Hier is ie dan weer;) - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Rachel Foppen - WaarBenJij.nu Hier is ie dan weer;) - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Rachel Foppen - WaarBenJij.nu

Hier is ie dan weer;)

Door: Rachel

Blijf op de hoogte en volg Rachel

29 September 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Heej lieve allemaal. Veel mensen vroegen waar een nieuw berichtje bleef, hier is het dan;) Het begint steeds een normaler dagritme te worden, dus heb ook minder nieuws te vertellen. Iedereen kent het doordeweekse leven wel. Elke dag school, hockey en dan is de dag eigenlijk al weer om. Om het dan over school te hebben, ik voel mezelf echt slim:D. Ik sta gemiddeld voor al me klassen op dit moment een A, dat is tussen de 90-100%, dus kan trots op mezelf zijn.(en ik doe er serieus heeeeeel weinig voor) Heb mijn eerste testen gehad, vergeleken met Nederland is dit echt makkelijk als je een beetje weet waar het over gaat. Iedereen kan hier slagen, ik had hier gewoon naar school moeten gaan, was ik misschien nog geslaagd;) Je moet hier in de 4 jaar dat je school heb 26 vakken afsluiten en dan ben je geslaagd. Geen grote eindexamens ofzo. Is sluit er maar 8 af, dus ik krijg een certificaat op mijn Gratuation. Even over ballet, mijn lerares vindt dat ik mooie bewegingen maak, heel sierlijk;) haha dus begin al beter erin te worden.
Hockey weet ik nu ook een ding zeker over, het gaat hier puur om het winnen, winnen en nog eens winnen. Als we een goede wedstrijd hebben gespeelt bijvoorbeeld als team en samen, maar wel verloren hebben omdat het andere team gewoon beter was, is iedereen vet boos op elkaar, wat als conclusie geeft dat we de volgende dag weer heeeeeeeeeeeeeel veel moeten rennen, want we hadden moeten winnen. Ik moet er eigenlijk wel om lachen dat dat hier zo anders gaat.
Ik rij nu af en toe Squad, mijn gezin heeft een eigen en aangezien we op zo een groot stuk land leven kan ik altijd lekker rijden. In de winter hangen ze er een slee achter zodat je er lekker achter kunt hangen. Helemaal leuk:D.
Volgende week is de week voor homecoming. Elke dag heb je een ander thema, je hebt bijvoorbeeld: the seventies, twinsday, colorday en allemaal thema’s. Je moet dan gewoon kleding naar het Thema dragen naar school(zolang je je maar aan de dresscode houd natuurlijk;)). Op zaterdag zal homecoming dan zijn op 11october. Je hebt de hele dag een parade met je sport team en we hebben powder puff, de meisjes verkleden zich als football players en de jongens verkleden zich als cheerleaders. Na de wedstrijd hebben we dan homecoming. Iedereen hier is helemaal in de ban van homecoming en afterparty’s aan het regelen. Klinkt bekent weer, net zoals films. Als het is geweest zal ik uitgebreid verslag doen:)
Veel mensen vragen ook over die presentatie, maar die heb ik donderdag. Ik heb gisteren een mooie presentatie in powerpoint gemaakt en hij is heel leuk geworden al zeg ik het zelf.
Ik heb dit weekend ook eindelijk een mobile gekocht zodat ik een Amerikaans nummer heb, ik geef hem aan mijn moeder, dus als je hem nodig hebt moet je hem maar even aan haar vragen;).
In de weekenden zijn we savonds veel met grote groepen jongens en meisjes. Het gaat meestal nergens over: films kijken(afgelopen zaterdag heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele enge gezien)(ik zweer het je, ik heb de hele videotheek gezien tegen de tijd dat ik terug kom), kampvuur maken en gewoon ‘chilling’ zoals zij het noemen, maar het is wel gezellig. Het is allemaal heel simpel, maar daardoor wel gezellig met een grote groep en hun ouders maken dan altijd allemaal brownies, popcorn, groenten met dip en al dat soort dingen. Weer lekker Amerikaans dus;) Krijg mijn drinken in rode plastic bekers.
Met Halloween, dat is pas het laatste weekend van October, slapen Shannon en ik Bij Kristyn(oudste hostzus)die op kamers woont in Townson. Ze hebben op de campus daar dan allemaal feesten, dus we zullen het gaan zien;)
Ik kijk nog steeds elke dag mijn ogen uit over Amerikaanse gewoontjes, hoe ze denken of iets doen. De ouders van John mijn hostvader weten bijvoorbeeld nog steeds niet dat die drinkt, hij is 48!!!!! Ik kom soms niet meer bij van hoe dingen hier gaan en waar jongeren over liegen tegen hun ouders. Jongens, drinken, waar ze zijn; alles dus! Je kunt je dat echt niet voorstellen en de meeste ouders doen net alsof ze dom zijn volgens mij. Mijn hostouders zijn wel open met praten daarover. We gaan binnenkort een weekend kamperen, over 3weken ofzo, met allemaal families en vrienden en ik mag dan stiekem een biertje van hem drinken als ik dat wil;) Haha.
Naja mijn les is bijna over voordat ik mijn balletpakje zo weer aan ga trekken, dus ga maar eens stoppen:)!
De tijd hier gaat nog steeds heel snel en vliegt, tuurlijk denk ik nog wel nog steeds aan iedereen en alle knuffels die ik moet missen, maar mijn hele kamer hangt vol met foto’s van iedereen. Was nog wel moeilijk om goede te vinden, want eigenlijk alles op hyves was met drank of sigaretten, dus niet gepast voor hier;)
Kussen en knuffels


  • 29 September 2008 - 13:07

    Caro:

    heb je al fotos???? van je huis, school, vrienden, kamer, ballet pakje etc. etc. ?

  • 29 September 2008 - 13:09

    Rachel:

    Al die foto's komen eraan, ik heb een manier gevonden denk ik;)

  • 29 September 2008 - 13:10

    ARmando:

    Succes met je presentatie donderdag! Enne zoals caro al vraagt; waar blijven die foto's? ;-)

  • 29 September 2008 - 14:48

    Mirjam:

    Lieve Rachel,

    He,he, eindelijk is het dan toch gelukt om een mobiel te kopen.Moet je me dus wel snel even je mobiele nr laten weten.:)
    Goed om te lezen dat jij blijkbaar wel eerlijk naar ons (je ouders) bent. Wist ik natuurlijk al, want MIJN KIND doet natuurlijk niets stiekem! haha. Schattebout, heel veel succes met je presentatie a.s. donderdag en je weet het he, niet teveel borst laten zien aan al de ... mannen. Ben benieuwd of er ook vrouwen bij de Rotary zitten!
    Dikke kus en heel veel knuffels

  • 29 September 2008 - 18:55

    G.:

    Hier nog eentje die uitkijkt naar je foto's..
    Ben jalours op het Quad rijden =).. Doe je best. Liefs, xx (L)

  • 29 September 2008 - 21:55

    OMA:

    Lieve Rachel, hebben ze daar ook al hangplekken voor jongeren? Als je gaat kamperen mag je dan ook naast een biertje een sigaretje roken of is dat not done. Ik heb begrepen dat je nu echt je foto's gaat publiceren en daar ben ik wel nieuwgierig naar. Heel veel succes met je presentatie donderdag. Kusjes en knuffels van oma.

  • 30 September 2008 - 19:33

    Sean:

    Ja sluit me aan bij de groep, ik wil ook foto's zien. maak ook ff foto's van hoe ze feesten hehe.
    Ook jou een tutu wil ik ook niet missen.

    Liefs

  • 01 Oktober 2008 - 05:39

    Lorena:

    yo, American girl .. :D

    Wanneer krijgen we je eerste bericht helemaal geschreven in het engels? ;)

    Heerlijk om al je berichtjes te lezen. heb ervan genoten en ben blij dat je het zo naar je zin hebt. Ik voel dat je dichter bij mij bent.... haha !

    veel liefs en dikke knuffel van je kleine

    ,L

  • 01 Oktober 2008 - 09:35

    Laura:

    Hello dear, goed te horen dat het je zo gemakkelijk afgaat op school, geeft je meer tijd om te genieten van alle andere dingen. Maar ja, had je anders verwacht? Zo slim zijn die Amerikanen toch ook niet: je kan daar als acteur gewoon President worden en daarna schuif je je zoon gewoon naar voren. Dus wat hebben we: oorlogen, kredietcrisis, zwangere dochters van vice presidents en vraatzucht. Leuk voor even, maar een goede reden om weer terug te komen toch? Zorg dat je een goed draaiboek van de "homecoming" krijgt, dan kunnen wij je ook zo'n party geven.
    Enjoy the week and keep in shape!
    Enne, succes donderdag, vertel ze maar eens even hoe het echt moet.
    xxx

  • 01 Oktober 2008 - 16:23

    Henk:

    Hoi lieverd, natuurlijk weer genoten, zoals altijd. We moeten maar al jou verhalen laten inbinden. Wordt een bestseller. Maak er iets mooi's van donderdag en vertel ze maar dat een klein land eigenlijk heel groot kan zijn.Dikke kus enne.... je weet het hé?

  • 05 Oktober 2008 - 09:32

    Ilja:

    Heey Rachel..:D
    Wat leuk die foto's!
    Hoe ging je speech?
    Ik denk ik wacht even tot ik dat kan vragen!
    Is vast wel goed gegaan..
    Die foto's zijn echt leuk en ik spreek je snel weer..:D
    Liefs Ilja

  • 05 Oktober 2008 - 12:32

    Soenida:

    hehe gevonden:P hahah ben wel beetje dom dat ik dat niet gezien heb:P
    De verhalen van amerkika zijn top! ik lees ze met plezierr! Dikkee kuss en een kriebeltje van SOE

  • 05 Oktober 2008 - 18:03

    Chris:

    Hey!

    Ik lees nu je bericht pas. Ziek en druk geweest, het kwam er niet van. Maar heb het stuk nu 3 keer achter elkaar gelezen om het goed te maken =))

    Als we dan toch over foto's praten, powder puff lijkt me een gekkenhuis! Hoe komen ze erbij ook.. Dus je bent lekker aan het quatten, niet zo leuk als auto rijden he? =P Ik heb m'n huis vandaag gepimpt, was ook wel nodig voor de winter.

    Chellie ik hoor van je, binnenkort even een conference call!! Knuf

  • 05 Oktober 2008 - 23:58

    Anniek:

    Hey Rachel,
    Bedankt voor je berichtje! Hiero alles goed!:) Bij jou ook? Ben je nog van plan om op reis te gaan met Explore America? Khoor het wel van je! Veel plezier in USA!!! Liefs, Anniek

  • 07 Oktober 2008 - 10:54

    KIP:

    Rachel!! wat een verhalen weer echt te leuk en die foto's!! hallooo wat ben jij bruin zeg!! ik lees al je verhalen echt met een enorme glimlach haha echt zo leuk om alles te lezen!!
    hele dikke kus van Ellis!

  • 07 Oktober 2008 - 11:44

    Nicky:

    Ja ja Harry.. Naja je foto's allang gezien maar toch even een reactie. Leuke foto's hoor ;)!
    Doeei xxx

  • 07 Oktober 2008 - 17:45

    Celine:

    heee rachel,
    eindelijk je foto's gezien! wat een superleuk huis is dat zeg! grote tuin erom! trouwens zie wel foto's van je balletklas, maar waarom geen foto van jou in balletpak? haha
    spreek je snel!!
    Xx

  • 07 Oktober 2008 - 19:39

    Mirjam:

    Zie al weer uit naar je volgende bericht over je belevenissen van afgelopen week. De foto's zijn hartstikke leuk maar eigenlijk wil ik wel wat foto's zien van jouw in actie in je balletpakje, in je hockey outfit, tijdens je speech voor de rotary enz. Doe ons allemaal een plezier en voeg ook nog wat van zulke foto's toe, please! :)

    Spreek je gauw en een hele dikke knuffel xxx

  • 08 Oktober 2008 - 08:52

    Henk:

    ik sluit me bij je moeder aan please!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rachel

Na mijn Amerikaanse avontuur ga ik nu het volgende avontuur weer aan: ik ga stage lopen in Nieuw Zeeland:D:D

Actief sinds 08 April 2008
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 67686

Voorgaande reizen:

29 Juli 2011 - 11 Februari 2012

Stage Huka Lodge New Zealand!

10 Augustus 2008 - 15 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: