vakantie! Het is hier een big deal dat het twee weken is omdat ze normaal maar een week vakantie hebben!
Dan komt nu het slechte nieuws, dit gaat onvoorspelbare kerst worden. Terry’s vader is gisteren overleden. John’s moeder afgelopen maand, dus het zit niet echt mee allemaal! Hij word pas na kerst begraven. Hier kennen ze geen tweede kerstdag zoals wij dat hebben, die dag(tweede kerstdag in NL) word de dag van de viewing en zaterdag zal de begrafenis zijn. Een harde natrap na kerst dus… Kerst gaat een drukke boel bij ons thuis worden aangezien nu de hele familie bij ons komt: 14kleinkinderen en alle broers en zussen! Ik laat het lekker op me afkomen! Terry’s moeder komt ook een paar nachtjes bij ons slapen! Een heel lief vrouwtje, dus vind het erg gezellig dat ze komt!
Ik ga stoppen, we gaan eten! Hele fijne kerst voor iedereen in Nederland!!! Dikke kerst kusjes en knuffels vanuit het warme en koude Queen Anne

  • 18 December 2008 - 23:48

    MaartenHdorp:

    Hey lieve schat , ben ik eindelijk eens de eerste!!
    Dus wij zijn allemaal homo's hier. Je kan ook denken hun zijn zwervers!
    Ik zal wel een x daarnaartoe komen ff een paar pitte uitdelen kijken of ze dan nog homo zeggen. Grrrr.
    Je voelt je al helemaal thuis he? wat een grote famillie daar joh met 14 kleinkinderen haha. Ik ga kerstavond met 8 man eten. Daar nodigen ze de hele wereld uit. Nou ik ga slapen kom net uit de kroeg.
    Weltrusten en tot ziens(K)

  • 19 December 2008 - 04:42

    Armando Horváth:

    Ja haha, ik spreek je al telkens savonds laat op msn! ;-) Dus ken je torries inmiddels wel, toch maar even reactie want ik weet dat dat leuk is. Bij mijn berichten nemen de reacties ook af haha..

  • 19 December 2008 - 07:28

    Anita:

    Hoi lieve Rachel,

    Wat vervelend dat Terry's vader is overleden. Wens hun maar sterkte van John en mij. Verder maak je toch een hoop mee, en je kunt het zo leuk vertellen vind ik. Wij hebben net Dafydd opgehaald van schiphol. Heerlijk om hem weer even thuis te hebben voor kerst. Hij gaat eind januari weer terug naar Brisbane, maar daar wil ik nu nogeven niet aan denken. We gaan kerst vieren met mijn broer zijn familie. Erg gezellig met 10 man kerst cadeautjes uitpakken. Daarna gaan we met de familie van John een paar dagen naar Duitsland, want Johns ouders zijn 50 jaar getrouwd. Leuke dingen in het vooruitzicht.
    Ja lieverd, betreffende reacties uit Nederland; volgens mij heb ik je verteld dat hier alles bij iedereen gewoon doorsukkelt, terwijl jij het grote avontuur hebt opgezocht. Het is normaal, maar niet altijd even leuk.
    Nou lieverd, fijne dagen en veel sterkte met de begrafenis.
    Kus, Anita

  • 19 December 2008 - 08:18

    Ilja:

    Heey..:D
    Heel leuk verhaal weer.. en dat rokjesgebeuren is echt een rachelactie!..
    Jammer dat kerst een natrap krijgt.. sterkte daarmee. Heel leuk om alles weer te lezen
    Liefs ILja

  • 19 December 2008 - 09:47

    Caroline:

    hi rachel, dank je wel voor je kerstkaart! Heerlijk he kerst in America en ook fijn om even 2 weken vrij te zijn. Wij weer druk met de ijstaarten, we hebben dit jaar zelfs een folder ik mail je hem wel even kun je hem zien....dikke kus

  • 19 December 2008 - 12:33

    Maya:

    heerlijk om je verhaal weer te lezen! ons leven hier is echt saai! kun jij ze niet uitleggen hoe het echt zit met slecht eten. Ben je al begonnen met zaalhockey? Is dit hetzelfde als in nederland

  • 19 December 2008 - 12:38

    Henk:

    Hoi kleine fop, Ik ben blij dat ook ons pakket is aangekomen. Drie weken is wel erg lang.Ik blijf met maar herhalen, wat een leuk en gek land is het toch. Ook jou verhaal was weer heerlijk om te lezen, dus zal ik ook maar wat meer schrijven. Ik ben gisteren naar het ziekenhuis geweest. Ze hebben een groot gedeelte van m'n binnen-meniscus en een klein gedeelte voor-meniscus weggenomen. Ook is er een beetje kraakbeen weggehaald. Stonden eerst nog in de file en waren een half uur te laat. Ook ik natuurlijk in de stress, maar goed het is allemaal goed gekomen. Ben vandaag weer op het werk, maar dat schijnt niet zo'n goed idee te zijn. In ieder geval we kunnen weer voetballen en tennissen.
    Michiel heeft weer voor Laura gewerkt en dat deed hij heel goed. We gaan met de Kerst naar een kasteel in de Ardennen met "singles". Is ook weer een projekt van Laura. Ik ben benieuwd of er leuke liefdesrelaties uit ontstaan. Normaal schrijf ik nooit zo lang, maar als je dit leuker vindt, dan doe ik dat toch! Doe de groeten aan je nieuwe "oude" familie en voor hun veel sterkte toegewenst. Dikke kus enne....je weet het hé. We bellen wel weer.

  • 19 December 2008 - 13:54

    Mirjam:

    Hoi lieve schat,

    Deze keer ben ik wat laat met reageren maar dat komt omdat ik net weer begonnen ben met een nieuwe freelance job en mijn nieuwe mail account nog niet heb ingesteld op nieuwe berichten van jou. Ga ik natuurlijk gelijk weer doen want ik wil natuurlijk wel als eerste op de hoogte zijn van al je verhalen. Je snoephuisje ziet er heerlijk uit. Ben wel benieuwd naar de andere huisjes! De ziekte die ze bedoelen die je in Europa opgelopen zou kunnen hebben is "de gekke koeienziekte". Ze zijn zeker bang dat je rare sprongen zou kunnen gaan maken :)
    Hoop dat jullie met Kerst toch heel veel plezier zullen hebben met z'n allen. Duurt daar wel heel lang voordat ze iemand begraven! Spreek je morgen weer ok!
    O ja, ga dit weekend het huis weer proberen in te richten. Het is zo goed als klaar. Moeten nog enkele deuren geschilderd worden en wat kleine dingetjes geregeld worden. Je kent je eigen huis echt niet meer terug. Stuur je gauw de foto's!
    Vanavond kerstfeest van mijn nieuwe werk. Thema is sparkling white & ice blue. Ben benieuwd hoe iedereen er uit ziet.
    Dag lieverd, spreek je dus morgen. XXX

  • 19 December 2008 - 20:08

    Holly:

    Hey lieve rachie,
    Ik blijf je gewoon leuke reacties sturen hoor!
    Vond je gezin het niet vreemd gooische vrouwen:P? en heel veel sterkte toegewenst.
    hele dikke kus vanuit nederland!!!!
    Ben gek op je rachie! xx

  • 20 December 2008 - 11:44

    Oma:

    Ik heb weer genoten van je belevenissen en ben niet verrast dat uitgerekend jij je rokje moest verliezen. Wie anders zou zoiets moeten overkomen? Ik vind het naar voor Terry dat haar
    vader is overleden en wens haar maar namens mij alle sterkte. Wat doen jullie met het snoephuisje dat jullie gemaakt hebben, geven jullie dat weg of snoepen jullie die met Kerst zelf op. De foto's zijn weer leuk om te bekijken. Ik hoop dat je volgend bericht niet zo lang uitblijft als dit maar ik wacht wel rustig af en anders bel ik je gewoon weer een keertje.
    Rachel heel fijne Kerstdagen, voor zover mogelijk met het overlijden, en ik groet je met een dikke knuffel en kus van oma.

  • 20 December 2008 - 12:33

    Marjon:

    Lieve Rachel,
    Wat een verhalen weer, helemaal leuk! Roos vroeg of de kerstman daar in het echt komt en of je dan je sok mag ophangen. Ze heeft 't verhaal gehoord van juf. Jij hele fijne dagen. Groetjes Marjon

  • 22 December 2008 - 11:38

    Nicky:

    Rachie,

    Ik wil snel even je cd zien van je leuke optreden. Voor de rest wist ik al je verhalen bijna wel ;)! Ik ga van de week even bij je huisje kijken hier.

    X

  • 22 December 2008 - 13:29

    Ev:

    Hi Rachel,
    Jouw verhalen blijven geweldig (en herkenbaar). Ik wens je in ieder geval hele fijne feestdagen en geniet nog van je tijd in 2009 daar!
    Groetjes & X,
    Evelyn

  • 25 December 2008 - 12:05

    Cheyenne:

    Haha leuk.
    Leuk dat je met sinterklaas een pakket met van alles en nog wat naar je toe gestuurdt kreeg.
    Die gooise vrouwen DVD vonden ze zeker wel appart of niet...haha

    Ik ga nu nog even je anderen berichten lezen;)
    Jij verteld namelijk ook al zo leuk.

    Veel plezier nog.

    Groetjes.
    Cheyenne


  • 28 December 2008 - 21:33

    Maya:

    hoe zijn je kerstdagen geweest?misten je ons niet erg, en dan nog die begravenis. Ik heb wel veel aan je gedacht. Hopelijk heb je een leuke jaarwisseling Aleen mogen particulieren geen vuurwerk afsteken in amerika dacht ik, klopt dat?

  • 31 December 2008 - 16:54

    Mirjam:

    hier even een berichtje op de rand van het oude jaar. Onze laatste dag van dit jaar zit er al weer op. Weer heerlijk geskied. Strak blauwe hemel en goede sneeuw. Veel zon. Gaan zometeen lekker aan de kaas- en vleesfondue.
    Maak er een mooie en gedenkwaardige laatste dag van in 2008 in de USA. Heel veel plezier vanavond en alvast een heel gelukkig, gezond, vrolijk maar bovenal liefdevol nieuw jaar van.
    Dikke knuffels van ons allemaal.
    Paul, Marjon, Roos, Geert,Chris,Bert, Michiel en Mirjam xxx

  • 31 December 2008 - 19:03

    Ans,:


    Lieve Rachel,

    Wat een verhalen,wel heel leuk om te lezen.Fijn dat het zo goed met je gaat!We wensen jou een gezond en gelukkig 2009.

    Liefs,
    Ans en Piet

  • 31 December 2008 - 20:05

    Rachel:

    Dank jullie wel allemaal:D Ik ga morgen of overmorgen aan een nieuw berichtje beginnen met alles wat ik met deze feestdagen heb gedaan:) Dikke knuffels en kussen en tot in 2009!!!

  • 01 Januari 2009 - 16:48

    Laura:

    Zo, ik ben nu ook eens de eerste! De eerste die je via je weblog een happy new year kan wensen. Oudejaarsdag was voor ons weer typical dutch: Henk vanaf 4 uur "oil bolls" bakken en ik in de kraam om te verkopen. Ongelofelijk dat mensen 20 minuten in de rij willen staa voor die vettige hap. Niet wetend dat die misschien eerst nog even op de grond heeft gelegen, ik er half op gestaan heb, lekker teruggelegd in de bak, toen met de kleffe vingers vol met suiker in een gescheurd plastic zakje gepropt waardoor ze opeens nog maar half zo groot lijken. Vervolgens mijn handen afvegen aan mijn vuile broek om vervolgens de mensen met die vieze plakkerige handen hun wisselgeld terug te geven dat dus ook helemaal naar de poedersuiker plakt en ruikt. Zo dat is klaar, wie is er nu aan de beurt? Toch even 20.000 oliebollen en 5000 appelbeignets verkocht. Je vader is er inmiddels beroemd mee geworden in Vianen! Maar ja, freezing cold in zo'n kraam, dus nadat we onszelf eerst anderhalf uur in een warm bad hadden gedompeld om weer op temperatuur te komen, werd de tocht naar Woerden ingezet om op gepaste wijze het nieuwe jaar in te luiden.Dat ging natuurlijk gepaard met de nodige spijzen en spiritualien, en natuurlijk, pa's oliebollen en appelbeignets. Superleuk allemaal. Wat dat betreft zal dat in Amerika niet veel anders zijn, alleen zitten ze daar aan de "eggnog", "bowl", "punch" en nog wat van die troep. Heb je ze nog kunnen uitleggen dat die vette hap bij ons echt een delicatesse is? Dat je die 1 keer per jaar in grote getale naar binnen slaat om vervolgens zo ziek te worden dat je ze het hele jaar niet meer kan zien of luchten? Anyway, ook blij dat nu alles weer z'n normale gangetje gaat. Benieuwd wat het nieuwe jaar en Rachel ons weerg gaan brengen. Looking forward to your next story!
    Big hugg from freezing Vianen.

  • 01 Januari 2009 - 17:35

    Maya:

    Gelukkig nieuwjaar! Ik kijk uit naar al je nieuwe belevenissen!

  • 04 Januari 2009 - 12:19

    Ellis:

    Lieve Rachel!!

    mag ik een kopie van die dans dvd..haha lijkt me echt geweldig om te zien! gelukkig bleef je rokje bij het echte optreden wel zitten!!

    dikke kus!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rachel

Na mijn Amerikaanse avontuur ga ik nu het volgende avontuur weer aan: ik ga stage lopen in Nieuw Zeeland:D:D

Actief sinds 08 April 2008
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 67686

Voorgaande reizen:

29 Juli 2011 - 11 Februari 2012

Stage Huka Lodge New Zealand!

10 Augustus 2008 - 15 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: