Daar is die weer!!! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Rachel Foppen - WaarBenJij.nu Daar is die weer!!! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Rachel Foppen - WaarBenJij.nu

Daar is die weer!!!

Door: Rachel

Blijf op de hoogte en volg Rachel

13 November 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Heej lieve allemaal!!! Leuk weer de kaartjes, krabbels, reacties! Blijf het vooral doen:D
Ik zal verder gaan met mijn Amerikaanse avontuur vanaf vorige week, ik had mijn eerste officele Amerikaanse Sweet Sixteen party! Bij ons zou dat de leeftijd zijn om aan de drank te gaan, maar nee hoor hier niet;) Het was meer een kinderverjaardag(en gelijk de leeftijd waarop auto gereden mag worden;)); er was zo een heel groot opblaasbaar springkussen, opblaaskussen met een estafette routes erop, een grote chocolade fontein en natuurlijk een heel groot kampvuur met niet te ontbreken marshmallows. Het was wel grappig, we gingen allemaal wedstijdjes houden enzo! Het is raar om te zien dat een verjaardag van een 16 jarig iemand hier zo kan verschillen met een verjaardag van een 16jarig iemand in Nederland. Sommige mensen kennen volgens mij echt niks anders dan Amerika, een paar mensen vroegen mij op die verjaardag of er films en muziek bestonden in Nederland, iemand vroeg mij zelfs of ik niet wat wiet voor hem in mijn tas had en toen ik nee zei was die verbaasd, want ik kwam immers uit Nederland volgens hem, dus daar rookt iedereen wiet! Er gaat hier geen een dag voorbij dat niet iemand aan mij vraagt hoe vaak ik blow…
De dag van de verkiezingen was ik natuurlijk vrij. Heel groot allemaal, alle tv zenders vol met gepraat erover! Uiteindelijk het verlossende woord dat Obama het werd. Als ik de stemming in mijn omgeving zou moeten beschrijven is iedereen over het algemeen heel blij. Overal staan allemaal bordjes in de tuin met Obama of McCain erop. Geef mij maar gewoon Balkenende, al dat gedoe hier en gepraat erover;)
Die week had ik ook de begrafenis. John zijn moeder woonde in Baltimore, 1uur hier vandaan. Die dag hadden we eerst gewoon de viewing. Voor mij apart, ik had haar een keertje ontmoet. Er kwam een priester en we moesten in een rondje gebeden luisteren en bidden(geen flauw idee hoe dat echt moet) en elkaars handen vast pakken enzo. Savonds zijn we met 20 familie leden uit eten geweest in het favorite restaurant van zijn moeder. Het was erg gezellig. Die nacht sliepen we in het huis van John zijn moeder, heel mooi huis in de bossen! Er had alleen al voor 4jaar niemand meer geslapen aangezien ze in een bejaardetehuis woonde. Ik kan je vertellen dat ik heel bang was die nacht aangezien ik een lijk had gezien en ergens in een huis in de bossen sliep dat als 4 jaar onbewoont was. Ik heb de nacht overleeft:D De volgende dag was de begrafenis, dat was wel weer zo een film moment. Hoe je in films een begrafenis ziet. Buiten bij het graf allemaal stoelen voor familieleden en een priester die gebeden uit de bijbel voorleest. Mijn Engels is aardig goed(dacht ik), maar ik had geen idee waar die het over had toen de priester al die gebeden voorlas. Hoe triest een begrafenis meestal is, hier is het ook meer een sociaal iets. Aangezien alle familie zover van elkaar woont zien ze elke niet zo vaak, een begrafenis is voor hun ook een soort reunie. Savonds zijn we uit eten geweest in een Irshe Pup! Begon al meer op Europees eten te lijken! Ik kan je vertellen Amerikanen houden niet van koken en als ze het doen is het heel minimaal en simpel. Wij gaan 3 per week uit eten meestal als het niet vaker is! Als we in het weekend vroeg weg gaan, eet je je ontbijt ook niet thuis, je haalt een muffin of bagel ofzo! Uit eten is hier alleen anders. Het is niet zo gezellig aangekleed als het in Nederland is en voordat je je mond leeg hebt word je bord al onder je neus vandaan getrokken. Je heb wel altijd revil frisdrank en revil brood. Het is weer zo een film moment, er komt zo een serveer ster naar je toe en zegt der naam enzo, grappig om te zien in hun pakkies enzo. Ze houden hier heel veel van pizza, het komt mij bijna mijn neus uit, dus ik bestel steeds maar gewoon pasta ofzoJ Altijd en overal is pizza!!
Afgelopen weekend zijn we op zondag naar Oceans City geweest, is een strand met allemaal leuke winkeltjes met hebbe d ingen! Goed uitgewaait aangezien het hier steeds kouder begint te worden. Sinds vorige week vriest het hier echt elke nacht en is het overdag koud! Het is elke dag rond 8graden overdag en snachts rond de -2! Ik kan het niet precies zeggen aangezien ze hier geen graden Celsius hebben, maar graden in Fahrenheit(laat mij nou net geen rekenwonder zijn om dat even makkelijk en snel om te rekenen).
Op school was er deze week een dik harde bitch fight recht voor mijn neus! Een zwart meisje had geld afgepakt van een autistisch meisje in de lunchpauze in de rij voor eten, iemand kwam op voor het autische meisje en is vervolgens keihard in elkaar geslagen door het zwarte meisje omdat ze zich er volgens haar niet mee had moeten bemoeien. Ze is afgevoert met een trauma helikopter met ernstig hoofdletsel! Het ging echt super snel. Nu staan er elke dag 3 agenten in de kantine ter bewaking voor als het nog eens zou kunnen gebeuren! Het is dus nu drama op school. Veel zwarte mensen zijn boos, omdat mensen nu weer super racistisch doen enzo tegen hun. In Nederland is er altijd gedoe tussen Nederlanders en Marokkanen, hier is dat heel sterk tussen zwart en wit!!! Je hebt allemaal clubs, een club bijvoorbeeld bij mij op school is helemaal in het wit aangekleed en hebben alles in alleen wit zijn fel tegen zwart! Parra toch??? Grow up!
School gaat ook nog steeds heel goed. Ik ben nu aan het leren om verschillende dans stukken in elkaar te zetten. Een Choreograaf te zijn dus zegmaar. We gaan vanaf volgende week beginnen voor het Kerstconcert in December. We moeten 8 dansen opvoeren!!!! Ik vind al mijn lessen nog steeds erg leuk en leer hele intressante dingen. Ik sta nog steeds voor elke klas een A!!!
Gisteren had ik mijn award hockey avond! Dat is een afsluiting van het seizoen met je ouders en coaches en dan eet je samen enzo en iedereen kleed zich netjes! Shannon had mijn haar weer gestylt. Er was een hele diavoorstelling met allemaal foto’s van afgelopen seizoen! Ook kon je een award krijgen, ik had de award voor: Most likely to get BIG on the other team! Ik was altijd de meer aggressive speelster met hockey en als de scheids er dan wat van zei, deed ik of ik geen Engels kon en zei de rest van : Ow sorry sir, she is from the Netherlands, she is not familiar with the rules;) Naja veel leuke dingetjes gekregen. De coaches deden ook een woordje over iedereen en naja was gewoon gezellig. Heel veel meisjes waren erg emotioneel, omdat dit hun laatste officiele high school hockey was, alleen als je Senior bent, 10meisjes uit ons team van 18 meisjes zijn Senior, dus dit is hun laatste jaar. (zie foto’s)\
Ik rij ook regelmatig Squat. Het is heel leuk omdat je echt in Middle of Nowhere in de bossen zit zie je vossen en eekhoorntjes. Het seizoen om te paren is ook begonnen, dus het stikt overal van de herten! Elke avond als we op de weg zitten rennen er herten langs, waardoor we heel snel op de rem moeten. Ze zitten overal.
Dit weekend komt familie van Terry over uit Florida en komt gelijk de hele familie om hier te slapen en eten! Ik heb nog niet iedereen ontmoet! Ik ga zaterdag ook eindelijk beginnen met schieten, ik zou afgelopen weekend beginnen, maar was iets tussen gekomen. Ik schiet natuurlijk niet echte dieren, maar op kleiduiven. Ik heb er erg veel zin in!!!
Ik ben er ook achter gekomen dat honden hier echt als vuilnisbak worden gebruikt. Alles wat niet opgaat bij het avond eten word tussen de broken van de honden gemengt! Ik dacht dat het mijn gezien was, maar overal waar ik at, zag ik de ouders na het eten alles in het hondebakje gooien!
Dat was het denk ik wel weer even, ik weet dat ik iets verge ten ben, maar kan even niet bedenken wat ik verge ten ben! Ik heb het nog steeds helemaal top hier en heb nog geen dag spijt gehad van mijn beslissing!!
Dikke kussen en knuffels uit het koud wordende kleine plaatsje Queen Anne!

  • 14 November 2008 - 01:11

    Armando:

    Leuk verhaaltje weer Rachel! Nice pictures also! Ayooooo!!!

  • 14 November 2008 - 02:28

    Armando:

    Haha whaattt, ik zie nu ook die video's pas! Nice..

  • 14 November 2008 - 02:28

    Armando:

    Haha whaattt, ik zie nu ook die video's pas! Nice..

  • 14 November 2008 - 06:11

    Niels:

    haha leuke foto's roggel!! Veel plezier geniet ervan!

    xx

  • 14 November 2008 - 07:47

    Mirjam:

    Wat een verhaal weer zeg maar je moet toch wel zorgen dat je Nederlandse spelling ook op "A" level blijft! Straks heb je nog bijles nodig in Nederlandse spelling (blijf je moeder hoor om je hier op te wijzen :)).Pas maar op dat je met QUAD rijden geen overstekend wild aanrijdt!
    Have fun next week!
    (L).

  • 14 November 2008 - 09:37

    Lisanne:

    Haha, geweldig verhaal! Dat met wiet en dat hockey, she's nog familiair with the rules! ;) Have fun weer deze week!! Fijn weekend! XXX

  • 14 November 2008 - 14:48

    Armando Horváth:

    Haha prachtig Mirjam, dat QUAD ff zo groot verbeteren haha.. ;-)

  • 14 November 2008 - 15:35

    Holly:

    wat leuk zeg je verhaal weer. wat een mooie foto's Rachel.
    Dikke kus

  • 14 November 2008 - 16:06

    Ellis!:

    Heey rachel!!
    Wat een leuk verhaal weer, ik lees het altijd weer met plezier! Wat een leuke foto's ook weer, en dat je bang was om in dat huis te slapen, haha begrijp ik helemaal, ik zou geen oog dicht doen!!
    Ik ga je snel weer even mailen!!

    XX dikke kus!! (L)

  • 14 November 2008 - 16:09

    Ellis!:

    Heey rachel!!
    Wat een leuk verhaal weer, ik lees het altijd weer met plezier! Wat een leuke foto's ook weer, en dat je bang was om in dat huis te slapen, haha begrijp ik helemaal, ik zou geen oog dicht doen!!
    Ik ga je snel weer even mailen!!

    XX dikke kus!! (L)

  • 14 November 2008 - 22:46

    Oma:

    Het is weer een prachtverhaal geworden en ik smul er elke keer weer van. Ook ik zal doodsbang geweest zijn om in een zo lang onbewoond huis in de bossen te slapen. Ik heb met plezier je foto's bekeken en vind ze erg leuk. Geniet maar met volle teugen van alles wat je meemaakt. Groetjes en een dikke knuffel van oma.

  • 15 November 2008 - 16:04

    Nicky:

    Heb je net aan de telefoon gehad en heb je verhalen weer allemaal gehoord gelukkig. Heb net ook nog even je verhaal gelezen en dat gevecht had ik wel bij willen zijn hoor!

    Dikke knuffel X

  • 15 November 2008 - 17:47

    G.:

    Mooie award =D Spreek je on the phone.. En dat zijn dus de velden waar je (QUAD) op rijdt? knufje knufje (L)

  • 16 November 2008 - 12:07

    Susanne:

    grappig dat verhaal over die sweet sixteen party..toch grappig dat mensen zo een beeld kunnen hebben van nederland over wat wiet enzo..
    Leuke foto's en geniet weer van deze week verder!
    Dikke kus suus

  • 16 November 2008 - 14:12

    Melanie:

    Lieve Rachel!! Wat een nice stories weer! En wat een lekkere american begin je toch te worden! haha wat goed om te lezen iedere keer dat je met je school het allemaal in het engels bij kan houden, ook grappig dat je gelijk met je hockeyteam een AWARD op je naam krijgt.. en wat voor 1! IK spreek je sowieso snel weeer dikke Kuss!!X

  • 16 November 2008 - 17:14

    Ilja:

    Heel leuk weer allemaal, en ik hou wel van een beetje bitchfight hhaha.. grapje hoor.. maar ik hoop dat je je deze week weer gaat vermaken en met de family van John
    Groetjesss XXX

  • 17 November 2008 - 09:08

    Laura:

    Leuk zo'n sweet sixteen party Rachel! Bij ons zouden ze dat sweet SEXteen noemen. Met 16 nog aan de marshmallows en met 17 zwanger, zoals bij de dochter van Palin. Kijk je uit schat? En dan zo'n begrafenis, ja dat is een hele happening, daar gaan ze daar wel even voor zitten. En dan nog een "sleepover" in het oude leegstaande horror huis van oma, ik dacht dat Halloween al geweest was. Maar ja, je moet alles een keer meegemaakt hebben. Succes met de voorbereidingen voor je kerstconcert, bij ons is zaterdag de SInt weer aangekomen, dus ik vond vanmorgen tussen mijn stinkende steunzolen weer een overheerlijk stukje marsepein. Jammie! Have fun this week my dear and take care.

  • 19 November 2008 - 02:54

    Caroline :

    hi rachel! ik ga echt weer 10 jaar terug in de tijd, en inderdaad birthday parties , sodas and pizza! wat zijn wij dan volwassen in nederland op onze 16e. En weer een award!!! go girl! Enne bijna thanksgiving, al plannen? Ik ben nu ook in Florida en is er bij jullie ook al overal christmas shopping etc. Geniet. have fun. x caro

  • 20 November 2008 - 19:21

    Elise:

    I like your pictures, but i cant read any of your conversations. im glad you came to america because you are extremly cool and awesome. i love you.

  • 23 November 2008 - 20:41

    Paul:

    Hey Racheltje,

    Ook je oom heeft natuurlijk al je berichtjes elke keer gelezen, maar was veels te lui om te reageren. Nu dan toch een reactie! It's great and your awesome (maar dat wist je natuurlijk al).

    Blijf genieten en hoop dat je Sint niet te veel zal missen.

    Groetjes Paul

  • 25 November 2008 - 14:41

    Henk:

    Hoi kleine Fop, het moet toch niet gekker worden, alweer als laatste een berichtje van die oude vader van je. Zal het voortaan beter doen. Gelukkig spreek ik je nog wel eens en dat is natuurlijk helemaal goed. Als ik hoor hoe jij elke dag weer geniet, joh dat is zo fijn om te weten. Binnenkort Sinterklaas, ik ben benieuwd. Dikke kus enne.... je weet het hé?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rachel

Na mijn Amerikaanse avontuur ga ik nu het volgende avontuur weer aan: ik ga stage lopen in Nieuw Zeeland:D:D

Actief sinds 08 April 2008
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 67680

Voorgaande reizen:

29 Juli 2011 - 11 Februari 2012

Stage Huka Lodge New Zealand!

10 Augustus 2008 - 15 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: