Homecoming - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Rachel Foppen - WaarBenJij.nu Homecoming - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Rachel Foppen - WaarBenJij.nu

Homecoming

Door: Rachel

Blijf op de hoogte en volg Rachel

15 Oktober 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Heej lieve mensenJ

"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one nation, under God, indivisible, with liberty and justice for all.” Ik ken het eindelijk uit mijn hoofd na ruim twee maanden, en dit is dus was je elke morgen opnieuw op moet zeggen op school.. Vermoeiend he??
Ik heb nu niet alleen foto’s, maar begin ook eindelijk te ontdekken hoe ik filmpjes kan plaatsen;), bij mijn vorige bericht staan er twee, een van NYC en een van de campus waar ik verbleef!
Dit gaat een lang verhaaltje worden, sorry…
Een weekje geleden vertelde ik al over homecoming! Op vrijdag was schoolspiritday en iedereen was in de schoolkleuren: Groen en Goud! Smiddags hadden we de pep rally, dat is in de gymzaal en dat gaat natuurlijk weer allemaal om spirit!(het woord zegt het al PEP rally) De cheerleaders gaven een show, het koor zong, de band speelde en alles sport teams werden geeerd. Je moest ook de hele tijd het schoollied zingen, je hoort het een beetje in het filmpje dat ik bij dit bericht heb geplaatst het schoolliedJ Ik ken dat schoollied natuurlijk weer niet, maar komt ook nog wel:D
Savonds hadden we de powderpuff game, waarin de meisjes(waar ik er een van was) football speelde en alle football spelers voor cheerleaders speelde! Je speelt tegen andere grade’s, ik ben senior en moest tegen juniors spelen! Ik snap er nog steeds weinig van, ik weet alleen dat toen ik klaar was ik onder de blauwe plekken zat van al het beuken en op de grond gebeukt worden! Iedereen neemt het natuurlijk weer vet serieus en als je even te hard duwde of iets begonnen al die meisjes gelijk te bitchen op elkaar! De jongens gaven een hele leuke show als cheerleaders! Ik heb er fotos van onder dit berichtJ
Op zaterdag was het dan eindelijk zover, de dag van de homecoming dance waar iedereen zo een big deal van maakte. Zaterdag hadden we eerst een optocht door ons stadje! Je zit op trucks met je sport teams en de band loopt er ook in mee en je rijd door het stadje in een stoet. Allemaal mensen staan aan de zijkanden van de tocht, vooral kinderen en je gooit snoep naar ze, het is al een beetje in de gedachte van Halloween. Ik vond het heel leuk.
Savonds was dan homecoming, voor homecoming zijn we eerst uit eten geweest met een grote groep. Bij dat Japanse steakhuis, waar ze voor je neus op zo een grillplaat koken! Daarna gingen we dan naar homecoming! Ik heb nog nooit zoiets doms gezien! Het gaat hier allemaal over regels en ‘the dress code’ hier toch nu snap ik waarom ze die hebben tijdens school uren, want al die meisjes liepen er serieus bij als hoeren alles was te zien van tepels tot slipjes omdat die jurken gewoon te kort waren en de manier hoe sommige mensen aan het dansen waren met elkaar, naja laat ik zeggen dat die een slaapkamer nodig hadden samen;) 90% liep ook stomdronken rond daar. Ik heb het verder wel leuk gehad met de mensen waarmee ik was, de muziek was ook apart, er was een rapper als DJ en elke keer zette die de muziek zacht en ging hij rappen op de muziek! Laat ik zeggen dat de schoolfeesten in Nederland heel anders zijn;) Het hele gebeuren in de week en de dagen daarvoor zijn veel leuker dan ‘the dance’ zelf!
Een school feest is natuurlijk niet zonder after party! Nou geloof me het was weer net zoals in films! Een huis vol mensen, muziek, rode bekers met drank! Ik vond het helemaal geweldig en leuk om te zien. Iedereen blijft dan ook slapen en ze liggen overal, de grond, banken, stoelen en overal gewoon!
Ik heb nu al lekker weekend, had deze week alleen op maandag en dinsdag school! Ze noemen dat the ‘fall break’, 3dagen vrij ook echt, maar goed. Heb wel een hockeywedstrijd morgen en ze noemen dat de ‘senior game’. Alle seniors(examenleerlingen) worden dan bedankt en krijgen bloemen enzo na de wedstrijd!
Vrijdagmiddag gaan we weg om te kamperen tot zondag! We gaan met een groep van 30man! Heb geen idee wat ik er van moet verwachten, maar laat het kamping leven maar gewoon lekker op me af komen:D haha.
We zijn er achter gekomen dat er een Nederlander hier in de buurt woont, hij woont hier wel al 20jaar, maar hij is in Nederland opgegroeit, dus ik ga hem binnenkort ontmoeten om even mijn Nederlands bij te werken!
Ik moet bekennen dat Nederlands praten moeilijker begint te worden. Ik begin in het Engels te denken en als ik dan Nederlands praat vertaal ik het Engels naar het Nederlands, maar klopt de opbouw van zinnen niet meer! Ik had mijn moeder afgelopen zondag aan de telefoon en ik werd serieus gek van mezelf, omdat ik egwoon niet uit mijn woorden kwam. Ik kan het niet uitleggen, maar het is echt een super raar gevoel als je in een andere taal denkt en je woorden uit je eigen taal even vergeet, of er over moet nadenken!
Ow ik heb ook mijn rapport gekregen! Het zijn allemaal A’s en heb in twee klassen het hoogste percentage: Dance en Computertech! Is goed voor mijn ego school volgen in Amerika!:D
Aankomende dinsdag heb ik mijn dansconcert alweer! De dans is eindelijk af en hij is serieus heel leuk, het is alleen super dom ik heb mijn voet natuurlijk weer gekneusd, omdat ik te lomp ben om gewoon sprintjes te trekken zoals het hoort, maar natuurlijk weer fout terecht kwam op mijn voet. Dus doe even lekker rustig aan met mijn voetje en ijs het elke dag..Ik heb ook een dikke blauwe bult op mijn hoofd, ik heb mijn hoofd natuurlijk weer keihard gestoten, tot zover typische alla Rachel lompe acties weer;)
Ik voel me echt super relaxt en zit echt goed in mijn fel! Doe leuke dingen en merk dat de tijd echt vliegt. Niet dat ik jullie allemaal niet mis natuurlijk:P, maar het is al het missen waard:D
Morgen ga ik eindelijk weer Nederlands volk zien! John en Anita komen langs dan! Heb er echt zin in om ze alles te laten zien:D
Ik ga maar een stoppen, het verhaaltje is weer lang genoeg geworden! Ik heb natuurlijk de helft weer niet vertelt! Owja sommige mensen wilde mijn address van hier:
Crouse Road 407
21657 MD
Queen Anne
Bedankt voor jullie leuke reacties weer en alles, word ik altijd vrolijk(er) van!!
Dikke kussen en knuffels!

  • 15 Oktober 2008 - 14:44

    Henk:

    DE EERSTE nu ga ik het bericht lezen

  • 15 Oktober 2008 - 14:58

    Henk:

    De TWEEDE. Wat een verhaal weer en wat een heerlijk gek land is het toch.Blanes is niks bij en nu ga ik de foto's bekijken.

  • 15 Oktober 2008 - 15:02

    Henk:

    De DERDE. Zo, wie doet mij dit na.
    Nou Oranje FOP dikke kus enne.....je weet het hé?

  • 15 Oktober 2008 - 15:03

    Mirjam:

    Wat een verhaal weer. Ik heb wel eerst de tijd genomen om het goed te lezen. Merk inderdaad dat je Nederlands achteruit gaat. Wij zitten hier ook goed in ons "Vel". Maar ondanks dat je je eigen taal al aan het verleren bent ben ik supertrots op je dat het leren je daar zo goed af gaat. Moeten we maar vaker bellen :) om te oefenen. Ga nu snel je video bekijken en spreek je weer snel.
    Knuffels van mama

  • 15 Oktober 2008 - 16:02

    Nielsss:

    haha de lompe acties van Roggel blijvennn!:D

  • 15 Oktober 2008 - 16:27

    G.:

    4de dan maar =)
    Weer nieuwe foto's daar doe ik het voor!! Lees het verhaaltje vanavond ben in hurry, xxxx (L)

  • 15 Oktober 2008 - 16:47

    Mickey:

    LOMPERT! haha .. Zo ken ik je weer:D!

    Ben trots op je! LOVE

  • 16 Oktober 2008 - 10:58

    OMA:

    Ik heb weer volop genoten van je verhaal en vind dit typisch des Rachels; de foto"s en video moet ik nog bekijken. Straks wil je niet meer terug naar Nederland, want je hebt het daar zo naar je zin.
    Maar ik ben blij dat je geen heimwee hebt.
    Groetjes en een dikke knuffel van oma.

  • 16 Oktober 2008 - 11:38

    Maya:

    geweldig je verhaal, ik zit constant te lachen! Eerst american football en daarna dansen is ook vragen om moeilijkheden. Krijg je ook een beoordeling voor de dance!Liefs en een knuffel, maya

  • 16 Oktober 2008 - 16:26

    Holly:

    wow rachel je haar! wat ben je toch een stuk!
    Heel erg leuk om te lezen van je homecoming.
    Ik ben benieuwd naar je volgende verhaal. Wel raar inderdaad dat je nu in het engels denkt!
    Ik hoor snel weer wat van je.
    Dikke kus

  • 17 Oktober 2008 - 08:33

    Laura:

    Topverhaal weer Rachel. Eigenlijk is het wel heel erg leuk dat ze daar zoveel tradities hebben. Daar kunnen wij nog wat van leren! Schoolfeestjes bij ons zijn toch meestal met z'n allen op een oude bank in de garage van iemand met een zak chips en een kratje bier van de Aldi. Nee, dan Amerika, daar vinden ze het nog leuk als je thuis komt. Komt de fanfare je zelfs ophalen. Enne, die dresscode, volgens mij kunnen je truien weer de kast in en mag het decollete weer gezien worden. Have fun met kamperen. Effe goed kijken waar je je tentje neerzet. Niet dat je naast een berenhol wakker wordt. See you later my dear.

  • 17 Oktober 2008 - 08:57

    Ev:

    Te leuk om te lezen weer en zooo herkenbaar, ik ken die pledge(na 30 jaar!!!) nog steeds uit mijn hoofd(zo is die erin gestampt). En na 5 jaar USA & UK had ik ook erg veel moeite met Nederlands, maar geloof me als je hier weer 2 maanden bent is dat weer helemaal terug! Blij te zien dat je volop geniet en ik geniet met je mee!
    Kus, Evelyn

  • 17 Oktober 2008 - 10:04

    Raissa :

    snollieeeeee, ik heb je net gemailt!!

    en we bellen snel weer, zo leuk je fotos, je gaat een beetje veel op de amerikaanen lijken hoor;),

    we gaan bellen al i terug ben van vakantie dan is er vast a lot to tell!!

    gek op amerikaanse bomba van me!

  • 18 Oktober 2008 - 01:32

    Mickey:

    Ik wil weer een biertje met je drinken lekkerding!!!!!!!!!!!!!!!

  • 20 Oktober 2008 - 11:44

    Marjon:

    Hai Rachel, wat maak je daar toch een hoop mee! Super leuk hoor. Blijf genieten,
    liefs Marjon

  • 21 Oktober 2008 - 21:07

    Nicky:

    haha je bent nou eenmaal lomp, maar wel me harry! Ik stuur je snel even wat leuks op!
    Liefs (L)

  • 26 Oktober 2008 - 17:55

    Ellis:

    Wauw Rachel ik had de foto's nog niet gezien, maar je stijle haren!! echt heel mooi, en dan altijd een elastiekje om je arm! haha echt een rachel trekje(L)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rachel

Na mijn Amerikaanse avontuur ga ik nu het volgende avontuur weer aan: ik ga stage lopen in Nieuw Zeeland:D:D

Actief sinds 08 April 2008
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 67682

Voorgaande reizen:

29 Juli 2011 - 11 Februari 2012

Stage Huka Lodge New Zealand!

10 Augustus 2008 - 15 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: